Wat is er nieuw

Zieke kleine goudwinde, help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter MennoB
  • Startdatum Startdatum
M

MennoB

Guest
Hallo allemaal :z

Dit voorjaar hebben onze grote goudwindes in de vijver zich massaal voortgeplant, de kleintjes groeien snel en zien er goed uit 😀
Alleen heb ik zojuist een heel aparte goudwinde gevonden 🙁, hij heeft een soort van 2 opgezwollen bulten op zijn buik, net alsof zijn ontlasting er niet uit kan ofzo... (zie foto) Het ziet er heel raar uit dus ik heb hem meteen in een apart bakje gezet.

Weet iemand wat dit is en of het kwaad kan?
zieke_kleine_goudwinde.jpg
[/img] Wie kan mij helpen?? :help:

Met vriendelijke groeten, Menno

Dit lijkt me eerder een goudelrits, die in de winkel ook wel 'mona lisa' wordt genoemd.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit visje nog te redden is. Ik zou haar uit haar lijden verlossen.

Lijken wel tumoren. Ik zou de vis met een flinke tik uit z'n lijden verlossen....

Ik weet zeker dat het geen goudselrits is, hij is immers in onze in vijver geboren, waar geen goudselrits in zit..

Maakt het wat uit,wat het is.
De vis is ziek.

Heeft hij er dan echt zo'n last van? Want zijn gedrag is niet veranderd..

Dat is waar, weet u hoe ik hem kan helpen dan?

Tik op de kop geven.
De vis wordt nooit meer normaal,kan ook niet,met zulke bulten.

Als hij er geen last van zou hebben en het niet besmettelijk is dan zet ik hem toch liever gewoon terug in de vijver. Ik vind het zo bruut om hem een tik op z'n kop te geven.. :stom:

Tis bruter om hem heel lang te laten lijden

Dan doe je het met kruidnagelolie eerst kleine dosering en daarna grote dosering, dan laat je de vis een soort van "inslapen".

MennoB zei:
Als hij er geen last van zou hebben en het niet besmettelijk is dan zet ik hem toch liever gewoon terug in de vijver. Ik vind het zo bruut om hem een tik op z'n kop te geven.. :stom:

Visje is echt enorm misvormd dus je kan er wel vanuit gaan dat het er ook last van heeft.
Is geen leuk iets een vis doodslaan maar is echt het beste in dit geval.

Aangezien iedereen dat zegt zal dat dan wel het beste zijn ja... ;(

Als je hem terug zet, weet je nooit wat er verder gebeurt.
Breed zo,n bult open, kans de de vijver besmet raakt.
Menno, eens moet de eerste keer zijn.

Misschien is de vijver al besmet,met zware metalen,denk ik.

In een plastic tas tegen de muur slaan , handen voor je ogen en een flinke slinger geven , dan is het zo klaar. dan hoef je het visje daarna ook niet meer te zien gewoon dichtknopen het tasje

Slim van jou,Sharon, nooit aan gedacht.

Ja ik wou mijn gourami niet meer zien daarna dus knoopte ik het zakje dicht

Daar had ik nog geen eens over nagedacht, zo'n bult kan misschien open breken... Ik zou hem maar uit zijn lijden verlossen...

Moet je wel een flinke slinger geven anders leeft die nog 😛

Besmet met zware metalen? :0 Dat klinkt ernstig, wat is de oorzaak daarvan en is het te verhelpen?

Ja ik stond op een afstand en had echt wel vaart erin.

MennoB zei:
Besmet met zware metalen? :0 Dat klinkt ernstig, wat is de oorzaak daarvan en is het te verhelpen?

Ik weet toch niet wanneer de vijver gemaakt is?

Bestaat hij allang, of pas?

De vijver bestaat al 5 jaar volgens mij, nooit problemen gehad eigenlijk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan