M
MrHangover
Guest
Nadat ik vier jaar lang mijn oude bakkie succesvol draaiende heb weten te houden, was ik al een tijdje redelijk passief aan het zoeken naar een grotere. Samen met mijn vriendin afgesproken dat de maximale maat 120cm breed zou worden. Ik zat eerst te azen op een nieuwe Juwel Vision 240 vanwege zijn mooie panoramische glas. Mijn originele planning was om deze nieuw te kopen van mijn aankomende vakantiegeld. Vakantie zat er dit jaar niet in en mijn spaarpot was al vol genoeg (wat een luxeprobleem). Eind april ga ik bezoek bij mijn schoonvader, die ook fanatiek aquariaan is, en het bleek dat hij zijn Rio300 wegdeed voor een zacht prijsje. Dat prijsje werd nog zachter voor familie. Uiteindelijk heb ik voor weinig geld de bak, het meubel en een Eheim 2076 van hem gekocht. Vrijdag 26 april begint het verhaal.
Eerst twee foto's van mijn oude bakkie
Het was een Rio125 met een gezelschapsbestandje erin. Geen ingewikkelde technieken, gewoon een binnenfilter en een thermostaatverwarming.
Toen kwam de nieuwe unit!
Ik had de dagen ervoor al 6 zakken grind gewassen en die er gelijk ingedaan.. Ik had het buitenfilter gevuld met de substraten en aangesloten. Het mooie vond ik dat er ingebouwde terrassen in de bak zaten, waardoor ik lekker kon spelen met wat hoogteverschil.
Eerst twee foto's van mijn oude bakkie
Het was een Rio125 met een gezelschapsbestandje erin. Geen ingewikkelde technieken, gewoon een binnenfilter en een thermostaatverwarming.
Toen kwam de nieuwe unit!
Ik had de dagen ervoor al 6 zakken grind gewassen en die er gelijk ingedaan.. Ik had het buitenfilter gevuld met de substraten en aangesloten. Het mooie vond ik dat er ingebouwde terrassen in de bak zaten, waardoor ik lekker kon spelen met wat hoogteverschil.