Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nou de mijne zijn nog jong maar hier eten ze dat niet en zijn enkel geïnteresseerd in diepvries en levendvoer. Ik begreep van andere leden dat ze daar ook niet happig zijn op vlokken of granulaat.
Nou de mijne zijn nog jong maar hier eten ze dat niet en zijn enkel geïnteresseerd in diepvries en levendvoer. Ik begreep van andere leden dat ze daar ook niet happig zijn op vlokken of granulaat.
Ik heb nu de bassleer granulaat voer in gebruik, maar hiervoor ook Sera granulaat voer welke goed gegeten worden. Daarnaast wordt ook diepvries voer gegeven (rode, witte, zwarte muggenlarven, mysis, artemia)
Manen eten hier vrijwel alles behalve Discusvoer met knoflook en Mysis maar als granulaat hebt ik Aquamatic Discus excel + Energy en dat vreten ze graag.
Ook vlokvoer van TetraMin eten ze op aan de oppervlakte en wat op de bodem verdijnt pakken de Corydoras weer lekker op.
Sins dinsdag heb ik 5 Stendker Discussen German wonder (12cm) erbij geplaats bij de Manen maar die eten juist alleen weer discusfood met knoflook en laten granulaat links liggen behalve Hikari Vibra bites die ze wel op pakken van de bodem samen met de Manen.
Tot op heden gaat het prima met Discus en Scalare/koi manen ze scholen soms samen en eten samen van de bodem en liggen elkaar tot op heden niet dwars of in de weg.
Ik heb de manen en discussen op 27.5graden zitten momenteel en aan het eetg edrag van de discussen hebben ze het wel prima, ik voer geen hart of beef enkel discusvoer met knoflook en probeer van de week artemia of ze dat pakken en dan is 27-28graden wel voldoende.
Temps van 28-30graden is enkel nodig als je ze wil vetmesten om snel te groeien maar dat kan ook op 27graden alleen gaat het iets langzamer en ook beter voor de manen die total geen probleem hebben op 27.5graden.