De Fantail noemt hij een mislukte Ryukin. Als je er op naleest zouden deze bij een goede kweker gecult worden omdat de rug net niet hoog genoeg is maar dat is ook meteen het verschil geloof ik.
Zelf vond ik het een erg leuk visje dus heb ik hem ook zo lang mogelijk proberen te houden. Ik denk ook niet dat hij hier de hoofdprijs voor vraagt hoor. Hij heeft zelf ook geen fantails.
Leuk dat Nicolientje op mannenjacht gaat!😍 moet hier ook gebeuren veel handiger!
Geloof dat een bodem altijd stinkt als je het naar boven haalt, maar in een pot kan het vuil minder makkelijk weg (eitjes, voer en poep) en moet ook nog in het zand omgezet worden in compost voordat de plantjes het lekker gaan doen. Daar was ik bij de vorige bak snel 6maanden verder. Dan is het elke 5weken een emmer eruit knippen. En ze spelen regelmatig in de plantjes is ook leuk tijdverdrijf.
Ik heb wel moeite om een leuke schaal oid te vinden die niet te hoog is. Bij een pot zou ik die wellicht ook met kleikorrels kunnen vullen ipv zand?
Dino heeft idd echt veel leuke visjes en hoop er nog 2 te vinden die ik net zo leuk vind als ik nu heb maar twijfel of 5 volwassen Ryukins niet te veel wordt voor 500Liter. Niet alleen voor de ruimte (ze kunnen nu ook even lekker alleen hun gang gaan lijkt me ook stress verlagend) maar twijfel ook of de fx6 tw zwaar wordt belast. Gelukkig gaat het nu goed dus de druk bij mij is nu ook wat minder.
Twijfel ook nog een beetje over die 2 die ik zag wat op zich ook goed is wellicht toch die wit/grijze schubloze calico sluier Ryukin doen.
De Superfisch skimmer blijkt nogal eens een motor stop te hebben wat ik niet zo makkelijk kan oplossen en zuigt ook wel eens wat vuil mee. Eigenlijk moet ik hier een alternatief voor vinden.
Ik zou mischien een dunne slang op de uitlaat kunnen zetten en koppellen aan mijn 401. Of meteen een Eheim erin zetten. Wat wel echt opvalt is als de skimmer werkt dat de golven van de fx6 weel groter worden en de hele bak halen. Nu is het nog net iets te rustig.
Ook merk ik dat er toch schuim tussen de tafel en bak moet komen. bij het leegpompen hoor ik de bak regelmatig "zetten" en geeft me geen rust.
De styreen platen heb ik al op maat dus probeer dit ASAP te regelen met de buren. Best onhandig...
Ook de Eheim twin feeder gebruik ik nog niet optimaal. Die bedien ik nog handmatig zodat ik iedere keer evenveel geef en vind het leuk om ze te zien eten.
Ik denk dat ik zo ook zuiniger ben met het voer.
Dus een kale bak maar nog steeds te verbeteren! 😉