Wat is er nieuw

wormen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frontysco
  • Startdatum Startdatum
Ja super, toch wel een worm dus. Eerst beste mogelijkheid naar de lfs dus, thnx

Ik had ook wormen en heb van Colombo Dacticyd gebruikt en dat werkte ook prima moet ik zeggen.

Ik heb vorige week een kuur gedaan met Dactycid volledig volgens het boekje.
Nu dik een week later lijkt er niet echt verbetering op te treden. Sterker nog het lijkt erger te worden.

Nu hebben 2 vissen 2 wormen op de buik en 1 vis heeft het ook in de kieuwen.
Kuur na 1 week herhalen of what to do?

Zeker herhalen en liefst een straffe hoeveelheid Dactycid. Eventueel een kuurtje flubenol proberen. Ik weet van een ander forum dat het echt heel moeilijk is om deze wormen weg te krijgen. Een ding is zeker het gaat zeker niet vanzelf weg en het is besmettelijk dus hoe je wendt of keert je moet behandelen!

Of inderdaad straffe hoeveelheid Dactycid herhalen of gaan voor het iets extremere Tremazol.

Thnx, hier kan ik wat mee!

Als het niet te bestrijden is zou ik eens kijken of je Levamisole bij de dierenarts kan krijgen. Dit is een krachtig middel en helpt wellicht.

Helaas.... Een aantal dagen geleden een extra dopje gebruikt voor de kuur (3 dopjes ipv 2) maar ze zijn nog steeds niet weg.
Erg hardnekkige klote beesten zijn het 🙁

Wat kan ik nog meer doen? In quarantine zetten is haast onmogelijk omdat ze te snel zwemmen en een stuk of 5 er last van hebben. Moet wel veilig zijn voor kreeftjes.

jessicapilon zei:
Als het niet te bestrijden is zou ik eens kijken of je Levamisole bij de dierenarts kan krijgen. Dit is een krachtig middel en helpt wellicht.
Heb je dit al geprobeerd?
Kieuwwormen en ankerwormen zijn moeilijk te bestrijden hoor.
Maar uitvangen heeft ook geen zin want er zijn al meerdere vissen besmet, dus je moet wat blijven proberen, anders gaat het gewoon verder, wormen zullen nieuwe gastheren blijven zoeken.

Kreeftjes er eventueel uitvangen en dan goed behandelen. Waarschijnlijk is het het een of het ander, niets doen kost je je vissen en wel iets doen je kreeftjes en aangezien die wormpjes in je bak zitten zou ik dus zeggen :vang die kreeftjes eruit en behandel de bak.

Ik weet niet of je slakken hebt, zo ja dan raad ik Dactycid af. Of je moet de slakken er uit halen.
Tremazol zou wel door slakken en garnalen (en kreeften ook lijkt mij) goed wordt verdragen.

Maar ik hoor inderdaad wel goede verhalen over Dactycid. Zou zelf ook de kreeften en eventuele slakken er zo veel mogelijk uit halen als je die wilt gebruiken. En snel handelen, want het zijn inderdaad rotzakken. Heb zelf Tremazol gebruikt, wel positieve ervaring mee. Maar het nadeel is dat je het er 6 uur in mag laten zitten en daarna minimaal 80% van het water moet verschonen.

De vissen apart zetten heeft geen zin. Er kunnen ook eieren in de filter zitten, dus ook die moet gewoon meedraaien tijdens de behandeling.

Heb geen slakken en 2x behandeld met Dactycid. Nog een flesje halen en door behandelen?
Is Levamisole nog gevaarlijk voor de bewoners en hoe gebruik je dit?

Er lijkt nu 5 dagen later toch verbetering te komen met de dactycid behandeling. Nog even een paar dagen aankijken en dan nog een keer behandelen voor de eitjes. Levimasole kan ik bij 1 da al niet krijgen.

Nog even geduld dus.

Heb je bij de dierenartsen geinformeerd ervoor?? Niet allemaal zullen ze het op voorraad hebben.
Dactycid was bij mij afdoende.

Ja klopt, maar onze vast DA voor de katten had het niet. Toen viel mijn vriendin het op dat het wel minder werd. Ik denk dat het gewoon wat langer nodig heeft. We zullen zien.
Over een paar dagen weer een kuurtje dactycid.

Update: totaal 2 kuurtjes gehad en het is gelukkig over!

Doe ik zeker, thnx!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan