Re: Mijn 525L Onderwaterparadijs
Dat denken wel meer mensen. Maar op advies van mijn LFS heb ik juist de voorste lamp heel de dag aan, en de achterste 6 uur erbij.
De reden hiervoor is eigenlijk best logisch. Vooraan staan de laagste planten, dus daar komt het licht al erg moeilijk. En de achterste planten zijn doorgaans erg hoog, dus die vangen toch wel genoeg licht.
Ik heb daarom mijn lichtschema ook aangepast.
Voorste lamp van 10:00 (1 uur fade-in) tot 22:00 (+ 1 uur fade-out).
Achterste lamp van 13:00 (1uur fade-in) tot 19:00 ( +1 uur fade-out).
Vooral het uit faden 's avonds is heel erg mooi. (zit nu ook te genieten van het uitzicht).
Dan heb je dus 2x easy led control 2 nodig. En 2 nieuwe adapters.
Of 2x easy led control 1 plus 2 splitters en 2 nieuwe adapters.
Iedere adapter moet hetzelfde voltage hebben als de oude, maar 2x het vermogen in Ampere.
Kijk op conrad voor goede adapters.
Max_Aquarium zei:@ Crash Cowboy : Je beweert dus dat CO2 toevoegen een must is bij de EI? Omdat je anders een van de voedingselementen voor de planten mist? Of kun je ook door de aanbevolen hoeveelheid Easy Carbo en Profito de EI volgen? EI houdt als ik het goed begrijp dus in dat je overschot aan plantenvoeding geeft en vervolgens elke week 30% van je water vervest?
@ Biljoenblik : Ik heb idd 4 stekkers (zijn ook 4 LED balken). Zou dan idd het best zijn om voor en achter apart te schakelen. En dan achter hele dag aan en voor vanaf s'middags.
Dat denken wel meer mensen. Maar op advies van mijn LFS heb ik juist de voorste lamp heel de dag aan, en de achterste 6 uur erbij.
De reden hiervoor is eigenlijk best logisch. Vooraan staan de laagste planten, dus daar komt het licht al erg moeilijk. En de achterste planten zijn doorgaans erg hoog, dus die vangen toch wel genoeg licht.
Ik heb daarom mijn lichtschema ook aangepast.
Voorste lamp van 10:00 (1 uur fade-in) tot 22:00 (+ 1 uur fade-out).
Achterste lamp van 13:00 (1uur fade-in) tot 19:00 ( +1 uur fade-out).
Vooral het uit faden 's avonds is heel erg mooi. (zit nu ook te genieten van het uitzicht).
Dan heb je dus 2x easy led control 2 nodig. En 2 nieuwe adapters.
Of 2x easy led control 1 plus 2 splitters en 2 nieuwe adapters.
Iedere adapter moet hetzelfde voltage hebben als de oude, maar 2x het vermogen in Ampere.
Kijk op conrad voor goede adapters.