Loef
Well-known member
- Lid geworden
- 26 november 2022
- Leeftijd
- 64
Ja met strips bak is 150 liter veel planten met 15 kardinaal,tetra’s 6 x keizer tetra en 5xsiamese algeneterWaterwissel lijkt me verstandiger dan. En je test met strips? Beter om met druppels te testen.
En dan Nitraat EN Fosfaat testen en in verhouding brengen.
Heb je meer info over je bak? Grootte etc. Filter is dus van Oase? Welke plantenvoeding en onderhoudschema hanteer je?
Ja dat dacht ik dus ook maar na 50 % water wissel nog steeds te hoog helaasWaterverversen is de snelste manier, minstens de helft verversen. En testen met druppeltests, strips vergeten.
https://aquainfo.nl/nitraat-no3-in-het-aquarium
Oké man,bedankt voor je advies !Ik zou hem even schoonmaken met aquarium water. Dus het schuim even een aantal keren dompelen/uitspoelen in een emmer met aquariumwater. 1x in de zoveel tijd is dit gewoon even nodig. Hierna nog even een 50% waterwissel en dan kan je aquarium er weer even tegenaan.
Doe het eigenlijk altijd met gewoon kraanwaterOké man,bedankt voor je advies !
Kan ook, maar je verliest in de regel meer bacteriën dan.Doe het eigenlijk altijd met gewoon kraanwater
Ja heb ik ook wel eens gehoordKan ook, maar je verliest in de regel meer bacteriën dan.
Bij geen problemen is het niet nodig om te testen, zeker als de bak al is ingedraaid
Negeer de waterwaardes van teststrips, gebruik druppeltesten als dat wel nodig is bijvoorbeeld PO4/NO3 bij kolombemesting met toegevoegde fosfaat/nitraat
Na 1.5 jaar mag je deze idd de filter schuim media lichtjes uitspoelen met aquarium water, dus niet volledig schoon omdat je nuttige bacteriën wil behouden
Heb al tijden te veel nitraat
En welke problemen ondervind je daarvan..?Heb al tijden te veel nitraat
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.