Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Ik heb filterwatten gekocht, kan ik die gewoon in het filter plaatsen?

Normaal wel hoor. Wat voor filter is het??

Ik dacht dus de SF Aquaflow te zien. Dan moet je er een laagje bij doen (niet te dik) of eventueel een stukje van de spons afknippen en dat door watten vervangen. Bijvoorbeeld 1/4 deel watten en 3/4 deel spons.

Ja ik heb de SF aquaflow, de filter die bij het aquarium hoorde is kapot (was wel een goede filter)

Heb een stukje afgeknipt en erbij gedaan, en het filter even verplaatst, nu is er overal stroming. Wel best hard (nadeel van maar 2 standen en hij staat al op zacht) dus de visjes moeten even spieren kweken 😛

Nieuwe plantjes gekocht 😀
_zpJay4VScEvfwRvHdW6j-R9eDdKAmIg.jpeg

Ga me toch eens aan iets roods wagen 😛
Foto is een beetje prut sorry 🙁

Prachtig! Ik vind een rode plant altijd wel mooi staan, dat breekt het groen weer een beetje. De planten staan er prachtig bij.

Zou die kalksteen er uit halen. Marrie.

Is nu geen gezicht.

Bedankt 😀
Vind ik zelf ook, dus eigenwijs wat ik ben wil ik het toch gaan proberen ook al raad iedereen het af aangezien het geen top licht is, maar hij staat recht onder de lamp dus wie weet 😀

Hoe bedoel je Bertus?

Die witte kalksteen. kalk lost op in het water,he.
Moet je niet hebben,met je planten.

Zijn goed voor hard water, Malawi, enz.

Tot nu toe gaat het gewoon goed :s
Leidingwater hier heeft hardheid 5 mijn aquarium zit net boven de 6. En ik ververs elke week dat dan daalt het weer een beetje....
Dus volgens mij gaat het gewoon goed....

Mooie bak heb je er staan. Ik hou wel van een mooie wilde planten bak. En dat rood er in breekt zo mooi. Ik hoop dat mijn bakkie ook mooi vol komt te staan.

Bedankt 😀
Ik heb eerst ruim 2 jaar geprutst met planten.
Nu gebruik ik bio CO2 en easylife profito. En zie hier het resultaat. Gaat al een stuk beter, nog niet perfect maar ben al op de goede weg 😀
Ik begin net zoals jij met 3-4 plantjes en kocht regelmatig er wat bij en zie hier het resultaat 😀

Voor nu staan er inderdaad bij mij maar 3 plantjes in. Ik kreeg de tip om wat snelgroeiers er in te zetten tegen opstart alg. Dus morgen even doen en dan staat er weer wat bij.
Ik vind het ook altijd veel leuker om steeds iets nieuws te kopen, dan alles in 1 keer.
Planten voeding doet wonderen 😉

Haha ja dat heb ik ook 🙂
Heb ook best vaak dat ik dingen koop die ik maar even gebruik en dan niet meer, heb hier ruim 50 euro aan decoratie liggen, een deel daarvan is nog zo goed als nieuw xD beetje zonde maar ja...

Mooi marie! ik wil ook zoveel planten!!

Die rode plant springt er echt uit. Mooi hoor

Hahahaha ik ken het. Maar ik hoop me nu toch een beetje in te kunnen houden.

BettaFish96 zei:
Mooi marie! ik wil ook zoveel planten!!
Hihi thanks
Ja snap ik, is ook erg mooi. Die van jou is ook al hele vol hoor. Wacht maar een maandje en dan zie je hoe vol hij wel niet groeit 😉

Richvio zei:
Die rode plant springt er echt uit. Mooi hoor
Ja vind ik ook 😀
Nu hopen dat hij het prettig vindt hier.

Lysanne zei:
Hahahaha ik ken het. Maar ik hoop me nu toch een beetje in te kunnen houden.
Hoop het ook,
Ik in iedergeval niet 😀

Ik kan dat prima. Ik ga alleen heel vaak 😉

Ik dan weer niet, want elke keer dat ik ga koop ik iets, dus ik vermijd de winkel zo veel mogelijk xD

Dat probeer ik ook en het gekke is, ik ga ook niet zelf. Mijn voeten brengen mij zo maar en ik kan ze echt niet tegen houden. Dat geldt vervolgens voor mijn handjes. 🙂

Whaha ja ken ik. Of ik blijf zo lang rond kijken dat ik een schuldgevoel krijg als ik niks koop, dus dan koop ik maar voer of zo (verklaart mijn potjes voor verzameling)

Haha, allemaal zo herkenbaar 🙂 gelukkig vind manlief het hier allemaal wel best. Zolang hij ook maar kan doen wat ie wilt hoor je hem niet klagen. Mij dus ook niet 😛

Haha das wel handig, helaas vinden mijn ouders mijn hobby maar niks xD

Mijn vader kocht voor mij voor 40 euro aan planten toen ik mijn aquarium kocht. Lucky ikke nu moet ik het zelf kopen ghehe

Bij mij stonden ze toen op mijn slaapkamer, dus niemand had er last van. De bak zelf was toen nog een cadeau voor mijn verjaardag. Ach ieder zn ding. Leven en laten leven.

Wat ik altijd doe is meegaan naar de intratuin, heel wat plantjes uitzoeken, pa laten afrekenen en zeggen dat ik het terug betaal, naar een week is hij het vergeten en dan heb ik mooi gratis plantjes 😛

Haha dat kan ook. Ik zou het alleen niet kunnen.
Ik ga slapen. Ik spreek je wel weer.

Haha 😀
Slaap lekker 🙂

Wegens de drukte van school etc heb ik besloten om een time out te nemen. 🙁
Morgen gaan de visjes naar de dierenwinkel, de planten de vijver in en de rest gaat een doos in.
Ik ben van plan over ene paar jaar opnieuw te beginnen en dan serieus de hobby in te gaan, met aquascapen, en kweken etc.

Soms moet je zulke besluiten nemen, jammer maar misschien wel erg verstandig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan