Wat is er nieuw

Zalmtetra vs neontetra

daan_1968

Member
Lid geworden
15 maart 2026
Leeftijd
55
Ik ben nieuw hier en ben lid geworden omdat ik schijnbaar iets bijzonders heb.
Vanmorgen zag ik een klein visje dat nog niet eens 1/3 is van de vuurtetra en die is al heel klein zoals jullie weten. Hartstikke oranje en zwemt lekker in het rond. Maar nu komt het, ik heb slechts 1 vuurzalm en een paar neontetras. En volgens google kan de een de ander niet bevruchten.

Ik ben geen bewuste kweker, er staat hier een miniaquarium met wat plantjes en een paar visjes om in een donkere hoek wat te verlichten. Dus puur voor het leuke. Is dit bijzonder of heeft google het mis. Ik was echt heel verbaasd vanmorgen en vind dit ook wel heel bijzonder omdat je altijd leest dat je veel moet aanpassen als er gekweekt wordt en hier gebeurt het gewoon.

Ben benieuwd wat jullie mening is over deze combi van tetra's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doorgaans kruisen de verschillende soorten niet, maar biologie doet wel eens gek. Heb je een foto van 't jonkie? En welkom op 't forum 🙂

1000021175.jpg

Ik kan helaas geen filmpje plaatsen, dit is eem screenshot.

1000021184.jpg

Bekijk bijlage 395382Bekijk bijlage 395382
Doorgaans kruisen de verschillende soorten niet, maar biologie doet wel eens gek. Heb je een foto van 't jonkie? En welkom op 't forum 🙂

Zie je hoe klein deze is. Ik vind het heel bijzonder. Lees zoveel over kweken en wat je allemaal moet doen en ik heb niets gedaan.

Oh dat nepplantje zit er normaal gesproken niet in maar vond ik nog ergens en heb deze voor nu er even bijgezet zodat de kleine vis zich misschien wat meer beschut voelt.

Altijd leuk, verassings-jonkies!
Heb je sinds kort nog planten toegevoegd of zit die vuurzalm er pas sinds kort in misschien?
Anders zou het wel eens een gekke bokkesprong van de natuur kunnen zijn.

Kruisingen tussen deze twee soorten zijn heel onwaarschijnlijk. Alsof je een orang-oetan en een mens probeert te kruisen zeg maar.

Heb je de laatste tijd misschien vissen of een aquariumplant o.i.d. toegevoegd aan het aquarium? Dat er op die manier misschien een eitje meegekomen is of zo.

Of hebben er eerder meer van die soort in gezeten?

Oh dat nepplantje zit er normaal gesproken niet in maar vond ik nog ergens en heb deze voor nu er even bijgezet zodat de kleine vis zich misschien wat meer beschut voelt.
Heb je sinds kort nog planten toegevoegd of zit die vuurzalm er pas sinds kort in misschien?
Nee geen nieuwe plantjes, daar dacht ik ook nog aan maar die zitten er al een tijd in. Mits iemand weet of de vis ahv de grootte nu ca 3 maanden is Vuurzalm zit er al bijna 4 jaar in, net als de anderen.

Nee geen nieuwe plantjes, daar dacht ik ook nog aan maar die zitten er al een tijd in. Mits iemand weet of de vis ahv de grootte nu ca 3 maanden is Vuurzalm zit er al bijna 4 jaar in, net als de anderen.
Kruisingen tussen deze twee soorten zijn heel onwaarschijnlijk. Alsof je een orang-oetan en een mens probeert te kruisen zeg maar.

Heb je de laatste tijd misschien vissen of een aquariumplant o.i.d. toegevoegd aan het aquarium? Dat er op die manier misschien een eitje meegekomen is of zo.

Of hebben er eerder meer van die soort in gezeten?
Geen planten tenzij jij kan zeggen dat dit visje een maand of 3 oud is. Ik heb 1 vuurzalm gehad maar die is een tijd geleden dood gegaan. Maanden geleden al.

Geen planten tenzij jij kan zeggen dat dit visje een maand of 3 oud is. Ik heb 1 vuurzalm gehad maar die is een tijd geleden dood gegaan. Maanden geleden al.
Je hebt er dus een paar maanden geleden nog eentje gehad, bedoel je dat? Want dan zou het nog kunnen dat daar eitjes van gekomen zijn. Het babyvisje is al wat ouder als ik het zo zie. (En ze kunnen lange tijd aan de kleine kant blijven als er weinig voedsel beschikbaar is.)

Dat is ook waar ik in eerste aan dacht, met een plantje meegelift.
Nu zou ik het ook niet durven zeggen.

Je hebt er dus een paar maanden geleden nog eentje gehad, bedoel je dat? Want dan zou het nog kunnen dat daar eitjes van gekomen zijn. Het babyvisje is al wat ouder als ik het zo zie. (En ze kunnen lange tijd aan de kleine kant blijven als er weinig voedsel beschikbaar is.)
Genoeg voedsel en sws actief genoeg. Waarschijnlijk dan toch van de overleden vis. Djw voor de oplossing. Ik dacht ik heb iets bijzonders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan