M
MickDD
Guest
Hoi formuleren,
Bij deze zal ik mij eerst even voorstellen mijn naam is Mick ik ben geboren in 1986 (28jaar) en ben woonachtend in Rotterdam. Vanaf mijn 16e ben ik in de aquahobby gezogen en sindsdien er eigenlijk nooit meer vanaf gekomen.
Ik was begonnen met een zuidamerikaanse bak met voornamelijk maanvissen, toen Discusvissen en daarna 4 jaar lang een zeeaquarium. Had een bak van 2000l maar na de geboorte van mijn zoon vond ik dat het qua stroom koste wat uit de hand liep.
Na een jaar even uit de hobby zijn gestapt begon het toch weer te branden en heb ik besloten om voor een planten aquarium te gaan en nu wou ik beginnen met het opstarten van mijn dagboek.
Zo dat was een heel verhaal en dan nu verder met het aquarium zelf.
Ik heb een aquarium met de volgende afmetingen:
L200cm x D70cm x wh 70cm= 980L bruto en pakweg 750L netto.
Techniek:
verlichting:
Rij 1 (voor)
2x t5 39w plantpro 6000k
rij 2 2x t5 39w plantpro 6000k
rij 3 (komt er deze week) 80w t5 specialplant 3000k
rij 4 (komt deze week) amazon day 6000k
rij 5 t5 80w specialplant 3000k
Rij 6 t5 80w amazon day 6000k
1x verwarming 300w
2x potfilter bluextreme 1500 van ferplast.
en met de tijd wil ik graag een co2 systeem zelf samenstellen en toepassen.
Qua substraat heb ik:Akadama extra hard voor een cm of 7 en echter een cm of 12 met daarin kleibolletjes.
Verder voeg ik dagelijks profito toe en het water maak ik aan met aquasafe.
Dit is het vissen bestand wat ik in gedachten heb:
150 x kardinaal tetra
15 x corydoras panda
10 x otto's
10 x bijlzalm
30x Vuurgarnaal
3x blauwe waaierhandgarnaal
De vissen gaat ik beetje bij beetje toevoegen, mocht dit te veel of te weinig zijn kan ik hef altijd nog aanpassen.
De bak draait nu een kleine maand en vanaf vrijdag gaan de eerste visjes erin.
Hier wat foto's van week 2, zal vrijdag als de vissen erin zitten nog wat foto's maken.
Bij deze zal ik mij eerst even voorstellen mijn naam is Mick ik ben geboren in 1986 (28jaar) en ben woonachtend in Rotterdam. Vanaf mijn 16e ben ik in de aquahobby gezogen en sindsdien er eigenlijk nooit meer vanaf gekomen.
Ik was begonnen met een zuidamerikaanse bak met voornamelijk maanvissen, toen Discusvissen en daarna 4 jaar lang een zeeaquarium. Had een bak van 2000l maar na de geboorte van mijn zoon vond ik dat het qua stroom koste wat uit de hand liep.
Na een jaar even uit de hobby zijn gestapt begon het toch weer te branden en heb ik besloten om voor een planten aquarium te gaan en nu wou ik beginnen met het opstarten van mijn dagboek.
Zo dat was een heel verhaal en dan nu verder met het aquarium zelf.
Ik heb een aquarium met de volgende afmetingen:
L200cm x D70cm x wh 70cm= 980L bruto en pakweg 750L netto.
Techniek:
verlichting:
Rij 1 (voor)
2x t5 39w plantpro 6000k
rij 2 2x t5 39w plantpro 6000k
rij 3 (komt er deze week) 80w t5 specialplant 3000k
rij 4 (komt deze week) amazon day 6000k
rij 5 t5 80w specialplant 3000k
Rij 6 t5 80w amazon day 6000k
1x verwarming 300w
2x potfilter bluextreme 1500 van ferplast.
en met de tijd wil ik graag een co2 systeem zelf samenstellen en toepassen.
Qua substraat heb ik:Akadama extra hard voor een cm of 7 en echter een cm of 12 met daarin kleibolletjes.
Verder voeg ik dagelijks profito toe en het water maak ik aan met aquasafe.
Dit is het vissen bestand wat ik in gedachten heb:
150 x kardinaal tetra
15 x corydoras panda
10 x otto's
10 x bijlzalm
30x Vuurgarnaal
3x blauwe waaierhandgarnaal
De vissen gaat ik beetje bij beetje toevoegen, mocht dit te veel of te weinig zijn kan ik hef altijd nog aanpassen.
De bak draait nu een kleine maand en vanaf vrijdag gaan de eerste visjes erin.
Hier wat foto's van week 2, zal vrijdag als de vissen erin zitten nog wat foto's maken.