Nee..zat niet bij de aqua noa set. Gewoon de drukregelaar erop geschroefd. Heb je een linkje met wat je bedoelt?Zou toch denken aan een lek..l heb je wel een afdichtring tussen de fles en de drukregelaar zitten? Normaal bevriest het alleen als er een lek is. Heb wel eens een aansteker hervult en dan bevriest het gas ook als het ontsnapt als je hem niet goed aandrukt.
Maar schrok van de ijsvorming op de moer van de aansluiting van mijn drukregelaar. Is dit normaal? De drukregelaar goed aangesloten. Licht aangedraaid (met de bahco, zeker niet te hard, maar wel goed afgesloten). Is dit een normaal verschijnsel?
En is het lek al boven? Zit er een afdichtingsring in de aansluiting van de drukregelaar?
Dan was hij op de een of andere manier toch niet strak goed aangesloten. Ik ga zo dan toch opnieuw proberen. Kijken of de ijsvorming dan weg blijft.Op de drukregelaar zit een ring en op de fles zit dat niet en dat lijkt mij goed zo.
Dat heb ik ook heel lang gedaan maar mijn gasleverancier raad dat toch af omdat de afsluiting door alleen de ring goed behoort te zijnZelf draai ik vaak extra nog een stukje gastape op het schroefdraad van de fles.
Exact. Toch wel. Ik ben dan altijd bang dat ik iets vervorm. Maar de fijnafstelling met het naaldventiel is wel lastig en niet stabiel. Loopt elke keer toch terug waardoor ik elke keer opnieuw moet draaien om aan de beoogde druppels per minuut door de bellenteller te komen.Kwestie van wat beter aandraaien dus.
Ja maar met een inline diffuser heb je vaak al 1,5 bar druk nodig dus nog hoger geeft weinig speelruimte denk ik maar ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd.Gewoon niet te ver open draaien en gewoon de druk iets hoger zetten geeft ook wel meer co2. De fijnafstemming kom ik zo weinig mogelijk aan.
Heb je de terugslagklep wel in de goede richting gemonteerd? Als die verkeerd om zit dan komt er geen co2 je bak in maar houdt de klep dit tegen.En daarnaast schiet het flexibele deel boven qua co2 slang telkens van mijn terugslagklep, daar wordt ik ook gek van.
Nee..die zit goed. Pijl omhoog richting aquarium. Werkdruk 1.5 barHeb je de terugslagklep wel in de goede richting gemonteerd? Als die verkeerd om zit dan komt er geen co2 je bak in maar houdt de klep dit tegen.
Je hebt dan de speciale voor co2 zoals die van Dennerle.Die terugslagklepjes zijn een recept voor problemen.
Leuk voor lucht maar co2 heeft te veel druk nodig.
Je wilt zoiets als dit hebben https://zeeaquarium-winkel.nl/eenrichtingsklep-prof-metaal-opent-bij-ca-0-1bar
Je kan er tijdelijk wat tytraps als slangenklem om heen trekken.
Ik gebruik de harde CO2-slangen van JBLJa die heb ik 2x gehad en 2x kreeg ik een breuk/scheur in het deel onder de pijl en lekte alles weg dus ik neem die niet weer. Misschien heb ik teveel Hulp kracht gebruikt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.