Wat is er nieuw

Dubai 80 (De Waaierhand)

• Onderwerp starter Onderwerp starter De Waaierhand
  • Startdatum Startdatum
@ jenee98 Druk bakkie? Ik vind het juist een rustige bak...

Het is wel een mooie plantenbak geworden!

Staat er mooi bij en een prachtige poot zo van de waaier! 😉

@saskiaP ik vind het een beetje druk door de plant in het midden die tot het water oppervlakte groeit als die wat uitgedunt word dan oogt het voor mij een stuk rustiger maar beter een bak waar alles goed groeit als mijn rekord 800 waar zowat alles kapot gaat......
@little ja zegt er eentje hahaha 😛 bedoel het niet verkeerd heh!!!

Haha, bedoel je onderschrift met lange link en een regel ertussen...moest ff zoeken wat je hebt geschreven 😛

Bedankt allen! 🙂

@jenee98 In ben momenteel blij dat de planten het zo goed doen. Vroeger overleefden ze bijna nooit 😛

@SaskiaP Het is de eerste keer dat hij nu zo vol staat 😛 Een hele verbetering tegenover vroeger 🙂

@john (little) De planten groeien inderdaad goed, vooral nu met de bio co2 🙂

@john (seabait) Ja de waaierhanden komen er bijna nooit uit dus je zal het moeten doen met een poot want meer heb ik niet haha 😀

@carithius dan is het goed als je tevreden bent over je bak :thumbs: .

@little nouw uhm tja.... Weet nie hoe je n link als een woord kan zetten :juggle: .

Vandaag een pakketje binnengekregen van Kitelight. Zeer snelle en goede service! 😀
Dus direct de led verlichting ge�nstalleerd. Het betreft 1 SMD en 1 RGB ledbalk van 52cm samen met de easy time control.

Het verschil is echt groot tussen de gewone tl-verlichting en de led verlichting dus dat wordt nog even aanpassen voor mezelf :juggle:

Snel eventjes 2 foto's genomen, sorry voor de slechte kwaliteit maar het is met men gsm getrokken.

Met de tl-verlichting:
141628_0_82_008.jpg

Nu met de led verlichting:
936965_0_82_013.jpg

Op de foto lijkt het wel veel lichter dan in het echt. De zijkanten zijn nu aan de donkere kant 🙄
Ik zal afwachten hoe de planten, vissen en garnalen er op reageren. Als de planten het langst de zijkant slecht beginnen te doen kan ik er nog altijd een led balk bijplaatsen.

Bedankt!

Mooi, hoe heb je dat aangesloten?
Het is wel blauwer geworden, 5600-6000k?
Hou je planten in de gaten, meer licht is meer voeding

Little zei:
Mooi, hoe heb je dat aangesloten?
Het is wel blauwer geworden, 5600-6000k?
Hou je planten in de gaten, meer licht is meer voeding

De led balken heb ik vastgemaakt aan de tl-lampen die er nog inzitten met clipjes die ik er bij besteld had. Van voor hangt de SMD en achteraan de RGB. De SMD is 10000K en de RGB weet ik niet. Ze zijn beide aangesloten aan de Easy Time Control. Deze zorgt voor de lichtsterkte, zonsopgang en nachtverlichting. Er waren 20 verschillende lichtprogramma's waar je uit kon kiezen maar ja kan er altijd zelf 1 maken via de software die er is bijgeleverd. Ik heb momenteel een programma draaien van 8u 's ochtens tot 23u 's avonds met zonsopgang en nachtverlichting inbegrepen en bewolking onder de middag.

De beide balken zijn 52cm lang wat eigenlijk juist te kort is om ook de zijkanten van het aquarium goed te verlichten dus ben ik eventueel aan het overwegen om er 2 kleine balkjes van 17cm (SMD) bij te plaatsen. Deze zou ik dan in de breedte van het aquarium plaatsen, links en rechts. Maar ik ga eerst afwachten hoe de bak het nu gaat doen.

Ik zal volgende week foto's proberen te maken van de zonsopgang en de nachtverlichting want ik ben momenteel niet thuis. :sorry:

Nice Job.
Is jammer idd dat het op de foto wat licht betreft er net ff anders uitziet dan in werkelijkheid.

Mooi groen aquarium hoor!
Ik ben benieuwd hoe je planten het doen met de nieuwe verlichting.

Je hebt trouwens ook leuke beestjes in de bak!

Leuke bak hoor, en je planten zullen even moeten wennen aan ander licht, maar ik zie zich geen echte problemen voor doen.
Planten groeien weelderig bij je hoor :thumbs:

Bedankt Deesje en Astrid! 😉
De planten doen het nog altijd heel goed, hopen dat het zo blijft. 😛

Vandaag het wekelijks onderhoud uitgevoerd en de rechterkant bij gesnoeid zodat er terug wat ruimte ontstaat voor de kardinalen want ik zag ze bijna nooit meer omdat ze altijd tussen het groen zaten.

Nog wat foto's:
Deze kwam is even piepen:
(sorry voor het zweefvuil maar toen was de bak juist gekuist)
178981_0_82_002.jpg

763997_0_82_006.jpg

123151_0_82_010.jpg

Mooi hoor en eindelijk wat meer te zien van je waaier! 😉

Seabait zei:
Mooi hoor en eindelijk wat meer te zien van je waaier! 😉

Bedankt! Ik moet alle kansen grijpen als ze er is eventjes uitkomen 😛

Haha,ja ik ken het 😉 hier was net de grootste ff aan de wandel en heb er ook maar gelijk wat kiekjes van gemaakt.

Is bij jou niet te zien John maar volgens mij heb jij ook heel weinig licht boven de bak toch?
Gaat hier niet lukken ivm de planten.

Het licht is nu al minder fel met de led verlichting vind ik toch. Maar ja het blijven schuwe jongens. Als ze er even uitkomen en er passeert iemand is het om ter eerste in een holletje 🙄

Piep piep 😛
796465_0_82_011.jpg

Haha mooi,ik heb expres het boomstammetje met de opening richting de voorkant gedaan zodat ik h'm zie zitten.

Seabait zei:
Haha mooi,ik heb expres het boomstammetje met de opening richting de voorkant gedaan zodat ik h'm zie zitten.
Bij mij staan ze zo omdat ze dan in de stroming staan. Rechtsboven hangt de uitstroom van de filter samen met een stromingspompje die het water naar de andere kant stuurt tegen het glas naar beneden en zo de holletjes in. Eerst had ik het stromingspompje tegen de bodem geplaatst maar het maakte zoveel stroming dat het men planten ontwortelde 😱

Dus misschien toch eens gaan zien om hem om te bouwen naar hillstream 😛
Little zei:
Bij mij zijn ze dakloos 😛
Nog steeds
Kom ze maar brengen! Hier zijn huisjes genoeg! haha 🙂

wanneer post je je led gedeelte? wil wel zien hoe je dat hebt gedaan.
en wat en hoe je precies hebt en prijs en etc etc. 😛

Little zei:
wanneer post je je led gedeelte? wil wel zien hoe je dat hebt gedaan.
en wat en hoe je precies hebt en prijs en etc etc. 😛

Ow sorry ik was het vergeten. Zal morgen foto's nemen. 🙂
Het koste in totaal 162 euro's. Zal morgen een lijstje maken wat alles appart koste en deze keer zal ik het niet vergeten! 😀

thanks! hehe
wil ook wel over naar led namelijk. draai je puur led?

Jep alleen maar led 😛
1 van de redenen was ook dat het veel minder verbruikte. Ik dacht dat de tl verlichting dat hier in zit 50 watt in totaal verbruikte maar ik kan ook fout zijn. Met de ledverlichting komt het verbruik neer op 15 watt, wat toch een aanzienlijk verschil is. 🙂

jup, maar minder licht toch? voor hillstream maakt dat niet zoveel uit, toch bijna geen planten.
en ook wil ik je overgang van ochtend naar nacht zien, haha. dat heb je toch?

Oei oei nu vraag je me wat hahahaha 😛
Ik ben niet zo een foto-deskundige als jij maar ik zal men best proberen te doen. En van het minder licht ben ik niet meer zo zeker. Het is een heel soort ander licht. Het is veel realistischer. Bij tl had je een gelere gloed, vond ik toch.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan