- Lid geworden
- 28 september 2016
Heel veel sterkte daarmee! Dat vraagt veel tijd en energie in mijn ervaring.Nee helaas, momenteel even heel druk als mantelzorger voor mijn moeder.
Heel veel sterkte daarmee! Dat vraagt veel tijd en energie in mijn ervaring.Nee helaas, momenteel even heel druk als mantelzorger voor mijn moeder.
u vraagt, wij draaien 🙂 bakje is nog lang niet hoe ik het hebben wil, moet nog erg veel ingroeien. Maar dat is een kwestie van tijd.Ziet er erg mooi uit, heb je ook een overzichtsfoto?
gr. Jurjen
Txs. Bij het gebruik van een kleinere hardscape krijg je vanzelf de illusie dat het bakje groter is.Mooi! Ik vind het vooral erg knap hoe je met deze hardscape in combinatie met de mosjes, het aquarium groter heb gemaakt.
Moest bij eerdere foto's echt even terugscrollen naar de maten van dit bakje, omdat hij veel groter leek.
Er zitten veel variëteiten mos in, maar alleen van het soort Fissidens. Was eigenlijk een soort van test, in opdracht van een moskweker.Ziet er al mooi uit, die mossen zo!
Ja, ik gebruik sinds kort CO2 in dit bakje. Hoeveel precies weet ik niet. Beetje op gevoel het ventiel opengedraaid.Gebruik je ook co2 en zo ja hoeveel?
Je hoort wel vaker dat garnalen niet zo van co2 houden dus daarom vroeg ik me af hoeveel maar ja je hebt wel een vrij sterke soort en er zijn wel meer leden die co2 met garnalen gebruiken.Ja, ik gebruik sinds kort CO2 in dit bakje. Hoeveel precies weet ik niet. Beetje op gevoel het ventiel opengedraaid.
Voordeel van CO2 is dat je met dezelfde hoeveelheid licht betere groeiresultaten krijgt.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat garnalen daar niet tegen kunnen. Zolang je binnen de tolerantiegrens van 30ppm blijft is er niets aan de hand.Je hoort wel vaker dat garnalen niet zo van co2 houden dus daarom vroeg ik me af hoeveel maar ja je hebt wel een vrij sterke soort en er zijn wel meer leden die co2 met garnalen gebruiken.
Ja misschien als je de gevoelige hoge gradatie Taiwan Bee hebt want die kunnen minder hebben maar dat zijn Caridina s.Lijkt me onwaarschijnlijk dat garnalen daar niet tegen kunnen. Zolang je binnen de tolerantiegrens van 30ppm blijft is er niets aan de hand.
Ik heb nog nooit een goed onderbouwde verklaring daarover gelezen. Alleen maar aannames
Het begin!
Dat is vreemd aangezien mos een epyfyt is en dat heeft niet zoveel met een bodem te maken. 🤔Oeps verkeerde topic.
Mijn fissidens is na 2 jaar helemaal afgestorven. Denk dat de bodem op was. Echt binnen een week echt kilo's kwijt.
Dat bedoelde ik, bodem/aquasoil gaf geen voeding meer af. Kan ook wel dat het te groot was geworden. Was al 2 jaar aan het groeien.Dat is vreemd aangezien mos een epyfyt is en dat heeft niet zoveel met een bodem te maken. 🤔
Wellicht te weinig voeding in het water? Te groot laten worden? Te warm? Alg?
Wat een mooie knalrode garnalen, heb je binnenkort al kleintjes?
Nee, ik heb nog geen kleintjes. Heb ze nog niet zolang geleden gekocht.Wat een mooie knalrode garnalen, heb je binnenkort al kleintjes?
Ik ben een klein bakje aan het opstarten met ook het plan er rode garnalen in te doen.
Ik lees wel dat dit mosje niet tegen veel licht kan en dan afsterft (bruin wordt).Mijn fissidens groeit voor geen meter. Vraag me af of dat een verplichte drystart soort is, want onderwater doet het hier in ieder geval geen ruk. Heb rond december een aantal plukjes in mijn bak gedaan op verscheidene hoogtes, en allemaal aan het sterven of aanmodderen.
Misschien CO2 vereist?
CO2 is niet noodzakelijk, wel bevordelijk voor de kwaliteit. Om te laten zien dat er geen CO2 nodig is:Mijn fissidens groeit voor geen meter. Vraag me af of dat een verplichte drystart soort is, want onderwater doet het hier in ieder geval geen ruk. Heb rond december een aantal plukjes in mijn bak gedaan op verscheidene hoogtes, en allemaal aan het sterven of aanmodderen.
Misschien CO2 vereist?
Ja, ik gebruik altijd de yoghurt methode voor fijnbladerige mosjes.Plaatje Corné. Al deze mossen opgezet met de yochurt methode toch?
Met welke had je nou minder succes?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.