Wat is er nieuw

epistylis ? Aub hulp

De l201 hebben het wel moeilijk een is volgens mij echt slecht nu . 😪 die zijn nu ook er het ergst aan toe. Lastig met deze visjes omdat ze meestal verstopt zitten en nu wel meer vooraan liggen. Kan ik wat doen?

De l201 hebben het wel moeilijk een is volgens mij echt slecht nu . 😪 die zijn nu ook er het ergst aan toe. Lastig met deze visjes omdat ze meestal verstopt zitten en nu wel meer vooraan liggen. Kan ik wat doen?

Beschrijf slecht of beter nog maak een filmpje.
Vooral even als het gaat om hoe snel die "ademt"/de kieuwdeksels open en dicht gaan.
Kom rustig naar de chat daar krijg je nu ook vrij vlot antwoord.

Beschrijf slecht of beter nog maak een filmpje.
Vooral even als het gaat om hoe snel die "ademt"/de kieuwdeksels open en dicht gaan.
Kom rustig naar de chat daar krijg je nu ook vrij vlot antwoord.
HEb er meerdere ze hebben jaren geleden jongen gekregen die ik nog heb. Met slecht bedoel ik stil liggen ik zal filmpje maken moet ff de lamp weer aan chat kan filmpje dan wel snel in?

Als je hier een filmpje post dan komt dat wel goed.

Deze vind ik slecht

Bijlagen

• 20250603_194249.mp4
    25.4 MB
Doe maar een waterwissel van 25%
Had je de temperatuur nog verhoogd? Zo ja verlaag die maar naar normale waarden.

Deze hmm

Bijlagen

• 20250603_194659.mp4
    11.7 MB
Ja zeker water wisselen, doe maar richting de 50%

Er is aln1 dood maar die krijg ik er niet echt uit zonder dat ik met mijn handen erin ga

😕
Je kan wel met de handen de bak in als het moet.
Wel goed afspoelen daarna.

Hoop nu dat het beter gaat morgen moet ik hele dag werken dus kan het dan niet in de gaten houden. Bedankt weer ik laat morgen weten hoe het gaat.

Helaas nog een l201 dood 😪

Nou kon er net 10 dode uithalen van de l201. Leuk thuis komen kan wel janken

Bijlagen

• 20250604_164834.jpg
    20250604_164834.jpg
    2 MB · Weergaven: 14
Jeetje dat is pas echt balen en ik hoop dat de medicatie snel aanslaat.

Ik ben geen expert maar ik zou volgens de bijsluiter werken.

Meestal staat er wel in hoelang en hoeveel je moet doseren en wanneer je kan of moet verversen en of je eventueel moet herhalen.

Meestal staat er wel in hoelang en hoeveel je moet doseren en wanneer je kan of moet verversen en of je eventueel moet herhalen.
Ja maar niks over dode vissen , in behandel proces

Een behandeling met Femsee verkleurt het water. Om deze verkleuring te verwij-
deren kunt u één week na de laatste toevoeging de wekelijkse waterverversingen
hervatten (wij adviseren 10-20%) en kunt u over Actief kool filteren

O nee dat geloof ik gelijk maar dat doet niets af aan de wijze van kuren. Natuurlijk kunnen er nog vissen tijdens een kuur overlijden.
Nou met 11 dode vissen die de dag in de bak lagenn komt niet ten goede vam de waterkwaliteit ik ben nu sowieso aan het testen

O nee dat geloof ik gelijk maar dat doet niets af aan de wijze van kuren. Natuurlijk kunnen er nog vissen tijdens een kuur overlijden.
Sorry hoor klinkt misschien wat hmm maar vind het zo erg dat ze dood zijn 😪 gelukkig geen nitriet piek

Ja, balen. Altijd naar als je de dieren die je onder je hoede hebt verliest.
Ik weet niet of je nog extra beluchting kunt geven? Al zou het ook kunnen dat de visjes simpelweg al teveel aangetast waren door de parasiet.

Ja, balen. Altijd naar als je de dieren die je onder je hoede hebt verliest.
Ik weet niet of je nog extra beluchting kunt geven? Al zou het ook kunnen dat de visjes simpelweg al teveel aangetast waren door de parasiet.
Er hangen 2 luchtballen in en er staan twee filters op. Ben echt bang dat alles dood gaat was ik al bang voor. Heb mijn ancistrus ook al even niet gezien. Heb div legholen maar om nu de hele bak overhoop te gooien geeft ook stress.

Weet nu niet ofnik ww moet doen of gewoon nu ff niks doen

Ja, dan heb je dat ook allemaal afgedekt. Dan kun je vrees ik alleen maar afwachten. ☹️

Goedemorgen, gaat de bak ruiken van femsee? Ik vermoed dat er nog ergens een dode vis ligt maar die ligt dan ergens achter . Wil welnop zoek maar dat is weer stress. Maar rottende lijkjes is ook niwt goed. Nitriet was nog 0

Nou ik denk dat 1 dode vis geen geur geeft hoor. Dat is mij nog nooit opgevallen en vaak wordt die snel opgegeten. Of de medicatie ruikt dat durf ik niet te zeggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan