Wat is er nieuw

Betta Splendens Victor (Shortysfishies)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Hallo!

Mijn Betta is vandaag verhuisd naar de Rekord 600. Heeft het wel naar zijn zin volgens mij. Alleen issie nu wel heel alleen. Was hij al in de andere bak, maar daar kon geen andere vis bij.
Nu zit ik er aan te denken Corydoras Aeneus toe te voegen in de Rekord 600.
Gaat dat samen met de Betta? En hoeveel kan ik er dan nemen? Zelf dacht ik aan een stuk of 7. Ze blijven de enige bewoners, met de Betta.

d3EOeCbc6fAlZcxyLR-f_qfmaZ4TJm0g.jpeg

Vanmiddag 6 Corydoras Aeneus gehaald. Ze hadden er niet meer. Ze zien er levendig en gezond uit, misschien wat aan de magere kant, maar ik voer ze muggenlarven, dan komt dat vast goed.

De Betta vond ze in het zakje al enorm interessant.

d3EOeCbc6fAlZcxyLR-f_qfmaZ4TJm0g.jpeg

Totaaltje van de Betta bak. Verdiend nog geen schoonheidsprijs, maar ik werk er nog aan. Komt nog een Rode Lotus in en misschien een stukkie hout.

De Corydoras zijn zeer actief, absoluut niet schuw en scharrelen de hele bak door. De Betta is ook actiever en vind het soms leuk om of achter de Cory's aan te zitten, of mee over de bodem te kijken wat ze aan het doen zijn.

Als blijkt dat de Cory's te groot zijn/worden voor deze bak, verhuizen ze naar de Rio 180.

bNqAje7YfENU4KbpmKirF3eHQeQTw9nn.jpeg

Vier van de zes Corydoras. Ze doen het alle zes super! Eten als kleine kliko's en zijn totaal niet schuw.

Heb ik wat van je aan?

Zijn dit mannetje/vrouwtje?

lMOrH20Y7ZlPiaRHHFI-n-q3n9pasGC4.jpeg

Zoals je ziet zijn ze dol op rode mug.

Snap niet,dat je die, op Zo,n bodem zet.
iedereen die het vraagt, hoort over een zandbodem.

Wat heb jij?

Ik heb Dennerle bodem, die ook geschikt is voor Corydoras. Heb ik nog speciaal naar gevraagd en het staat ook op de zak.
Vj39G9c_S2Oe6i8LhXw3C4oCRWGUrCVX.jpeg

Dat is een vrij fijne bodem dus dat zou best wel kunnen dan denk ik.

Op de foto,s lijkt het veel grover.
Als ze zeggen, 1-2 mm.

Kristalkwartsgrind

Fraai uiterlijk - perfecte biofunctie

Afgeronde korrels � veilig voor bodemvissen
◾Verhoogt de hardheid van het water niet
◾CO2-bestendig
◾Lichtecht
◾Waterneutraal
◾Korrelgrootte 1 � 2 mm
◾Afgeronde randen � veilig voor bodemvissen

Ja dat denk ik ook. Zeker ook omdat het op de zak staat aangegeven. Het voelt ook niet scherp. En ze steken hun koppies er vlot in.

Vandaag bij APO de TijgerLotus en Alternanthera reineckii "Mini" besteld. Omdat die uit de selecite "Plants to go" is, komen ze morgen al binnen!

Dan misschien nog een klein stukje hout, en dan is de Bettabak 'af'.

De Corydoras zitten er nu een week in, en ze doen het goed. Eten alles wat je ze voorschoteld, maar ze hebben duidelijk de voorkeur voor rode muggenlarven en de tabletjes.

De Bettas is zeer nieuwsgierig, maar doet ze verder niks.

Hier nog een, wat onduidelijke, foto van de Betta.

9UcllZ_ciO19J3O2FMT3UFhFWDeenv5m.jpeg

Dank je wel! Morgen dus de Lotus nog, ben benieuwd!

Ik ook hoor. Ik kon dit van APO nog niet moet ik zeggen.

hnpB-UHpzxybVUieZBthA1trvUU9tJEh.jpeg

Dit is het, voorlopige, eindresultaat van mijn Bettabak! Ben er best tevreden over. Hopelijk gaat de lotus mooi groeien en ook die rode plantjes..

De Lotus. Nog een ieniemienie plantje, maar als die het net zo goed doet als die in mijn Rio, dan wordt hij zo groot.

Mijn eerste kennismaking met IN vitro plantjes.... Ben benieuwd.

Ziet er leuk uit hoor en die Lotus slaat vanzelf aan. Kleibol erbij is ook aan te raden hoor.
ben ook benieuwd wat de in vitro gaat doen.

Leuk zo 🙂 ik ben benieuwd hoe alles zich ontwikkeld :juggle:

@Jessicapilon: Die zit er ook bij 😀.

Ik vind het een gezellig bakkie.
Twijfel nog aan een stukje hout, maar dan moet ik wel iets vinden wat niet gaat overheersen.

Een mooi stuk hout past naar mijn visie in elke bak, maakt het net wat natuurlijker en kan vaak een idee van diepte aangeven, een mooi stuk spiderwood voor in je bak zou een meerwaarde zijn naar mijn idee.

Ja, ik ga van de week ook nog wel even kijken. M'n oog moet er ook echt op vallen. En dan hoop ik dat het geen 100 weken nodig heeft te zinken haha

Spiderwood is veel dunner dan stronken dus dat zal wel mee vallen, je moet maar eens kijken op Google en dan de afbeeldingen openen, daar zie je erg veel prachtig grimmige stukken, en ja uiteraard je eigen smaak volgen 🙂

Shortysfishies zei:
@Jessicapilon: Die zit er ook bij 😀.

Ik vind het een gezellig bakkie.
Twijfel nog aan een stukje hout, maar dan moet ik wel iets vinden wat niet gaat overheersen.

Dan kan een Lotus best snel groeien hoor. Zelf kreeg ik een stek van mn vader maar dat groeide veel sneller dan ik dacht en inmiddels zijn er al jonge planten bijgekomen dus.
Dat gaat vast en zeker goed komen.

6xUGxvIplgkyQLZD76anFHVkhFw3Geju.jpeg

Zo staat de Betta bak er vandaag de dag bij. Alles groeit goed. Heb ook een subtiel leuk stukkie hout gevonden.

Helaas heb ik afgelopen woensdag een dode Corydoras ontdekt. Ik heb de dag ervoor niks aan ze kunnen zien, ze aten allemaal goed en waren zeer actief. Wat me opviel aan het lichaampje was dat het buikje open was en leeggegeten. Ook de kieuwen waren weg. De andere 5 doen het super en vertonen geen gek gedrag.

JPPvxjoxorTqVSYTHXwQd5kwyqGl7Hp6.jpeg

Betta laat even zien hoe mooi en groot de Lotus aan het worden is. Hij heeft de Lotus van de Rio al ingehaald qua grootte. Ligt aan het licht waarschijnlijk.

rmNMgtSENNOAsnwLukOSDvSiu-Pz1hgx.jpeg

Betta op zoek naar wat te eten

Het bolle trio

Spuit 11

De mooie Lotus

Thijs is nieuwsgierig

Net toch maar even de Lotus gesnoeid. Heb gelezen dat hij daardoor voller wordt, en dat is nou net de bedoeling.

Ik vond het wel zonde, want die grote bladen waren prachtig. Maar hij maakt ze zo weer aan....

QQjIZkrwXN9_DluZP7UqdvaJAALz2zdZ.jpeg

er zit alweer een nieuw blad aan.

Je bak wordt stilaan zeer mooi 🙂

Cc0lzGUJ7k9-LlmQzCrORiDRjKQ7kjqQ.jpeg

Hier even een totaaltje.

Dank je! Ik had zelf ook eigenlijk niet verwacht dat ik dit bakje zo leuk zou vinden.

Was officieel niet eens de bedoeling dat de 60 cm zou blijven, maar ben er achteraf zeer blij mee!

Ik wil misschien het hout naar links verhuizen en dan dat boeddha koppie naar rechts, voor het filterhuis. Dan krijgt de Lotus meer ruimte en komt het hout niet in de verdrukking.

7ZhlwNGqmHp94UW4JtPeCRweSaL0iydR.jpeg

Corydoras genieten van een tabletje. Duidelijk hun favoriete menu. Alhoewel de rode muggenlarven ook goed in de smaak vallen.

Ik vind ze al enorm gegroeid sinds ik ze heb en ze worden ook steeds mooier. Ik ga waarschijnlijk volgend weekend er 3 bijhalen.

Hier nog even een totaaltje.

Rechterkant oogt wat kaal. Daar ga ik wat plantjes uit de Rio180 neerzetten, als we woensdag daar wat gaan snoeien.
IHHXIBoL2udy1feWxd5oQFN-KyWFuo9E.jpeg

2xR2_gqQwQ74c5A3zpun2hGn1GCun2Os.jpeg

Nieuw totaaltje. We hebben een plantje voor het filterhuis gezet en dat oogt al gelijk weer wat gezelliger. Verder niet veel aan deze bak gedaan, doet het prima zo!

Mooi en al knap vol hoor. Gaat het goed met de Betta en de medebewoners??

Jawel hoor. Hij vindt het leuk om er soms achteraan te sjezen, maar heb niet het idee dat hij kwaad in de zin heeft. Hij eet soms gezellig met ze mee, ligt hij ook half op de bodem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan