TJZuidewind
Member
- Lid geworden
- 3 oktober 2020
- Leeftijd
- 30
Ik heb mijn aquarium nu meer dan een jaar staan, zonder echte problemen. Totdat ik twee weken terug tien kardinaal tetras en tien koper zalmen kocht. Na het introduceren van de dieren begonnen mijn oudere kardinalen dood te gaan. Na enig onderzoek dacht ik dat de oorzaak mogelijk bij de koper zalmen lag, verhouding die ik had gekregen was 3 vrouw op 7 man wat mogelijk voor agressie zorgde. Ik dacht dat mijn kardinalen dood gingen door stress dus heb de zalmen terug gebracht, maar paar dagen na het weg brengen begonnen ook die nieuwe kardinalen dood te gaan. Ik heb een recent dode vis mee genomen naar de exotische dieren speciaalzaak maar daar konden ze niks raars zien. Ze hadden aangeraden om te behandelen met eSHa gdex en hexamita dus heb alle vis uit de tank gehaald en ben begonnen met behandelen. Nu na drie dagen gaan er nog steeds dieren dood en mijn laatste tetra heeft erg veel moeite met recht zwemmen alsof het evenwichtsorgaan niet goed werkt.
Nitraat is minder dan 10, nitriet/amonia/chloor allemaal 0, temperatuur gewoon tussen de 23 en 25 graden.
Ik ben op het moment echt radeloos wat het kan zijn en hoop de laatste paar vissen nog te kunnen redden. Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat er aan de hand is, wat het ook is het heeft geen effect op garnalen.
Ik weet dat ik de dieren in quarantaine had moeten plaatsen maar daar is het ondertussen te laat voor.
Nitraat is minder dan 10, nitriet/amonia/chloor allemaal 0, temperatuur gewoon tussen de 23 en 25 graden.
Ik ben op het moment echt radeloos wat het kan zijn en hoop de laatste paar vissen nog te kunnen redden. Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat er aan de hand is, wat het ook is het heeft geen effect op garnalen.
Ik weet dat ik de dieren in quarantaine had moeten plaatsen maar daar is het ondertussen te laat voor.