Nee het leeft iig niet. Zit echt vastKlokdiertjes(vorticella) misschien?
Je hebt geprobeerd of ze zich terugtrekken als je te dichtbij komt?Nee het leeft iig niet. Zit echt vast
Ook ja. Geen hydra 🙂Je hebt geprobeerd of ze zich terugtrekken als je te dichtbij komt?
Wij hadden idd al contact. Maar is een raadsel hahahhaMisschien dat @jessicapilon een idee heeft.
Ik haat raadselsWij hadden idd al contact. Maar is een raadsel hahahha
Ik ook, en helemaal raadsels waar geen één 100% antwoord op is. Je blijft toch met een beetje een onbevredigend gevoel achter😛 En ik heb al gemerkt dat dit met algen/schimmels en anderen organismen in aquaria vaak voor komt.Ik haat raadsels![]()
Daarom mijn bericht hierboven...Ja vaak is het ook een combi van factoren en er zijn talloze soorten schimmels en algen.
Als je gaat duiken moet je wel je snorkel opzetten Stefan😉Ik zal er vanavond eens in duiken. Er komt mij niet direct iets te boven.
Is dat niet meer iets waar garnalen last van hebben? Hier zie je het door de hele bak en in bakken met garnalen die dit hebben heb ik dat nog nooit gezien.Kan er enkel naar gissen. Vorticella lijkt er het meeste op.
Ja zie mn link maar ik heb het in bakken met garnalen nooit ergens anders op zien zitten behalve dan op de garnalen zelf. Maar wellicht is dat weer een van de vele soorten.Het hecht zich overal aan vast, waaronder inderdaad ook garnalen.
"Habitats may include moist soil, mud and plant roots"https://en.wikipedia.org/wiki/Vorticella
Hier staan de vele verschillende varianten.
Vorticella gaat waar het voedsel is. Dit kan overal zijn, maar de groeven in bladeren zijn dat soort plekjes waar rommel zich makkelijker verzameld, en waar de aquariumhouder niet of nauwelijks schoonmaakt."Habitats may include moist soil, mud and plant roots"
Dan zouden er ook veel op de bodem moeten zitten is het niet? 😇
Bedenk dat garnalen vorticella rustig oppeuzelen en het spul dan enkel daar overblijft waar de garnaaltjes er niet bij kunnen: op hun eigen rug.Ik heb al diverse malen leden gezien die garnalen met deze aandoening hadden maar nog nooit heb ik gezien dat het ook elders in de bak zat behalve dan op de garnaal.
Zou mij verbazen als ze dat bij elkaar toelaten.Dat zou de reden kunnen zijn ja. Maar goed waarom peuzelen ze het dan niet bij elkaar op😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.