Wat is er nieuw

1 meter Hillstream aquarium van Corydorasfan

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Van 80 cm naar een meter. Toch net wat meer mogelijkheden voor mijn hillstream aquarium.

Het gaat hier om een Juwel rekord 160 (101 x 41 x 46 cm). Ik heb deze op marktplaats gekocht. Geen krassen te zien en de kap is zo goed als nieuw. Denk niet dat het aquarium ouder is dan een jaar.

Verlichting bestaat uit 2 x 30 watt t8 buizen.
Filter is een JBL e900
stromingspompen zijn een Resun SP-2500L (1400 l/ph) samen met een aquel powerhead circulator 500 (500 l/ph)

Het bestand wat ik nu al heb :
6 x Rhinogobius cf. cliffordpopei
3 x Atyopsis moluccensis
3 x Beaufortia kweichowensis

Aangezien ik nergens Beaufortia's kan krijgen ga ik het bestand waarschijnlijk aanvullen met Stiphodons of de Garra flavatra.

Afhankelijk van de stroming ga ik er misschien ook Danio choprae's bij doen.

Mijn broer heeft een meubel voor het aquarium gemaakt, het skelet is nu af. Alleen nog wat mooier maken 😀. We hadden nog een potje schoolbordverf staan dus we hebben de achterkant van het aquarium nu zwart geverfd in plaats van een achterwand.

Hier alvast wat foto's 🙂.

xE-fq9g8v5vWFZJ6Uqq5FVkMzHLRSbEf.jpegDSCN9963 by rakkerb, on Flickr

xE-fq9g8v5vWFZJ6Uqq5FVkMzHLRSbEf.jpegDSCN9960 by rakkerb, on Flickr

aquarium na de eerste verfbeurt, inmiddels is het al een 2e x gebeurd.
xE-fq9g8v5vWFZJ6Uqq5FVkMzHLRSbEf.jpegDSCN9967 by rakkerb, on Flickr

Leuke ideeen.!! ik zou die danio's niet doen, ik had ze ook maar beleefde er weinig plezier aan. en de vissen die ik nu heb zijn wat mooier en blijven wat kleiner, kunnen kwa tempratuur ook in een hillstream, en de stroming vinden ze bij mij iig leuk.!

En over die Beaufortia's, heeft ruinemans dezen niet.?

Hein..V zei:
En over die Beaufortia's, heeft ruinemans dezen niet.?

De naam wel ja, ik heb gekeken bij een winkel die bij ruinemans inkoopt, zijn allemaal gastromyzons :/

had jij de danio choprae? Danio choprae heb ik al een keer gehad maar toen hadden ze een interessant gedrag :O

Verstopten ze zich bij jou ofzoiets? Aangezien je vrij veel planten hebt voor een hillstream 😉

Ze kropen bij mij zelfs tussen de stenen. 😛 en had het idee dat de danios jonge sewellias opaten.
En die ik nu heb vreten zowat je vingets op zo nieuwschierig zijn ze en ook zeer levendig

Haha, raar. Die van mij waren altijd wel te zien :juggle:.
Ik denk dat ik voor de grondbewoners ga kiezen voor de stiphodon. Welke weet ik nog niet. Het bestand zal dan zoiets worden:

12 x danio choprae (mits de stroming niet al te hard is)
3 x beaufortia kweichowensis
6 x rhinogobius cf. cliffordpopei
6(?) x stiphodon (?)
3 x aziatische waaierhandgarnaal (als ik ze ooit nog voor een leuk prijsje tegenkom neem ik er nog 2/3 mee)

Ik zit nu het manifold stromingssysteem langer te maken voor deze bak. Morgen staat het aquarium op zijn plaats en dan zal ik beginnen met inrichten.

Ja, maar als hij in de winkel komt zitten er heel af en toe echte beaufortia's tussen. Het zijn meestal gastromyzons die mee komen.

Geen protomyzons omdat die een beetje heel erg duur zijn?!
KLIK . voor 5 visjes vind ik wel een beetje overdreven?!

Erg leuk om zo'n projectje met je broer te doen. Complimenten voor de (voorlopige) inrichten. Oogt natuurlijk.

Ziet er top uit!
Vind zelf alleen geheel aan de rechterkant die twee stenen op elkaar niet mooi liggen, is een tic van mij hoor ik kan uren rommelen met de stenen voor ik tevreden ben...
Zal jij ook wel doen.
Voor je de stiphodons plaatst zou ik wel de boel even laten bealgen, uiteraard kun je ook tabletten voeren met zo veel mogelijk spirulina. :thumbs:

Bedankt, Ik wacht voor ik de stiphodons erin doe wel tot de boel bealgd is 😉. Die steen ligt idd een beetje raar 😉

Wat een driftig mannetje zeg 😉
Stiphodons zijn erg leuke visjes en zeer geschikt bij Rhino's. Want die graven veel kuiltjes, waar de stiphodons zich graag in terugtrekken s'avonds.
Bealgde stenen hebben ze ook echt nodig, en af en toe eens bijvoeren met een tabletje..

Ik had wat chinese danio's uit de vijver erbij gedaan. Scheelt weer wat voor het budget 🙂. Ook een paar jonkies, een paar waren toch wat te klein en zijn inmiddels verorbert door de rhinogobiussen. Die zijn in een keer ook heel mooi op kleur :juggle:

Mooi hoor, alles ziet er nog te schoon uit, maar dat komt later vast wel.
Nice

Trouwens die bubbels, mij werd verteld dat er geen zuurstof bij komt, alleen beweging in water....weet niet of dat waar is.

Zou best kunnen, ik heb m bij warm weer voor de zekerheid maar aan. Ik zal zo weer ff een foto posten, de stenen zijn al flink bealgd 🙂

Wat een leuk project! In mijn hillstreambak deden anubiassen het altijd heel goed, mocht je nog wat meer groen willen.

Stiphodons zijn binnen! De LFS had ze toevallig zitten. Ik denk dat het de Stiphodon atropurpureus is. De LFS verkocht ze als 'gobie' 😀. Straks komen er foto's al zijn ze niet erg gekleurd op het moment 😛

Wat een leuke visjes! Ik was niet zo'n fan van zo'n rotsenbak, maar met zulke visjes ben ik wel echt om, wat een schatjes! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan