Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Ja ik vind zwart zand/grind met groene kleine plantjes echt mooi staan

Ja ik ook, ik ga nog kleine plantjes nemen en een paar grote achteraan om net aquarium groter te laten lijken. Maar eerst even kijken hoe deze plantjes reageren en hoe snel die groeien voordat ik een grote aankoop doe.

Heb al ontdekt dat Anubis soorten erg geschikt zijn voor dit formaat aquarium. En heb al ene hele leuke op het oog met gele en groene blaadjes.
Heb nu zelf 3 andere soorten er in, maar hoe meer hoe beter.

Ben vooral blij om te zien dat de vissen veel levendiger zijn geworden naar de grote verbouwing, was even bang dat er problemen zouden komen met het water etc maar gelukkig niks ernstig.

Heb net ontdekt dat je de drijfplantjes vast kan zetten door eentje met zijn blad aan de kabel van de pomp te haken en de rest daar met een blaadje steeds aan vast te haken. Nu liggen ze allemaal netjes aan de linke kant en niet mee overal en nergens (zal zo een foto plaatsen als het licht weer aan gaat)

Slim idee, maar ik ga het hoekje voor de betta aan de andere kant doen waar dan minder stroming is.
Ik ga denk zondag naar een grote dierenwinkel om daar alles in te slaan voor mijn nieuwe inrichting.

Haha ja dat is inderdaad beter, maar oke ik heb ene gekke betta XD hij slaapt of in een grot of op de filter. Dus voor hem is het een ideaal plekje.

Neem de tijd in de winkel 😉 kijk goed wat ze hebben en wat je mooi vindt, neme voor de zekerheid een meetlat mee om alles op te meten, zo kom je thuis niet tot de nare verrassing dat je hout te groot of te klein is of zo 😉
Ik heb zelf bijna 2 uur in de winkel rondgehangen. Was heel gezellig, de eigenaar heeft me geholpen (tot ergernis van andere klanten die dus heel lang moesten wachten) zo heb ik precies de juiste stenen etc gekozen, stond namelijk eerst met een ander soort stenen etc in mijn handen maar hij rade dit aan omdat het niet zo massief is)

Heb je een foto van je betta

Zal er zo een maken lamp is nog uit dus je ziet hem niet zo goed. Hij is woe cameraschuw hoop dat hij meewerkt het is me nog nooit gelukt een foto die een beetje mooi is van hem te maken XD

Ik noem hem trouwens altijd toverboek of kemping.
Hij was namelijk lichtblauw is nu donkerblauw en is paars aan het verkleuren.

Hier is meneer,
bb0YpWiQCYbVvz-46nIK5nDX3gVvzDRq.jpeg

Een foto een maar! En niet eens proberen netjes te poseren even snel langzwemmen en daarna snel je grotje weer in. Duh...
Zal straks weer proberen je kan nu niet zo goed zien dat hij paars aan het verkleuren is. Jammer
bb0YpWiQCYbVvz-46nIK5nDX3gVvzDRq.jpeg

En toen gebeurde er een wonder. Waarschijnlijk kan hij gedachte lezen of zo. Hij komt gewoon fotogeniek doen! Jammer genoeg is het glas niet helemaal schoon.

Maar hier is hij dan echt:
Eerst even voorzichtig even kijken (hij past blijkbaar door een spleet van 1 cm)
eCVZ7SfP0nnwZetyDeSTnmgNuxN4KZG5.jpeg

Even snel langs schieten

En dan... Showen!!! (Stomme vieze ruit, maar ja eigen schult dikke bult)

Ja hij heeft een bult op zijn zijkant en een kras. Niks ernstig hoor de bult is een fout in het kweken (moeder heeft het ook) en de kras komt omdat hij door een gat zwom van decoratie (heb ik weggedaan) waar hij niet doorheen paste

close-upje van zijn kleuren (stomme vieze ruit...)

En daarna snel weg

En toen wilden mijn danio's ook even aandacht:
Ze laten even zien dat je ook met een oog prima kan leven (heb ze gered uit een aquarium waar ze samen zaten met jagers, die hebben dus hun oogjes gegeten, die eigenaar wist dat niet en wilde ze wel aan mij geven) en natuurlijk steekt meneer betta zijn kop weer ergens in.
[video]https://m.youtube.com/watch?v=dlT1sssnyDA&feature=youtube_gdata_player[/video]

ik probeerde een foto van mijn betta te posten maar hij is te groot

leuk filmpje &foto's

Mooir betta!!

Hihi bedankt heb hem met veel zorg uitgekozen.
Ik denk dat de mijne de zelfde kleuren krijgt als de jouwe. Aangezien hij op de zelfde plakken verkleurt.
Ik heb er geen vrouwtjes bij of levendbarende waardoor hij geen stress heeft en meer energie stopt in zijn uiterlijk dus voli�re vinnen en meer kleur 🙂

Die van mij is overleden 2 maanden geleden

De mijne is ongeveer 5 en gaat in de richting van de kleuren van de jouwe dus ik denk dat die ook al best oud was.
Mijn volgende betta ga ik bij ene kweker halen en dan eentje met echt bijzondere kleuren.
Deze vind ik ook erg mooi maar het lijkt me leuk ook eens iets geks te doen.

Ik dacht laat ik ook maar eens een foto plaatsen van mijn andere bakje:
-jmMysTs_4MVmN4qj19Moek3srJzEYyg.jpeg

Na heel lang prutsen is het gelukt er een biologisch evenwicht in te krijgen. Ik ververs het water om de 2-3 maanden en de waterpast groeit super goed. Er stonden er 2 in heb er zelfs eentje uit moeten halen omdat ze te snel groeide (dit plantje staat nu in een vaas in de woonkamer) de langste stengels is namelijk bijna een meter! En groeit kronkelend over het wateroppervlak.
Ik kweek mosbollen in deze bak. Het gaat al best goed alleen zijn het niet echt snel groeiende plantjes.
Ik voer elke dag gewoon sluierstaartkorrel van de discus (1x per dag).
'S ochtends valt er zonlicht op de bak. Heb geen last van extreem veel algen en de vissen vinden het heerlijk gaan allemaal in het zonnetje zitten.
De waterwaardes zijn in orde. Dus ik denk dat ik op deze manier doorga met het onderhoud.
Het is niet de mooiste bak maar dat komt vooral omdat hij van mijn zusje was en die deze inrichting gekocht heeft en ik geen zin had om extra geld uit te geven aan een nieuwe inrichting terwijl de vissen er prima in kunnen leven.
1 sluierstaart en goudvis (de 2 grootste) gaan verhuizen naar een vijver. Dus ik houd er nog 3 over. Die moeten ook binnenkort verhuizen maar ben nog even voor een oplossing aan het kijken want ik wil ze graag zelf houden.
Ik denk dat ik daarna endler guppen neem.

Updatje 😛

Plantjes beginnen goed te groeien. Wel her en der ene paar algjes maar die zijn makkelijk weg te poetsen.
Helaas mag ik pas in de zomervakantie plantjes kopen maar had al wel een gaaf idee:
Linksachter bij de pomp 2 grote naaldgrassen
Links op de voorgrond een bodembedekker
Rechts op de voorgrond een leuk mosje (weet iemand een leuke?)
Rechts tegen de witte rots (waar eerst de Anubia stond (die is verhuist naar tussen de witte rots en drakensteen)) een rood plantje. Weet iemand een geschrikte?

Dit is hem tot nu toe, de achterwand begint mooi dicht te groeien, ben ik erg blij mee. Wel grappig dat rechts sneller groeit dan de plantjes links.
ZxT4gD9OVlS_HBQCo4LKHAp7OvtDP0no.jpeg

Als iemand nog andere leuke idee�n heeft roep maar 😀

Mijn moeder komt net thuis met een zak aquariumplanten. Ze was namelijk bij de discus geweest voor vogelvoer.
Ik helemaal verbaast en blij en meteen begonnen met planten.

Alleen aan sommige plantjes zitten geen wortelenen (afgeknipt) en de valesneria heeft inimini worteltjes en staat na veel gedoe eindijk in de bodem.
Echter ben ik bang dat hij het niet zal overleven 🙁
Verder heb ik een paar brokaat barbelen die als ze schrikken in de plantjes duiken en ik ben dus bang dat ze die valesneria gaan vernielen. Of zou het plantje hier wel tegen kunnen?

De plantjes staan er allemaal in en het begint nu echt ene groene bak te worden 🙂
v4pIpp32R59PJSiNsvtc6A5O17QXDkAo.jpeg

(De foto is snel gemaakt met mobiel dus niet heel goed)

mooooi

Carithius zei:
Ziet er goed uit hoor! 🙂

Als je planten niet blijven staan kan je altijd van die plantenklemmen gebruiken.

Zoals deze: https://www.jbl.de/en/aquatics-freshwat ... pe-plantis

Kosten maar een paar euro's.
Die ga ik morgen meteen halen! Heb even de valesneria in ene zo'n deco potje gezet als noodoplossing want hij dreef steeds maar omhoog en steeds terug duwen is niet echt heel leuk. En ben bang dat ik een blad breekt.

Ben erg nieuwsgierig of de plantjes aanslaan. 🙂

Mooi hoor! Leuk zo'n plantenbak! Mooie kleurenverdeling heeft je ene goudvisje met dat wit rode!

Mag ik vragen welke plant je links tussen de pilaren en kruiken hebt staan (niet de hoge maar de lage) en welke plant je in het midden hebt staan (tussen twee witte stenen waar grijze vis net voor zwemt) ? Ben benieuwd welke twee dat zijn! 🙂

HuisVolDieren zei:
Mooi hoor! Leuk zo'n plantenbak! Mooie kleurenverdeling heeft je ene goudvisje met dat wit rode!
Bedankt 😀
Ja zag hem in de winkel en dacht, die moet ik hebben!!! 🙂
Ga morgen de goudvissenbak leeghalen en opnieuw inrichten. Vind hem zo erg rommelig eruit zien.

catcorp zei:
Mag ik vragen welke plant je links tussen de pilaren en kruiken hebt staan (niet de hoge maar de lage) en welke plant je in het midden hebt staan (tussen twee witte stenen waar grijze vis net voor zwemt) ? Ben benieuwd welke twee dat zijn! 🙂
Van die bij de pilaren weet ik helaas de naam niet. Heb hem bij de discus gekocht en daar zitten geen naamkaartjes bij de planten :s
Die bij het visje heb ik gekocht als crypto wendtii groen, maar ik verdenk hem er van dat hij de crypto wendtii bruin is aangezien sommige blaadjes die richting op aan het verkleuren zijn.

Marrie98 zei:
catcorp zei:
Van die bij de pilaren weet ik helaas de naam niet. Heb hem bij de discus gekocht en daar zitten geen naamkaartjes bij de planten :s
Die bij het visje heb ik gekocht als crypto wendtii groen, maar ik verdenk hem er van dat hij de crypto wendtii bruin is aangezien sommige blaadjes die richting op aan het verkleuren zijn.

Aah ok, misschien weet iemand anders dat.
Die wendtii ziet er mooi compact uit, ik heb cryptocoryne undulatus (als ik me niet vergis) en ik vind dat die stengels best lang zijn in verhouding tot de hoogte van aquarium.

Blijven de goudvissen in dat bakje? Want dat is wel wat klein volgens mij, goudvissen kunnen 40cm worden en als ze te klein zitten vergroeien ze, eigenlijk zitten ze het best in een vijver, waar ze voldoende ruimte hebben om te zwemmen, je andere bak ziet er goed uit 🙂

Ziet er mooi uit al die planten. Echt een reuze verandering met het begin. Wel lief van je moeder zeg! Dat wordt een extra moederdagkadootje voor haar 😉

dolle ancistrus zei:
Blijven de goudvissen in dat bakje? Want dat is wel wat klein volgens mij, goudvissen kunnen 40cm worden en als ze te klein zitten vergroeien ze, eigenlijk zitten ze het best in een vijver, waar ze voldoende ruimte hebben om te zwemmen, je andere bak ziet er goed uit 🙂
2 hebben een nieuw baasje. (Hele grote vijver) De andere 3 houd ik, maar ga wel kijken of ik iets beters kan regelen

SuzanneM zei:
Ziet er mooi uit al die planten. Echt een reuze verandering met het begin. Wel lief van je moeder zeg! Dat wordt een extra moederdagkadootje voor haar 😉
Ze wilde al heel lang kippen dus mijn vader heeft een kippenhok gekocht en ik een paar kriel kippen. Ze zijn nu bij de buren zodat mijn moeder niks opmerkt. Morgen er du vroeg uit om het hok neer te zetten met de kippetjes 🙂

Ik heb even jullie hulp nodig.
Die plantjes langs de achterwand zijn nu flink aan het groeien.
Ik ben aan het twijfelen wat te doen met ze.
Ze snoeien zodat ze recht tegen de achterwand staan en niet het wateroppervlak bereiken.
Of ze een beetje laten verwilderen zodat ze ook over het water oppervlak groeien zoals ze nu doen:
W4b8mq88S48sNH7ZZkDqmhQmcXsMYnj5.jpeg

(Let niet op de vallisneria die moet even worteltjes krijgen voordat hij de bodem in kan)

Ik zou ze zo laten,eventueel kun je ze eens flink laten groeien.En de nieuwe stekken omruilen voor de oude.

Ik zou ze snoeien, omdat de begroeiing aan het oppervlak veel licht weg haalt wat de planten ook weer geen goed doet, Je bak wordt ook donkerder, maar ja, als je daar van houd moet je het zo laten.
Weet wel hoe je ze snoeit hoor, vaak van onder korter maken, maar dat betekend dat je de planten er uit moet halen.
Ik vind een goede snoeibeurt heel bevordelijk voor de planten, ze blijven mooi fris, en groeien doen ze toch weer.

astrid j zei:
Ik zou ze snoeien, omdat de begroeiing aan het oppervlak veel licht weg haalt wat de planten ook weer geen goed doet, Je bak wordt ook donkerder, maar ja, als je daar van houd moet je het zo laten.
Weet wel hoe je ze snoeit hoor, vaak van onder korter maken, maar dat betekend dat je de planten er uit moet halen.
Ik vind een goede snoeibeurt heel bevordelijk voor de planten, ze blijven mooi fris, en groeien doen ze toch weer.
Ik snoei ze door ze halverwege door te knippen.
Hij vormt dan op die plek 2-3 nieuwe stengels waardoor het voller wordt.

Ik denk dat ik ze maar ga snoeien.
Vind een donkere bak wel iets hebben, maar als de andere planten er onder leiden. Dan toch maar niet 🙂

Als je planten er van onder niet zo fraai uitzien, zou ik echt dat onderste stuk wegknippen, en opnieuw poten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan