Wat is er nieuw

Goldie's expert 30 garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
G

Goldie83

Guest
Net begonnen met de opstart van mijn nieuwe garnalenbakje. Het gaat om de Superfish Expert 30 in de kleur wit. Mooi strak bakje met Led verlichting.

166884_0_82_expert_30.jpg

597185_0_82_expert_1.jpg

Even schoongemaakt met gewoon water

877663_0_82_schoonmaak.jpg

Zwart zand van de Hornbach, had 2 zakken van 5 kilo, uiteindelijk nog niet eens ��n hele zak gebruikt....

568217_0_82_schoonmaak_zand.jpg

Katten vonden het reuze interessant natuurlijk 😉

731143_0_82_kat_op_dak.jpg

Stuk hout erin en filtertje (hopelijk komt deze week mijn andere filter aquael turbo 500), verwarming op 22 graden gezet. Even een vuilniszak erachter, komt nog een zwarte poster.

196783_0_82_hout.jpg

452682_0_82_hout1.jpg

937253_0_82_hout2.jpg

Van de week maar even wat mos en misschien wat hele kleine plantjes bestellen.

Hoe zit het eigenlijk met voedingsstoffen voor mossen (en plantjes), mag je vloeibare plantenvoeding toevoegen bij garnalen?

Tips voor inrichten oid zijn welkom.

Ik denk dat ik er blue fairy garnalen in ga doen, maar goed dit duurt nog wel een paar weken.

Super Renate,mooi stuk hout!.
Je bent al verder dan mij 😉

Dankje John, hout is idd een heel leuk stukje. Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het precies neerzet, andersom is het ook erg leuk.

Veel verder kom ik voorlopig ook niet hoor haha! 😉

Mooi stuk hout zeg.
Ik voeg wel plantenvoeding toe bij mijn garnalen (Easy-Life ProFito). Hoe het met andere vloeibare plantenvoeding zit weet ik niet. Heb alleen ervaring met deze.

Ok bedankt, ik zal ook eens even googelen over de plantenvoeding....

Leuke bakje, maar hoe wil je ooit de LED verlichting vervangen? Want het zit vast toch? En heb nergens ooit reserve LED verlichting gezien van Superfish.

Kan heel makkelijk de led verlichting vervangen door een speciaal klik systeem.

poeh, daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Ga ervan uit dat het voorlopig wel werkt...😉 En dit is een vrij nieuwe bak, neem aan dat ze die led verlichting ook wel zullen verkopen..... Maar dat zie ik dan wel weer..

Hopelijk voor een hele lange tijd niet nodig maar kan heel makkelijk vervangen worden en ze hebben natuurlijk nieuwe.
Dat heb ik dan al wel uitgepluist 😉

Daar denk ik dan weer niet over na 😳

Maar gelukkig kan ik voor advies bij een goede expert terecht 😉

Haha nou ik heb dat eigenlijk ook pas bekeken toen ik het bakje al had hoor... 🙄

Volgens mij best een fel licht,ben benieuwd naar een foto van het bakje in een donkere omgeving Renate.

Even een foto gemaakt in het donker (alleen licht van andere aquarium) maar het is een wat vertekend beeld, lijkt heel fel. Maar eigenlijk geeft de bak niet eens zoveel licht af, en zou je er bij wijze van prima naast kunnen slapen. Valt echt heel erg mee!

325318_0_82_dscf1275.jpg

Zit een beetje naar plantjes te kijken, moeilijk moeilijk..... alleen mossen doen of ook een anubias op het hout. Of een veldje naaldgras.....

Zo is het een stuk minder idd,top!
Ik kan je niet helpen wat inrichting betreft hoor anders wist ik het voor die van mij ook wel 😉

Jaloerse Ineke zit een beetje te stoken hoor! 😀

Wel grapig dat ook de bodem en kitnaden wit zijn.

lijkt op de foto ook alsof mijn zand wit is, is echt pikzwart..... Idd kitnaden zijn wit/doorzichtig... was me nog niet eens opgevallen....

Ik snuffel nog even verder op de plantensites. En kunnen garnalen tegen kleibolletjes?

Ben benieuwd wat je er van gaat maken, leuke aanwinst!

Seabait zei:
Niet als je die op ze laat vallen 😉

Moeten ze maar aan de kant springen, anders eigen schuld 😛. Doen die van mij overigens niet meer, stront eigenwijs.

Haha...

Net plantjes besteld, naaldgras, javamos en een anubias nana bij aquarium123.nl, ben benieuwd. Dat ga ik een beetje op en rond het hout zetten en verder blijft de bak leeg. Ik laat de plantjes donderdag bezorgen vanwege mijn nachtdiensten, dus kan ik dan weer verder knutselen leuk leuk!

Klinkt goed!
Je filter is toch goed genoeg?

Anubias geeft gifitge stof af bij het snoeien....heb ik ergens gelezen...weet niet meer waar

Tja ik had dat andere filter al besteld voor ik mijn miskoop had gezien haha.... dus die ga ik hier maar inzetten, ook wat prettiger voor de garnaaltjes denk ik aangezien er zo�n spons aan zit. Achteraf had ik dat filter niet hoeven bestellen maar ja....

De anubias blijft klein dus snoei ik niet, maar wist ik niet trouwens!

littlebigworld zei:
Anubias geeft gifitge stof af bij het snoeien....heb ik ergens gelezen...weet niet meer waar

Echt?? Nooit iets van gemerkt... Nou snoei ik ze ook bijna nooit, maar alsnog.

In een grote bak is het gif zo weinig dat het eigenlijk niets is, maar kleine bak...heb ik vraagtekens bij..
Moet je eens googlen..goed om te weten

Goldie83 zei:
Even een foto gemaakt in het donker (alleen licht van andere aquarium) maar het is een wat vertekend beeld, lijkt heel fel. Maar eigenlijk geeft de bak niet eens zoveel licht af, en zou je er bij wijze van prima naast kunnen slapen. Valt echt heel erg mee.

Zit een beetje naar plantjes te kijken, moeilijk moeilijk..... alleen mossen doen of ook een anubias op het hout. Of een veldje naaldgras.....

Mijn dochter heeft ook dit bakje met leds. Het grote verschil tussen leds en andere verlichting is dat de leds veel gerichter licht geven. Hierdoor lijkt het veel minder licht, doordat het licht in je bak blijft. Mijn dochter heeft hier een planten bakje van gemaakt. De lfs twijfelde of dat wel goed mogelijk was met deze leds, maar vooralsnog groeien de planten goed (met heel weinig voeding).

Zag het idd via google, wordt dus voorzichtig stekken en niet snoeien. Ik bind de plant op het hout en blijf er verder vanaf, dan kan er niks gebeuren lijkt me.

Ben benieuwd hoe de planten het gaan doen, het licht zit idd echt in de bak. Als je het deksel opendoet ben je gelijk blind haha! Maar zoals het nu lijkt ben ik zeer tevreden over het licht!

lijkt mij ook hoor. nooit last gehad met anubiasd en al regelmatig gedeeld en gestekt

Ben toch blij dat ik een ander filter krijg, want wat maakt deze een herrie zeg.... ratel ratel ratel..... Heb hem al over de kop gehad en goed geschud om lucht eruit te krijgen. Hopen dat de aquael wat minder geluid produceert.....

Nee,afkoppellen, met water bijvullen.
Bij weer aansluit zorgen dat de invoer slang ook vol staat.
anders draai jij de kranen open,en zuigt hij weer lucht aan.
Buitenfilter,he.

Of het binnenfilter?

nee binnenfilter zo'n aquaflow 100.... heb hem helemaal onder water en nog lawaai...

Wat een leuk bakje zeg, waar had ik die nou eerder gezien? 😉
Om even origineel te zijn vind ik je stuk hout ook helemaal geweldig mooi!
Ben benieuwd hoe dit er verder uit gaat zien, als je er plantjes in hebt en later bewoners!

ik ben ook benieuwd haha. Expert nr 2 😉 hihi. Ook super dat het hout niet of nauwelijks afgeeft, nog nooit eerder meegemaakt eigenlijk....

Die van mij gaat terug naar de winkel Renate,ontdekt dat het licht niet in combinatie met een tijdschakelaar werkt en ook niet aangepast kan worden dat dit wel lukt.
Gisteren heel de dag voor niks aan het inrichten geweest,gelukkig wordt het allemaal netjes geregeld door de winkel want had er ook een zak redelijk dure ph verlagende bodem ingedaan.
Baal er wel van en vind het heel slordig van de fabrikant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan