G
garnaal038
Guest
weet iemand wat dit is?
ik heb een koppeltje sinds zaterdag.
en nu krijgt deze een beetje witte buik.
weet iemand wat dit is?
meksjoef zei:Hier word het perfect omschreven, Enjoy, http://www.cichlidenkwekers.nl/flagella ... eusziekte/
Komt trouwens niet alleen bij Afrikanen voor 😉
Zie ook dat ik in mijn 1ste bericht niet heel volledig ben geweest... wou eigenlijk zeggen dat het vaak ontstaat door verkeerd voer en omdat veel mensen diepvries voeren een tekort aan groenvoer.
cichlidenkwekers zei:Oorzaak.
Dit is een zogenaamde �factorenziekte�.
Er zijn meerdere dingen van invloed van belang bij het ontstaan van de ziekte.
Deze factoren hebben vaak onderling weer met elkaar te maken.
De belangrijkste factoren zijn stress en verkeerde voeding.
Hierdoor ontstaan stoornissen in de spijsvertering, die een darminfectie tot gevolg kunnen hebben.
Soms gaat de ziekte heel langzaam bij een enkel dier, maar het kan ook in een razend tempo door de gehele populatie gaan.
Door stress of verkeerde voeding kan de normale darmflora in de darmen uit balans raken.
Daardoor kunnen flagellaten (eencellige zweepdiertjes) de darmen koloniseren.
Een infectie met flagellaten zorgt voor beschadigingen van het darmslijmvlies waardoor een secundaire bacteri�le infectie kan ontstaan.
Waarschijnlijk kan de bacteri�le infectie ook op zich staan.
Omdat de infectie met flagellaten zich in rap tempo onder de vissen kan verspreiden is snel ingrijpen van belang.
aadmec zei:Ik ben verder een Malawi-nitwit, dus je kan me daar alles over wijsmaken.
jessicapilon zei:aadmec zei:Ik ben verder een Malawi-nitwit, dus je kan me daar alles over wijsmaken.
Wist je wel dat de Malawi s hangoren hebben Aad 😉 😀
Ik had het al gelezen, maar bedoelde te zeggen dat een omnivoor aan de carnivore kant (laat ik het dan zo noemen) vrijwel nooit ziek wordt door een tekort aan groenvoer.meksjoef zei:Aadmec, lees het artikel nog een keer door...
cichlidenkwekers zei:Oorzaak.
Dit is een zogenaamde �factorenziekte�.
Er zijn meerdere dingen van invloed van belang bij het ontstaan van de ziekte.
Deze factoren hebben vaak onderling weer met elkaar te maken.
De belangrijkste factoren zijn stress en verkeerde voeding.
Hierdoor ontstaan stoornissen in de spijsvertering, die een darminfectie tot gevolg kunnen hebben.
Soms gaat de ziekte heel langzaam bij een enkel dier, maar het kan ook in een razend tempo door de gehele populatie gaan.
Door stress of verkeerde voeding kan de normale darmflora in de darmen uit balans raken.
Daardoor kunnen flagellaten (eencellige zweepdiertjes) de darmen koloniseren.
Een infectie met flagellaten zorgt voor beschadigingen van het darmslijmvlies waardoor een secundaire bacteri�le infectie kan ontstaan.
Waarschijnlijk kan de bacteri�le infectie ook op zich staan.
Omdat de infectie met flagellaten zich in rap tempo onder de vissen kan verspreiden is snel ingrijpen van belang.
Aangezien Laetacara zich in het wild ook aan algen vergrijpen, maakt dat ze omnivoor. Kortom enkel dierlijk voer zou dus een oorzaak kunnen zijn.
Daarbij in het midden gelaten of dit dier die ziekte ook heeft.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.