Wat is er nieuw

epistylis ? Aub hulp

Nou ik denk dat 1 dode vis geen geur geeft hoor. Dat is mij nog nooit opgevallen en vaak wordt die snel opgegeten. Of de medicatie ruikt dat durf ik niet te zeggen.
Lagen nog 2 dood heb watrr getest was goed gelukkig nu elke sag even testen en wachten. Hopelijk gaan er niet meer dood

Water getest nog goed maar morgen weer ff testen, no 3 loopt op

Bijlagen

• 20250606_123838.jpg
    20250606_123838.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 12
  • 20250606_123753.jpg
    20250606_123753.jpg
    2.8 MB · Weergaven: 13
Dat mag, daar weten je planten wel weg mee, en dat is pas in zeer hoge gehalten schadelijk voor vissen.

Even voor de duidelijkheid/ opfris'cursus':
nitrIEt NO2 en ammoniak NH3 zijn schadelijk.
NitrAAt (NO3) en PO4 (fosfaat) zijn voedingsstoffen voor je planten en moeten min of meer in balans zijn, om algengroei te beperken.

Dat mag, daar weten je planten wel weg mee, en dat is pas in zeer hoge gehalten schadelijk voor vissen.

Even voor de duidelijkheid/ opfris'cursus':
nitrIEt NO2 en ammoniak NH3 zijn schadelijk.
NitrAAt (NO3) en PO4 (fosfaat) zijn voedingsstoffen voor je planten en moeten min of meer in balans zijn, om algengroei te beperken.
Dank je ik teste nooit dus bedankt het zit dus nog goed 😊

Deze 2 zitten nog onder de stipjes . Afwachten?

Bijlagen

• 20250607_121157.jpg
    20250607_121157.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 10
  • 20250607_121106.jpg
    20250607_121106.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 10
Wanneer heb je de laatste dosis femsee gegeven?
zondag 70 ml maandag de helft dinsdag 50% ww ivm de l 201 die slecht waren verder niks meer gedaan. Officieel zou ik maandag 25% mogen ww.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan had je dus voor de ww ongeveer 100ml in je bak. 50%ww is 50 ml.
Dan zou ik nog 20 ml geven. Morgen even kijken of die stipjes die er nu nog 'vers' uitzien (vooral 2e foto) nu aan het verbeteren zijn en dan ww opschuiven naar di of wo.
(Of heeft iemand een beter idee?)

Dan had je dus voor de ww ongeveer 100ml in je bak. 50%ww is 50 ml.
Dan zou ik nog 20 ml geven. Morgen even kijken of die stipjes die er nu nog 'vers' uitzien (vooral 2e foto) nu aan het verbeteren zijn en dan ww opschuiven naar di of wo.
(Of heeft iemand een beter idee?)
Ik wacht dan even eventuele reacties af.

Zou op dit moment ook nog geen water wisselen.
Wat bij doseren zoals @Lysia aangeeft is misschien wel verstandig ivm natuurlijke afbraak van de medicatie en de eerdere wissel.

Bij een hevige stip uitbraak zoals je doormaakt kan het even duren.

Zou op dit moment ook nog geen water wisselen.
Wat bij doseren zoals @Lysia aangeeft is misschien wel verstandig ivm natuurlijke afbraak van de medicatie en de eerdere wissel.

Bij een hevige stip uitbraak zoals je doormaakt kan het even duren.
Oke duidelijk dank je gabik zo nog 20 ml toevoegen

Echt stip? Omdat het ook op de ogen zit. Kan ik deze niet beter eruithalen? En poging doen apart te behandelen?

Bijlagen

• 20250607_134708.jpg
    20250607_134708.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 9
Ben nu al een week bezig met mijn vissen dacht stip werd ook bevestigd maar klopt dat wel? Ik wordt onderhand een beetje boel raseloos en wil graag de oplossing! Vandaag op advies weer femsee gegeven maar volgens mij is dit geen stip. Afgelopen week al 11 van mij l201 dood. Wil niet nog meer dood van vissen die ik al jaren heb.

Op fb groep roept ook iedereen maar wat .

Bijlagen

• 20250607_134708.jpg
    20250607_134708.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 10
  • 20250607_121157.jpg
    20250607_121157.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 8
  • 20250607_121106.jpg
    20250607_121106.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 8
Wat ik gezien heb bij de andere vissen leek het het meeste op stip, maar welke behandeling je ook doet: de dieren hebben tijd nodig om te herstellen en die tijd moet je ze wel geven.

Wat ik gezien heb bij de andere vissen leek het het meeste op stip, maar welke behandeling je ook doet: de dieren hebben tijd nodig om te herstellen en die tijd moet je ze wel geven.
Ja dat snap ik mocht het wel epistylus zijn dan kan ik wr toch niks mee omdat ik al een behandeling ben gestart. Nu maar gewoon hopen dat dit aanslaat. Maar mocht het dit wel zijn dan wil ik het wel weten.

Ik heb ook ooit al mijn vissen verloren aan (waarschijnlijk) epistylis. Ik vind het lastig om een verschil te zien, de behandeling is echter anders dan die van witte stip, helaas. Hopelijk werkt een fikse waterwissel en bodem afzuigen.

Ik heb ook ooit al mijn vissen verloren aan (waarschijnlijk) epistylis. Ik vind het lastig om een verschil te zien, de behandeling is echter anders dan die van witte stip, helaas. Hopelijk werkt een fikse waterwissel en bodem afzuigen.
Nou hoop niet dat dat gebeurt. 😪

Via google kan ik ook geen echt gangbare medicatie vinden hiertegen behalve de 2 die worden genoemd in de link.

Wat ik op foto's van de Lnummers die je tijdens de behandeling postte, leek het te werken. En dan is het dus hoogstwaarschijnlijk stip.

Via google kan ik ook geen echt gangbare medicatie vinden hiertegen behalve de 2 die worden genoemd in de link.
Zag via de link dat het via voeding moet ik moet eerst dat spul al zien te verkrijgen. Nog wat in de bak gooien doe ik niet.

Wat ik op foto's van de Lnummers die je tijdens de behandeling postte, leek het te werken. En dan is het dus hoogstwaarschijnlijk stip.
Nou de l die er nog in zit vind de medicatie minder leuk 😪

Ik ook niet vele zeggen stip een ander weer peperstip fluweelziekte. En de stippies op de ogen zeggen weer wat anders.

De behandeling bij stip, fluweelziekte en peperstip ben je al voor aan het behandelen.
De 3 bestanddelen in femsee bestrijden dat allemaal.

Stipjes op de ogen kan voorkomen bij gewone stip maar kan inderdaad ook epistylis zijn.
Dit is op deze foto's niet te beoordelen, de resolutie is te laag.

Goedemorgen dat had jk al gelezen dus vandaar dat ik denk dat het geen stip (meer) is en mij afvraag of de behandeling wel helpt.

In je andere topic sprak je over een verbetering/minder stip bij sommige vissen.
Is dat het geval of niet?
Meerdere topics aanmaken maakt het namelijk onoverzichtelijker.

Kanaplex lees ik maar dat is zover ik kan vinden niet vrij meer in de handel.

De combinatie esha exit, 2000 en optima pakt alles ineen keer aan.
Dat zou mijn behandel voorkeur zijn.

De behandeling bij stip, fluweelziekte en peperstip ben je al voor aan het behandelen.
De 3 bestanddelen in femsee bestrijden dat allemaal.

Stipjes op de ogen kan voorkomen bij gewone stip maar kan inderdaad ook epistylis zijn.
Dit is op deze foto's niet te beoordelen, de resolutie is te laag.

In je andere topic sprak je over een verbetering/minder stip bij sommige vissen.
Is dat het geval of niet?
Meerdere topics aanmaken maakt het namelijk onoverzichtelijker.

De combinatie esha exit, 2000 en optima pakt alles ineen keer aan.
Dat zou mijn behandel voorkeur zijn.
Wat ik nu zie is dat alleen deze drie het hebben, sorry voor meerdere topics😪 ik wacht dan werst maar af met dit . Om nu nog weer exit toe te voegen lijkt mij toch geen goedenoptie of wel ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan