Wat is er nieuw

Long Scape 120cm van DaveHee

Hier hoor ik vaak dat mensen het met schoolboordverf doen, natuurlijk eerst goed ontvetten,
of gebruikmaken van zwarte folie welke je er op kan plakken met speciale lijm.

Super! Heb je de offici�le ADA pipes besteld ?

Ik hoor vaak dat men de achterkant beschilderd met schoolbordenverf. Het fijne weet ik er niet van

TonHageraats zei:
Hier hoor ik vaak dat mensen het met schoolboordverf doen, natuurlijk eerst goed ontvetten,
of gebruikmaken van zwarte folie welke je er op kan plakken met speciale lijm.

Of zelfklevend folie met zeepsop aanbrengen ;-)

@Tonhageraats Ik heb het ook een aantal keer voorbij zien komen op dit forum, met een mooi resultaat.
met folie ben ik bang dat er lelijke luchtbellen in komen en dat deze na verloop van tijd los gaat raken.

@Niwla de inflow is van Do!aqua en de outflow van ADA 🙂

Ik weet niet of je wel eens zelfklevend raamfolie hebt geplakt? Is totaal niet moeilijk en als het zeepsop opgedroogd is zit het moervast en geen luchtbel te zien.

Ik hoop deze week een bestelling te plaatsen voor VIV lily pipes 😀

DaveHee zei:
@Tonhageraats Ik heb het ook een aantal keer voorbij zien komen op dit forum, met een mooi resultaat.
met folie ben ik bang dat er lelijke luchtbellen in komen en dat deze na verloop van tijd los gaat raken.

Klopt en niet om je aan het twijfelen te maken, maar verf kan beschadigen door achterlangs lopende slangen, maar dat ligt aan de hele opbouw natuurlijk.

@Niwla @TonHageraats Bedankt voor jullie tips. Hier kan ik wel wat mee. Het fijne aan folie is ook dat als je het ooit nog wilt veranderen dat het er nog makkelijk af te halen is en dat is met verf wel een ander verhaal.

Dit soort bakken vind ik prachtig, ik ga deze wel even volgen 🙂

De folie is idd handiger met verwijderen, jouw bak is niet zo hoog dus ik denk dat je het goed voor elkaar kan krijgen. E.e.a. hangt af van de kwaliteit van de folie. Ik heb hier een meubel beplakt met folie van goede kwaliteit en dan krijg je het er wel zonder luchtbellen op. Goedkope folie zal je meer moeite mee krijgen.

@Erik1974 bedankt 🙂

Ik heb zojuist 2 verschillende soorten folie besteld van het merk aslan.
Mat zwart en melk folie. Even kijken wat beter zal staan aangezien de bodem ook volledig zwart word.

Haha, toevallig komt er vanavond een rolletje van die Aslan folie binnen hier om over tegels heen te plakken 🙂

Haha dan zal het vast degelijke folie zijn! 😀

Alles is nu zo'n beetje in huis. Het wachten is alleen nog op het aquarium 🙂
Misschien dat ik nog een goed geprijsd Co2 setje aanschaf, suggesties zijn welkom.

GEzX-L5Rp3TEWctQTlyqZ7zBXf3_WkBi.jpeg

ik las net dat je maar 100euro excl verzenden betaald voor dit aquarium met optic white glass? komt dit door de geringe hoogte of heb je wat vriendjes in de glas wereld 😀 dacht altijd dat optic white glass alleen voor kleine bakjes "betaalbaar" was.

DaveHee zei:
Goeiedag allemaal,

Ik open alvast een nieuw topic zodat ik kan laten zien wat ik van plan ben en zodat jullie mij eventueel nog tips kunnen geven.

Ik heb een tijdje terug een aquarium besteld en deze zou in de komende 3 weken geleverd moeten worden. Nog even geduld dus, maar dat betekent niet dat ik alvast een beginnetje kan maken. De verlichting, het filter en de hardscape zijn al binnen.

Aquarium: 120x35x20cm Optic White glass
Verlichting: Chihiros Aquatic Studio A-1201
Filter: Aqua nova NCF-600 Buitenfilter
Hardscape: Seiryu stenen

Hierbij alvast wat foto's om een idee te krijgen.

Het aquarium is even breed als de witte kast en komt hier ook op te staan
HjKFliH275OT3Ef6IQpIb0h0spThhH7x.jpegIMG-20160430-WA0012 by Dave van der Hee

Chiciros verlichting
HjKFliH275OT3Ef6IQpIb0h0spThhH7x.jpeg20160506_184436 by Dave van der Hee

Hardscape
HjKFliH275OT3Ef6IQpIb0h0spThhH7x.jpeg20160510_192803 by Dave van der Hee

HjKFliH275OT3Ef6IQpIb0h0spThhH7x.jpeg20160510_183707 by Dave van der Hee

Ik heb alvast 2 verschillende hardscapes gemaakt. Ben benieuwd welke opstelling jullie beter vinden. Ik denk zelf dat de 2e scape te hoog word

Het plan is om op de voorgrond gebruik te maken van een laagje filterzand i.c.m. Grof La Plata Sand tegen de stenen aan.

Achter de stenen komt aqua soil amazonia gecombineerd met de powder variant.

Over het planten bestand en visbestand ben ik nog niet uit.
Qua vissen zat ik zelf te denken aan een schooltje kegelvlekbarbelen en een klein schooltje otocinclus, maar als jullie leuke alternatieven hebben dan hoor ik die graag

Ik vind die 2e het mooist!!!

@RichD1011 Helaas geen vrienden in de glas wereld, al zou dat niet verkeerd zijn als je het aquarium virus hebt 😀
Ik was ook verrast toen ik te horen kreeg dat het maar 99 euro kosten om het te laten maken. Ik was dan ook gelijk verkocht.

@Rubz Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 2e inderdaad, alleen dan de hoogste steen wat vlakker geplaatst.

Aankomend weekend de stenen goed wassen, zodat deze ook klaar zijn om het aquarium in te gaan.
Het filter gedeeltelijk in elkaar zetten, de onderkast extra verstevigen en ook maar eens bedenken welke planten ik ga bestellen 🙂

Het aquarium is geleverd! 😀

Planten zijn besteld en komen donderdag binnen.

eTSryZzCNrNjQRc8xev5HX_MvD-hSPhB.jpeg

eTSryZzCNrNjQRc8xev5HX_MvD-hSPhB.jpeg

Zoals op de foto's te zien is hangt het licht nog steeds een beetje door. Ik zal in de loop der tijd nog een passende oplossing zoeken.

De bak is mooi geworden hoor! Ben benieuwd hoe je deze gaat inrichten.

Idd jammer dat de lamp zo doorhangt, is dat een lamp die je zelf in elkaar hebt gezet of komt dit rechtstreeks uit de winkel?

Vette bak. Veel suc6

Prachtige bak!!!! Maar inderdaad wel jammer van het doorhangen van de verlichting. Lijkt me toch dat het armatuur daar wel op berekend zou moeten zijn?

@Erik1974 Dankuwel. Ik heb alvast een beginnetje gemaakt, want ik kon niet wachten.
De lamp heb ik online besteld, maar ik denk dat ik zelf even creatief moet zijn en iets in elkaar moet gaan bouwen.

@Nekko Danku 🙂

@Niwla Bedankt! Hier had ik wel op gehoopt, maar dit is blijkbaar niet het geval.

Gy3w3o

https://flic.kr/p/Hk6Z6o

https://flic.kr/p/Gy3uUb

Ik zal ze morgen goed uploaden. Lukt niet vanaf mn telefoon 😛

Dat kan ook natuurlijk. Ik had die puntige bovenkant mooi uit het water laten steken. Maar is lastig schatten dmv een foto natuurlijk. Misschien wat coveren met mos. Het gaat echt mooi worden man. Succes en geniet en neem de tijd voor het opbouwen zou ik zeggen, gaat een stuk lastiger met water er eenmaal in😉

Je kon niet wachten, dat kan ik goed begrijpen 🙂 Ziet er al goed uit, dat gaat helemaal goed komen zo te zien.

Oh Wow, mooi hoor de indeling en de stenen zo!

@Rubz: zo te zien komt die rots idd boven de bak uit!

Bedankt allemaal🙂

@Rubz het hoogste punt zal ongeveer 4 � 5 cm boven het water uitsteken

prachtige foto's. zal vast een hele mooie bak worden. Al een idee kwa bestand?

Dankjewel @Nekko! Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat worden.
Qua plantenbestand ben ik er aardig uit, alleen qua vissen heb ik nog geen idee. Suggesties zijn welkom 🙂

Planten:
Alternanthera reineckii "Mini"
Eleocharis sp. "Mini"
Hydrocotyle tripartita "Japan"
Rotala 'Bonsai'

zFaFdTVoEHwrHPzk677oqlDHyQ47bMF_.jpeg

Mooie bak. Idd jammer van je lamp. Mooie stenen en grind, ik hou sowieso van donkere tinten in de bak. Dan knallen je planten er beter uit. Ben benieuwd als die er in gaan. Succes!

@Sander-fish Bedankt, lamp gaat me ook steeds meer irriteren inderdaad. Ik kwam zojuist de Daytime Eco 120 tegen, deze kost wel 2x zo veel als die ik nu heb. Alleen ben ik bang dat ik hier misschien hetzelfde probleem mee zal krijgen.

Iemand die ervaring heeft met de Daytime Eco? Is ook een handige set bij te bestellen, waardoor je hem aan het plafond kan hangen.

Zou je deze niet kunnen modificeren zodat je deze met een kabelsysteem op kan hangen (en recht kan houden)

@Niwla Bij de lamp die ik nu heb zal dit niet makkelijk gaan. Bij de daytime eco zal dit wel zo zijn. Heb de winkel gevraagd of dat deze ook door zal gaan hangen vanwege de lengte. Even wachten op antwoord en hopen dat ik de huidige lamp dan nog terug kan sturen.

Bak ziet er echt super gaaf uit. Nu al! Deze ga ik zeker volgen

Persoonlijk vind in long scapes echt super mooi!
Ik ken de lamp en heb bij meerdere mensen dit niet gezien. (doorbuigen).
Maar het begrijpen doe ik wel. 120cm is lang. Misschien is op hangen een optie of in het midden een klein standaardje maken van staal?/plastic. Dan moet het vast goed kopen. De Daytime lampen zijn fantastisch maar erg prijzig..
Succes met je scape!
Ik volg je!

Wil je led of mag t5 ook? Want bij veldhuis hebben ze een set van 4x 39 watt voor 120 euro ofzo. Dan zou je alleen de buizen moeten vervangen door andere buizen. Deze kan je zowel hangen als monteren op je bak.

Neem hier een kijkje, ze hebben een versie met 4 buizen, eentje met 3 en een met 2 buizen. Allemaal ook in 120cm beschikbaar. http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... 13&merk=VT HUISMERK&merkID=120&nop=1

Een paar suggesties voor het visbestand:
Sundadanio axelrodi
Hemigrammus bleheri
Paracheirodon simulans
Paracheirodon innesi
Hypessobrycon amandae

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan