Wat is er nieuw

Koekieboe's 100x50x50

Ja daar heb je wel een punt natuurlijk. En ja planten zijn best wel duur en jij hebt denk ik wel 39 potjes :DD

Ja daar heb je wel een punt natuurlijk. En ja planten zijn best wel duur en jij hebt denk ik wel 39 potjes :DD
37 - máár, als lesbische vrouw ben ik over het algemeen wel van het hoe meer potjes, hoe beter :deal: hehe

Scape ziet er goed uit 👌.

37 - máár, als lesbische vrouw ben ik over het algemeen wel van het hoe meer potjes, hoe beter :deal: hehe
Haha, ja als je de lege potjes van de planten spaart is dat begrijpelijk :DD ;))

Vandaag de eerste plantjes in de aarde gestoken en nog twee plantjes bijgehaald, Anubias mini coin en Hydrocotyle partita dus tzt alleen nog wat java varentjes.
Ik heb de Utriculara graminifolia geplant op plekken waar het licht er goed bij kan. Fissidens fontanus, Monosolenium tenerum en Riccardia chamedryfolia in kiertjes etc gepropt en voor de zekerheid met een drupsje lijm vastgezet. Ik laat 'm nu dry starten voor een week of 3-4, of in ieder geval zo lang de rest goed blijft in de invitropotjes.
Die laatste zou mijn enige 'zorg' zijn - in winkels staan ze altijd in een koeling, maar iedere andere plek staan ze op kamertemp of warmer nog. Ik haal vd week vast de co2 fles, dan ben ik in ieder geval voorbereid.

co2.jpg

Dan denk je, 6kg + gewicht van zo'n flessie, prima te doen..
Famous last words blijkt, goeiedagschotel. Andere uitdaging is dat een 6kg achteraf toch net niet past schuin achter het filter, dus ik zal aan de rechterkant van de kast plaats moeten maken. Daar zit een verstelbaar plankje wat helaas op de hoogste stand nog niet afdoende ruimte biedt, dus ik boor straks een paar gaatjes bij en dan moet het geheel wel passen.
plantjes invitro.jpg

Voor de leuk, dit is wat ik nog te gaan heb aan plantjes.

Dan denk je, 6kg + gewicht van zo'n flessie, prima te doen..
Ik neem aan dat het om een 2kg CO2 vulling gaat?

Goede bedoeling om ‘m net als een kind zo in de gordels te plaatsen maar dat is erg gevaarlijk bij een botsing, hij schiet echt uit de gordels en gaat door de voorruit al je veel geluk hebt.

Plat leggen in bagage ruimte tegen achterleuning en met iets opvullen zodat deze niet gaat schuiven, eventueel een spanbandje door fles beugel en aan bevestiging punten in bagage ruimte zodat deze niet de passagiers ruimte kan bereiken

Dat zijn nog een boel plantjes! Benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.

Ik neem aan dat het om een 2kg CO2 vulling gaat?

Goede bedoeling om ‘m net als een kind zo in de gordels te plaatsen maar dat is erg gevaarlijk bij een botsing, hij schiet echt uit de gordels en gaat door de voorruit al je veel geluk hebt.

Plat leggen in bagage ruimte tegen achterleuning en met iets opvullen zodat deze niet gaat schuiven, eventueel een spanbandje door fles beugel en aan bevestiging punten in bagage ruimte zodat deze niet de passagiers ruimte kan bereiken
Ja dat van dat eruit schieten hebbie wel punt, zat me al te bedenken wat handiger was met zo'n joekel. Schuiven ging ie geheid, leek me ook niet wat. Hij zat in ieder geval niet recht achter me.
En nee, ik bedoel toch echt 6kg. Voorheen had ik 0,5 en later 2, dat pastte makkelijker haha. Misschien timmer ik wel een keer een soortement kissie dat ie wel een soort van vast ligt in de kofferbak.

Dat zijn nog een boel plantjes! Benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.
Ik ook!
Klopt, ik plant liever wat zwaarder in het begin. Zeker met de langzame groeiers als bucephalandra en anubias.

Ja dat van dat eruit schieten hebbie wel punt, zat me al te bedenken wat handiger was met zo'n joekel. Schuiven ging ie geheid, leek me ook niet wat. Hij zat in ieder geval niet recht achter me.
En nee, ik bedoel toch echt 6kg. Voorheen had ik 0,5 en later 2, dat pastte makkelijker haha. Misschien timmer ik wel een keer een soortement kissie dat ie wel een soort van vast ligt in de kofferbak.

Ik ook!
Klopt, ik plant liever wat zwaarder in het begin. Zeker met de langzame groeiers als bucephalandra en anubias.
Dan weegt zo’n fles al gauw 10kg, mogelijk veel meer

Zelf maakt ik ook gebruik van zowel 6 als 10kg vullingen.

M.b.t de afmetingen van mijn ruil-flessen, de leverancier heeft verschillende afmetingen voor dezelfde inhoud, heb dan altijd een rolmaatje bij mij om te controleren of de fles past in meubel.
https://aquaforum.nl/threads/aquatlantis-sublime-100-246l-van-tutorial.182847/post-2578888

Laatst bewerkt:
Dan weegt zo’n fles al gauw 10kg, mogelijk veel meer

Zelf maakt ik ook gebruik van zowel 6 als 10kg vullingen.

M.b.t de afmetingen van mijn ruil-flessen, de leverancier heeft verschillende afmetingen voor dezelfde inhoud, heb dan altijd een rolmaatje bij mij om te controleren of de fles past in meubel.
https://aquaforum.nl/threads/aquatlantis-sublime-100-246l-van-tutorial.182847/post-2578888
Dat scheelt dan weer, de gasboer waar ik ga die vult gewoon de fles die je zelf meeneemt, dus 1x het plankje wat hoger zetten en dan ben ik klaar.
Heb 't idee dat die fles zwaarder weegt dan zoonlief maar kan ook komen doordat je dit ding heel anders tilt natuurlijk.

Denk toch dat ik alles ga planten eerdaags; vandaag de potjes iets nader bekeken dan alleen aan de bovenkant. Het lijkt erop dat de Rotala Green hard achteruit gaat, dus dan kan ik net zo goed alles erin joepen en regulier indraaien. Erg blij dat ik de CO2 fles dus al heb. Enige dat ik nog even moet halen is een waterdiefje en een end slang.

Ik zou dan idd gaan planten, anders is het zonde van die mooie plantjes.

Tut gister even naar de bouwmarkt geweest, waterdief gehaald zodat ik makkelijk kan (bij)vullen vanaf de keukenkraan. Natuurlijk heb ik weer zo'n debiele kraan waar die niet op past. Benodigd verloopje (F22 - M24) nérgens te vinden, alleen op ali iets dat in de buurt komt. Maar ik ga er geen 2 weken op wachten en hopen op met het risico dat 't toch net nie past. Dan voel ik me toch enigszins bevoorrecht dat ik gewoon een nieuwe kraan kan kopen. Heb net dezelfde besteld als wat we recent in de badkamer hebben laten installeren en in kleinere variant bij het toilet. Lekker uniform.
Heb ook van die universele waterdieven met rubber randje en zo'n stalen tiewrap zammazegge geprobeerd maar die wilden ook nie.

Je mot dr wat voor over hebben zeg, zo'n aquarium haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan