Wat is er nieuw

Long Scape 120cm van DaveHee

Niwla zei:
Whisper zei:
als de timer omslaat gaat het co2 en de verlichting uit. en gaat het zuurstof weer aan. om het overtollige co2 (wat niet meer word opgenomen) uit de bak te halen.

Hoe moet ik dat zien ? luchtpompje met bruissteen ?

Zo heb ik dat wel.

veel mensen hebben tijdens het co2 ook gewoon o2 aan staan. maar het zuurstof transportteer het co2 zo de bak weer uit.

en ik heb het juist maar 6uur per dag aanstaan. omdat het o2 gehalte wel erg laag zal zijn, (wat ik jammer genoeg niet kan meten)

Whisper zei:
en ik heb het juist maar 6uur per dag aanstaan. omdat het o2 gehalte wel erg laag zal zijn, (wat ik jammer genoeg niet kan meten)

Sorry voor het offtopic gaan maar....
Gebruik van een oxidator overwogen? Die gebruik ik om het O2-niveau te waarborgen. (in plaats van een pompje)

@Whisper Bedankt, de bak zelf is 1,20 dus het valt nog mee wat je aan ruimte nodig hebt. Ik heb m'n Co2 op een tijdschakelaar zitten samen met het licht dus dat zit goed. de diffusor zit aardig in de flow van het filter dus die laat ik voorlopig ook nog even zitten.

DaveHee zei:
Ik heb m'n Co2 op een tijdschakelaar zitten samen met het licht dus dat zit goed.

Vaak zet men de Co2 een half uur tot een uur eerder aan dan de verlichting en een half uur tot een uur later uit. Zo heb ik het ook.
Motiveren kan ik het niet maar meerdere mensen hier doen het zo en kunnen dat vast wel motiveren.

Dat wordt gedaan om de Co2 vast opgang te brengen in de ochtend en laten verwerken in de avond, dus de uren dat de planten het nodig hebben is het vol voorradig inplaats dat het pas opgang komt.

TonHageraats zei:
Dat wordt gedaan om de Co2 vast opgang te brengen in de ochtend en laten verwerken in de avond, dus de uren dat de planten het nodig hebben is het vol voorradig inplaats dat het pas opgang komt.

Dat dus! :thumbs:

Bedankt @TonHageraats en @Niwla ik ga er vanmiddag gelijk mee aan de slag. nog maar een extra tijdschakelaar kopen dan.

@Niwla hoe werkt dat precies? ziet er wel handig uit. Die grote lompe tijdschakelaars nemen gelijk 3 plekken in.

Meerdere leden hebben dit onlangs aangeschaft, het bespaart ruimte, draden en is veel compacter, er is een topic over gemaakt, ik zal even kijken.

Niwla zei:
Gebruik van een oxidator overwogen? Die gebruik ik om het O2-niveau te waarborgen. (in plaats van een pompje)

Geen idee, ken ik eigenlijk niet, zal er is induiken 🙂

DaveHee zei:
@Niwla hoe werkt dat precies? ziet er wel handig uit. Die grote lompe tijdschakelaars nemen gelijk 3 plekken in.

Dit is dezelfde en heb je er wat meer info bij. De omschrijving bij Conrad klopt alleen niet. Dit is dus niet de wifi-uitvoering (maar die bestaat wel!).

Via de laptop/Pc kan je 4 uitgangen van deze stekkerdoos (onder andere op tijd) programmeren. Eenmaal ingesteld kan je de laptop loskoppelen. Bij stroomuitval blijven de programma's bewaard alleen alleen loopt de tijd achter met de duur van de stroomuitval. Even laptop aankoppelen en tijd wordt weer gesynct.

TonHageraats zei:
Meerdere leden hebben dit onlangs aangeschaft, het bespaart ruimte, draden en is veel compacter, er is een topic over gemaakt, ik zal even kijken.

Dat was dit topic

Whisper zei:
Niwla zei:

Geen idee, ken ik eigenlijk niet, zal er is induiken 🙂

:thumbs:

Juist Niwla :thumbs:

Bedankt @Niwla, Ik ga deze zeker snel aanschaffen.

Erg mooie scape. :petjeaf:

Kijk, dan heb je een aquarium! :petjeaf: Prachtig.

Wat een prachtig aquarium! Is de Trigonostigma espei een leuk visje voor erin misschien?

Allemaal erg bedankt 😀

@Nickey Ik denk inderdaad dat een Trigonostigma soortje wel leuk staat. Ben er alleen nog niet over uit of het de espei word of de hengeli.
Heb er op dit moment ook nog geen verwarming inzitten en de bak is ongeveer 21 graden. Dus moet ook nog goed nadenken of deze soort het wel gaat worden aangezien deze visjes toch wel vanaf een graad of 23/24 gehouden willen worden.

@C�dric Vleminckx Veel geduld is het halve werk 😛

Wauw, You sir did an expellent job!! 1 puntje wat ik anders zou hebben gedaan is die grind berg (rechts) niet tegen de voorkant maar tegen de achterkant geplaatst. Verder uit de kunst u heeft er echt gevoel voor!

Bedankt @Rubz! Je mag gewoon 'je' zeggen hoor 😛
Ik heb hier ook over zitten twijfelen inderdaad, maar wilde eens wat anders en ik wilde wat extra dimensie cre�ren.

Wat een heerlijke bak!

Inderdaad echt een prachtbak! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het dadelijk echt tapijtjes zijn. Zal vast prachtig worden! Deze hou ik in de gaten.

Bedankt Mike en Thomas, kan ook niet wachten tot het een mooie groene bodem word 😀

@Dave; ja gelijk heb je, proberen is leren. wie weet oogt het anders als de plantjes groeien. In het midden zou je het ook kunnen doen als een soort van bergrug.

@Rubz De tijd zal het leren 😀 Zo'n bergrug had ook niet verkeerd gestaan inderdaad. wie weet haha

de bak staat er prachtig bij zeg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan