Hoe fixeer je dat dan?
Inderdaad, maakt niet uit hoe, als een ruk aan slang maar kan worden opgevangen.De slang met een wat ruimere lus leggen, verticaal langs de reactor laten lopen en daarna met 1 of 2 tyraps vastzetten aan de reactor.
Als je dan onverhoopt aan de slang trekt trek je aan de tyrap en niet aan de koppeling.
Zo heb ik ook mijn leermoment gehad met onderstaande Sera CO2-reactor die ik daarom iedereen zal afraden.Leer trouwens onwijs veel van jullie. Sommige dingen vind ik een beetje spannend..maar altijd staan jullie klaar met inhoudelijke reacties en zelfs relativerende opmerkingen. Thanks a lot!
Hierbij brak de hard-kunststof “rood-omlijnde” slang-tule volledig af met ook een waterballet tot gevolg, ik was overigens niet de eerste bij wie dat gebeurde.
Bij mijn huidige ANT 200 Plus reactor was daarom degelijkheid/constructie erg belangrijk
Mijn geleverde versie heeft overigens een haakse CO2 snel-koppeling speciaal voor de harde CO2 slangen, nog beter
Dat de in/uit-voer voor water in lijn zijn kwam met de beschikbare ruimte in meubel goed uit
Ook is bij mij een 16/22mm slang van filter eens losgeschoten doordat ik filter regelmatig uit meubel tilde bij onderhoud en slang steeds iets de verkeerde kant draaide in koppeling maar niet weer terug totdat hij uiteindelijk onverwachts los kwam
Laatst bewerkt: