Wat is er nieuw

Dubai 80 (De Waaierhand)

• Onderwerp starter Onderwerp starter De Waaierhand
  • Startdatum Startdatum
Bedankt Peter!

Mooie bak,
Mag ik vragen wat je bestand nu is qua vissen?

En hoe moeilijk zijn de stiphodons te houden? Ik vind ze echt ontzettend gaaf en wil ze hier mss ook wel in de bak gaan houden

Bedankt Mike!

Visbestand:
10x Paracheirodon axelrodi
5x danio (De soort van deze danio weet ik niet, ik heb ze momenteel opgevangen omdat iemand zijn aquarium weg deed en anders de vissen wou doorspoelen. Ze gaan er in de loop van tijd uit als ik ze gevangen krijg tenminste)
2x Stiphodon atropurpureus
3x Gastromyzon ctenocephalus
10x Caridina multidentata
5x Atya Gabonensis

De Stiphodons zijn tamelijk gevoelige vissen naar mijn ervaring toe. Je moet vooral zien dat er voldoende stenen in het aquarium liggen met de zogenaamde "auswuchs" op (stenen begroeid met algen). Ze houden er ook van om onder deze stenen holletjes te graven en ze houden ook van wat stroming omdat het hillstream vissen zijn. Ik had er eerst 4 maar er zijn er 2 gestorven door buikwaterzucht. Aangezien ze er geen meer in de lfs hadden, had ik toen Gastromyzons meegenomen wat ook een heel leuk visje is. 🙂

Had je laatste update nog niet gezien,ook weer mooi!
Hier zijn ook 2 van de 5 Stiphodons doodgegaan helaas.

Bedankt voor je reactie, vind het onwijs gave vissen en ga kijken of ik ze hier ook in de bak kan gaan houden. Sws eerst maar eens stenen toe gaan voegen voor de auswuchs. Mss is de achterwand hier ook wel een optie voor, of moeten dit perse stenen zijn?
Heb je mss ook een update in de vorm van een foto?

Killerfish zei:
Bedankt voor je reactie, vind het onwijs gave vissen en ga kijken of ik ze hier ook in de bak kan gaan houden. Sws eerst maar eens stenen toe gaan voegen voor de auswuchs. Mss is de achterwand hier ook wel een optie voor, of moeten dit perse stenen zijn?
Heb je mss ook een update in de vorm van een foto?

Ik heb ze bij mij nog nooit op de achterwand zien zitten terwijl deze ook goed bealgd is. Dus het beste zijn toch stenen 🙂
Ik zal morgen zien of nog wat foto's kan maken.

Bedankt, eens zien of ze er in de toekomst bij komen. Beste laat ik mn aquarium nu even draaien, veel veranderd laatste tijd 😀

Killerfish zei:
Bedankt, eens zien of ze er in de toekomst bij komen. Beste laat ik mn aquarium nu even draaien, veel veranderd laatste tijd 😀
:thumbs:

656811_0_82_img_0417.jpg

Nieuwe inrichting:

277935_0_82_img_0478.jpg

Prachtig Maarten en wat is je waaier toch een enorme tetser!

Het zijn echte loebassen die voor niets verlegen zijn! 😀

Binnenkort gaat er nog eens een update komen. 🙂
Vrijdagochtend had ik de bak opnieuw ingericht net voordat alle miserie begon dus had ik geen tijd meer om foto's te nemen... Ik hoop in de loop van de komende dagen wel wat foto's te kunnen nemen.

Ik hoop het ook Maarten maar neem je tijd! 😉

Ik heb de inrichting terug wat aangepast. Tijdens de Kerstperiode is de bak geplaagd geweest door ziektes zoals de witte stip en kieuwwormen waardoor ik veel vissen verloren heb. Momenteel is terug alles stabiel.

Het visbestand is nu:
1x Stiphodon
2x Gastromyzon ctenocephalus
2x Rhinogobius
8x Caridina multidentata
5x Atya Gabonensis

Ik ben aan het denken om de stiphodons terug uit te breiden. Ook zou ik nog een scholenvisje willen voor de middelste waterlaag maar ik ben er nog niet goed uit wat dat moet worden.
Zijn er hier personen die eventueel suggesties zouden hebben? 🙂

Hier zijn dan wat foto's:
De 'baas'
155445_0_82_img_0628.jpg

561333_0_82_img_0625.jpg

964763_0_82_img_0603.jpg

Bedankt Dolle Ancistrus. Enkel jammer dat de foto's altijd wat wazig zijn. 🙂

Staat er mooi bij.
De kans bestaat trouwens wel dat de Rhinogobius niet zo braaf zullen zijn tegen de Stiphodons hoor maar wist je misschien al wel.

Seabait zei:
Staat er mooi bij.
De kans bestaat trouwens wel dat de Rhinogobius niet zo braaf zullen zijn tegen de Stiphodons hoor maar wist je misschien al wel.

Tussen de Stiphodon en de Rhinogobius heb ik nog niets mis gezien, wat ik wel gemerkt heb is dat mijn Japonica's zich schuilhouden op de achtergrond achter de inlaat van de filter. Ik zie ze dus nog amper en de Rhinogobiussen zullen er wel voor iets tussen zitten denk ik want daarvoor zaten ze over heel de bak...

Een scholenvis voor de middenlaag, vraag je?

Ik vind een schooltje met blauwoogjes wel bij je bestand passen.

Ronald V zei:
Een scholenvis voor de middenlaag, vraag je?

Ik vind een schooltje met blauwoogjes wel bij je bestand passen.

Ik heb toch voor de Tanichthys albonubes (Chinese Danio) gekozen omdat Macha&Ivo en Botia mij dit hadden aangeraden. Ik had wat info opgezocht ivm de blauwoogjes en deze lijken heel gevoelige visjes te zijn, daarmee was mijn keuze eerder gevallen voor de danio. 🙂

Het zijn 11 stuks geworden, ik had er 10 gevraagd maar hij had er per ongeluk 11 uit de bak geschept.
Dit maakt het volgende bestand:
11x Tanichthys albonubes
1x Stiphodon
2x Gastromyzon ctenocephalus
2x Rhinogobius
8x Caridina multidentata
5x Atya Gabonensis

Het is een schitterend mooi visje, enkel foto's nemen gaat moeilijk want het zijn tamelijk snelle zwemmers.

Mooi aquarium, ziet er mooi uit 🙂

Thx Richard II 😉

Hele leuke bak Maarten!!

Bedankt allen voor de toffe reacties!
Het is weer lang geleden dat ik nog wat foto's had geplaatst. Dus hier zijn er een paar.
Ik was wel even te lui om de rolluiken naar beneden te doen dus de kwaliteit is niet zo goed. 🙂

De tijd om te snoeien was duidelijk aangebroken. Vooral de lotussen waren gigantisch geworden.
457182de_waaierhand_0_85_picture.jpg

Nieuwe inrichting.
259943de_waaierhand_0_85_picture.jpg

693364de_waaierhand_0_85_picture.jpg

881393de_waaierhand_0_85_picture.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan