Wat is er nieuw

Betta Splendens Victor (Shortysfishies)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
10 helena's voor een 60cm bak is aardig veel hoor,had er hier in het begin 5 die binnen no-time de vision slakkenvrij hadden.
Bij de lfs zijn ze over het algemeen ook best duur,particulier heb je ze vaak al voor 50cent per stuk.

Ja dat klopt, wat prijs betreft. Maar op het moment wordt er nergens in de buurt Helena's aangeboden op Marktplaats. Dus dan maar even zo.

Als 10 teveel wordt, dan heb ik nog wel een adresje waar ze heen kunnen...

Ik bedoel eigenlijk niet dat 10 helena's te veel voor je bak zijn maar met minder kom je ook van de slakkenplaag af.
Bedoel hetzelfde alleen staat het zo beterder! 😉

Ah, ik snap het ;-). Blondt he, haha.

Ik heb er ooit 2 gehad, maar merkte toen geen verschil. Ja ineens een leeg Helena huisje haha. Dus vandaar even het grovere geschut. ER zijn er inmiddels zo veel, dat de poelslakjes eitjes leggen op de huisjes van de Appelslakken.

Voer je dan niet te veel? Poelslakjes vormen meestal zo�n plaag als ze eten in overvloed hebben.

Een stuk of 10 Helena's kunnen je plaag snel verhelpen hoor.
Dit aantal lijkt me voldoende. Ze zullen zelf ook nog wel iets vermeerderen.
Gelukkig lang niet zo snel als poelslakjes. ;-)

@Mascha, dat zal wellicht meespelen. Maar ik vind het lastig te bepalen hoeveel te voeren. De Betta duikt net zo hard op de voertabletjes af die voor de Cory's zijn.

Eerst maar eens kijken wat de Helena's gaan doen.

Sinds gisteravond heb ik 6 Helena's in mijn bak. Wilde er eigenlijk 10, maar de prijs viel me toch wat tegen.

Toen ik ze, na gewenning, eenmaal in mijn bak had, bleven ze alle 6 voor dood liggen. Vanmorgen waren er 4 van de 6 aan de wandel gegaan, maar 2 lagen nog op precies dezelfde plek. Ze ruiken niet, dus ik hoop toch stiekem dat ze nog wat gaan doen.

Verder ben ik benieuwd. De poelslakken kruipen over de Helena's heen, maar ik heb nog niet gezien dat ze ze pakken.

Afwachten maar. Ik ga ondertussen op MP maar kijken of ze in de buurt wat goedkopere Helena's aanbieden....

933829marjanh_0_85_iphon.jpg

Opvallend is dat de Helena's vaak bovenin de bak hangen en over het glas zwerven. Is dit normaal gedrag?

Ik zie ook wel lege poelslakhuisjes liggen, dus ze eten wel!

Niks mis mee,zie ze hier regelmatig zelf aan de onderkant van de Hn bladeren aan het oppervlak.
Super die foto van je in het smoelenboek trouwens!

Dank je, hihi. Ben niet zo van de foto's verspreiden, behalve op m'n Facebook. Maar iedereen gaat hier met z'n billen bloot, dus kan ik niet achter blijven haha.

Ja, ik heb nog nooit zoveel Helena's tegelijk gehad, vandaar dat ik dat dus even apart vond. Fijn dat het normaal is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de slakken wat verminderen. De Poelslakken dan.

522546marjanh_0_85_iphon.jpg

185532marjanh_0_85_iphon.jpg

De fotogenieke Betta en de drie nieuwe Aeneus. Zijn erg bleek vergeleken de anderen, maar hopelijk trekt dat gauw bij. Hebben al heerlijk gesnoept van de rode muggenlarven

Mij een raadsel waarom de foto's op z'n kop staan!

die fotogenieke betta is wel heel speciaal heb er nog nooit een op zijn rug zien zwemmen 😛

dit komt omdat je waarschijnlijk je foto's met je telefoon maakt dan houd je hem voor het forum op zijn kop houd je je telefoon gewoon recht dan komen de foto's op zijn kant te staan probeer je telefoon maar eens andersom te houden dan komen ze recht staan

851443marjanh_0_85_100d510.jpg

De Bettabak gaat nog gebukt onder een slakkenplaag, maar het team van 10 Helena's brengt er langzaamaan wel wat verandering in. Volgens mij zijn ze ook lekker bezig met vermenigvuldigen, ze liggen vaak bij elkaar. Hoe herken ik eitjes van een Helena?

Al met al doet deze bak het ook heel goed. Nu nog wat minder slakken en ik ben helemaal blij 😀

je hebt je appelslakken toch wel uitgevangen?

er zijn gevallen bekend dat helena's in een groep een appelslak aanvalt

Helena's plakken de eitjes graag aan wat stevigere wortels van planten en in de hoeken van de bak langs de kitnaad bv.
Zijn vierkante pakketjes van een mm ongeveer met een stipje in het midden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan