Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Beter? 😀
rLb_POrCI7QtJW-KoI4bRZnWhjje6XVq.jpeg

Hoe heet dit plantje eigenlijk?
rLb_POrCI7QtJW-KoI4bRZnWhjje6XVq.jpeg
(Sorry voor de slechte foto)
Heb eindelijk een bodembedekker gevonden die het doet 🙂

Heb nieuwe plantjes erbij en het oerwoud uitgedund, voor de komst van een betta man. Althans hoop ik, als mijn ouders een beetje meewerken 😛
SBRBRXeNw1VyV8PKJCxg0-RcQHDw1TQM.jpeg

Wat vinden jullie er van? Of heeft iemand leuke idee�n?

Marrie98 zei:
Hoe heet dit plantje eigenlijk?
RKXGlornwI1uV-bwhaUuoMy9nHxtj1qp.jpeg
(Sorry voor de slechte foto)
Heb eindelijk een bodembedekker gevonden die het doet 🙂

Dat is de Helanthium tenellum (vaak "Echinodorus tenellus" genoemd).

Heb gistereren weer eens de boel verbouwd 🙂
Vind het zelf veel beter zo.
tjOIwmNXK4VCZtB898CP3aCPCkNaof4G.jpeg

Ja het water en de bodem zijn niet helemaal 100% schoon, volgende week maak ik het beter schoon maar kon deze keer niet alles doen omdat ik dan te veel water moest verversen. Het was schoon tot ik stenen ging verplaatsen toen kwam er opeens weer vuil tevoorschijn...
Maar wat vinden jullie ervan?
Of heeft iemand nog ideetjes? 😀

Leuk Marrie.
Er is zeker meer zwemruimte en licht.

Het beste idee dat ik hiervan krijg is om jou los te laten op mijn bakjes! :thumbs: Mooi werk joh!

Mooi hoor Marrie. Goed plan om meer te verversen bij het grotere onderhoud hoor.

christa zei:
Het beste idee dat ik hiervan krijg is om jou los te laten op mijn bakjes! :thumbs: Mooi werk joh!
Haha bedankt 🙂

jessicapilon zei:
Mooi hoor Marrie. Goed plan om meer te verversen bij het grotere onderhoud hoor.
Dank je, ja dacht kan de visjes niet te veel stress aandoen. Maar het is uit zichzelf al wat schoner geworden, jet filter doet het nu veel beter. (Waarschijnlijk had hij last van de plantjes die voor hem stonden, nu staat hij helemaal vrij en het dichtbijzijnde is die rots, du kan hij waarschijnlijk veel meer water filteren dan eerst)

Bedankt allemaal! Ik vind het leuk om te horen dat jullie het ook een mooi bakje vinden worden 🙂
Helaas een beetje last van algen maar dat is wel te verwachten na een verbouwing
Heb weer een paar foto'tjes gemaakt. (Sorry zijn een beetje slecht van kwaliteit)

Close-upje van de rots:
yWqCSZDQMUf3aBdxNIfPyxzoncWAT4AK.jpeg

En de grot (helemaal veilig, alle gaten waar ze in vast konden komen te zitten heb ik dicht gemaakt):

Laten we even kijken wie zich er allemaal op de rots verstopt hebben. 😉

Buut panda!

Ja jij bent ook gevonden algeneter! 😀

De rechterkant:

En de bewoners om niet te vergeten:

De koffieleuten

En natuurlijk een totaaltje 😀

Je bakje staat er mooi bij, lekker groen!

Die grotere bladeren kan je voorzichtig uit de bak halen, insmeren met carbo, even in laten trekken, na een half uur afspoelen en terug poten, knappen ze van op.
Ik denk een carbokuur je toch wel zal helpen met de algen, maar het ziet er goed uit na je verbouwing, planten zijn nog niet verloren 😉

Bedankt voor de tip astrid 🙂
Dus de Anubia's even uit het water halen, insmeren een half uurtje laten intrekken en dan afspoelen.
Kunnen de vallisneria tegen carbo? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat ze dat nier zo prettig vinden

Nee, dat klopt, maar carbo wordt snel opgenomen en snel afgebroken, dus je zou als je een kuur zou doen van dagelijks carbo toedienen , de vallisneria eruit halen en even in een emmer bewaren.

Het is wel weer een tijdje geleden dat ik hier een foto van mijn bakje heb geplaatst, dus hier weer een korte update 🙂
pNZXh9Y-jU4xVpS9HZFA-9LcfrJ_i0OT.jpeg

Het bestand van nu:
7 kardinaal tetra's
3 kegelvlekbarbelen
4 brokaat barbelen
2 koper zalmen
3 corydora panda.

De panda's leggen elke dag 1 tot 3 eitjes, maar helaas is er nog nooit iets uitgekomen.
De algen zijn ook al heel wat minder en de plantjes doen het goed.
Dus ik ben erg tevreden met het bakje al zeg ik het zelf 😀

Mooi 😀 😀
Vooral die Braziliaanse klimop

Thanks allemaal 😀
Ja die klimop doet het echt wonderbaarlijk goed. 🙂

Helaas slecht nieuws. :'(
Kom net terug van vakantie (weekje weg) en er is iets fout gegaan in het aquarium, ik weet alleen nog niet helemaal wat.
Maar alle vissen zijn dood op de corydora panda's na en alle plantjes zijn ook dood. Voor de rest is er een gigantische algenplaag en ook nog eens schimmel.
Ik weet niet hoe dit kon gebeuren in een week. Toen ik vertrok was er niks aan de hand.
Ik denk dat dit helaas het einde is van mijn bakje. De pandatjes blijven natuurlijk wel en ik ga proberen te redden wat er nog te redden valt. Maar het zal geen mooi aquarium weer worden. Als ik ga studeren zal ik hem weer netjes oppakken en er iets moois van maken, maar nu in mijn examenjaar heb ik daar helaas geen tijd voor 🙁

Dat is waardeloos Marrie 😡

Dat is echt heel erg balen. En je kunt natuurlijk altijd wat later er weer een prachtig bakje van maken zoals het was of beter 😉.
Ik kwam vandaag ook terug van vakantie om mijn bak in erbarmelijke toestand aan te treffen maar ach dan heb ik weer wat te doen

Ja ik baal enorm, ben nu aan het uitzoeken wat er opeens fout kon gaan. De waterwaardes zijn nog hetzelfde, het filter etc werkt gewoon.
Het enigste wat er "anders" is is dat ik zo'n vakantievoertablet in het aquarium had gestopt, maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is.

Ik ben zo ie zo van plan na mijn examens een grotere bak aan te schaffen en me nog fanatieker in deze hobby te storten en als ik ga studeren heb ik er denk ik ook wel iets meer tijd voor dan nu.

Misschien dan toch teveel voeding wat vrij komt uit zo'n tablet ik gok maar wat hoor. Als het het enige is wat anders was als anders zou dit bijna toch wel de oorzaak moten zijn lijkt mij maar zoals gezegd ik gok maar wat

Balen dat dit is gebeurt zeg. Maar laat je vooral niet ontmoedigen.

toch wel raar om te lezen, mensen zijn t hele jaar door thuis zonder merkwaardige problemen in de bak.

dan gaan ze een keertje een weekje weg en dan zijn er vissen dood, of planten dood, of gigantische algenplagen. of allemaal zoals nu.

heb dit al vaker gelezen en vind het toch wel merkwaardig.

on-topic:

zeer zeker zonde van je vissen,

misschien kan je tot na je examen verdergaan met een low maintanence bak?

Is je verlichting wel gewoon aangeweest? (Met tijdklok oid) je hebt nogal wat planten en als ze geen licht hebben gehad dan kan dat desastreus zijn..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan