Wat is er nieuw

Witte uitslag

Essiegirl1991

Member
Lid geworden
4 augustus 2024
Leeftijd
33
Hallo allemaal

Ik heb een vraag vandaag kwam mijn betta eindelijk onder het huid vandaan. Maar toen zag ik dit zitten op de zijkant zie foto. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Bijlagen

• 20241121_174443.jpg
    20241121_174443.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 52
Toen ze binnen waren gekomen had ik er voor de zekerheid esha ingedaan

Lijkt mij ook schimmel. Dit visje is helemaal niet happy, zie geknepen vinnen.

Lijkt mij ook schimmel. Dit visje is helemaal niet happy, zie geknepen vinnen.
Ja leek ook niet happy net even naar pets&co hier in drachten gelopen waar ik ze vandaan heb. Het kan ook vechtschade (want er hangt vel los) zijn maar ze zouden er morgen op terug komen heb een nu even een apart bakje een grote kweekbak in het aquarium hangen zodat die even rust heeft.

Zou zelf even een zoutbadje geven.
Esha 2000 zijn betere alternatieven voor.

Die heb ik ook gelezen en heb Esha 2000 zelf ook gebruikt maar er zijn middelen die vele malen beter werken dan dit.
En Esha heeft zeker wel medicatie welke werkt voor andere zaken maar persoonlijk sla ik Esha 2000 over, zonde van je geld.

maar er zijn middelen die vele malen beter werken dan dit.
Mits je weet waar je mee te maken hebt en laat dat nou juist vaak het probleem zijn binnen onze hobby. Opmerking gemaakt in het algemeen.

Het probleem was dat de andere vis de andere had aangevallen. Ik heb zoals geadviseerd een zoutbadje van een half uur gemaakt. Ik ging vanmiddag even spullen halen voor een externe quarantaine bak maar toen was de vis 5 keer zo slecht dan toen ik weg ging. De vis zat apart in een kweekbakje in de bak. Jammer genoeg is de vis overleden 😔 . Allemaal bedankt voor de hulp en adviezen

Andere vis heeft het ook na veel zoeken kwam ik tegen wat het is.

https://aquarium.nl/columnarisziekte/

Ik heb net de quarantaine bak klaargemaakt met nieuw water. Eerst zoutbad daarna daar in. Ik ga straks kijken voor medicatie enige wat open is is de welkoop

Het zou me bijzonder verbazen als de welkoop antibiotica zoals tetracycline of erythromycine verkoopt. Dat is eerder bij een dierenarts of apotheek te krijgen op voorschrift.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan