Wat is er nieuw

Welke shrimp-guard voor extern filter?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik zoek een shrimp-guard voor de JBL cristalprofi greenline E1502.

Weet niet welke beter is?
Een ijzeren of een zwart sponsfiltertje?

Waar kan ik één kopen die zeker weten op de JBL Cristalprofi greenline E1502 past?

Ik heb hier 2 filters van jbl en gewoon het orginele korfje. De baby garnalen die in het filter terrecht komen overleven dit gewoon omdat ze nooit bij de rotor terrecht kunnen komen. Het resultaat is dat ik elke 6/8 weken 50 tot 100 nieuwe garnalen per filter heb als ik deze schoon ga maken.

Weet niet welke diameter er bij het filter zit maar deze bevalt mij zeer goed.
https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/rvs-filterguard.html?id=141041534

Heb van alles geprobeerd met sponzen etc maar die verstoppen veel te snel.

Zoekterm voor Google etc: Mesh filter guard.
De welbekende Chinese webshops hebben meer maten beschikbaar zoals 22mm.
https://a.aliexpress.com/_EH0VVFQ
De slangmaat is 16/22

Welke past dan erop?

Vroeger deze ook gehad, is zeker 100% garnalen proof maar vond het ook snel vervuild.
Gebruik nu een grove sponsfilter op de inlaat en deze knijp ik1x in de 2a 3 maanden uit, vindt ik persoonlijk makkelijker.
De maat was volgens mij de standaard maat van een eheim pijp (12mm), koop wel de grootste uitvoering voor zoveel mogelijk opp.

Ik heb ook rond zwart sponsje op de inlaat, die knijp ik eens in de paar weken schoon.
Ik ben hem wel eens vergeten terug te doen na een waterwissel, de dag erna zaten er wat kleine visjes in de filter. we opletten dus!

Ik ga toch ook iets moeten voorzien. Heb vandaag mijn jbl filter onderhoud gegeven. Was dat verschieten die zat binnenin volledig vol met garnalen misschien wel stuk of 25 en behoorlijk grote waren erbij. Wat me verwonderde was dat die blijkbaar het best goed vonden in de filter want die waren echt springlevend.

Zit boordevol eten in zo'n filter, bij mij zaten er ook altijd veel in.....ben je weer een hele tijd bezig om alles eruit te vissen, je wilt er ook geen een over het hoofd zien.

Afgelopen zaterdag mijn JBL902e schoongemaakt en er zaten weer 56 garnalen in. Ik laat het lekker zo het is een mooie plek waar ze veilig kunnen opgroeien.

Wat me verwonderde was dat die blijkbaar het best goed vonden in de filter want die waren echt springlevend.
ze overleven/groeien zelfs in mijn CO2 reactor

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan