Een bakje erbij zal helemaal leuk zijn natuurlijk😉
500l. zoek je een bak? ga niet voor de red sea max, het formaat is leuk de techniek is minder interessant.
bedankt voor de complimenten trouwens
Ai das minder goed nieuws.foto's heb ik niet. de bak staat er niet al te best bij, ik heb te weinig tijd gehad voor deftig onderhoud te plegen, en ik heb enorm veel last met een deelanemonen-plaag. er staan dus echt honderden van die beesten in de bak, en de andere koralen hebben het er moeilijk mee.
niet zo schitterend eigenlijk, ik heb wat zitten sukkelen met mijn gezondheid waardoor de bak minder aandacht heeft gekregen. Of dat dit ook de reden is weet ik niet maar er is altijd wel iets kapot. van de stromingspompen is er altijd wel minstens 1tje die het niet doet, de opvoerpomp heb ik al vervangen, nu de eiwitafschuimer en 1 van de tijdklokken doet het niet waardoor de middelste balk momenteel geen licht geeft. De hittegolf heeft er ook geen goed aan gedaan, de koeler kan op de warmste momenten de hitte niet aan waardoor de temperatuur in de bak oploopt, lampe open zetten is dan de oplossing en ventilator op de bak, maar mijn koralen zijn toch opvallend achteruit gegaan.Btw, hoe gaat het met de bak Frans want ik hoor er weinig meer over 😉
Tot op heden ben ik er erg blij mee, hij draaide van de 2de dag gewoon mee. Hij is al wel overgelopen maar dat is doordat de opvoerpomp niet meer opstarten na de stroompanne, waardoor het water in de sump hoger stond. Maar waarschijnlijk is het nog wat vroeg om te oordelenDat was een flinke klus maar nu is de sump wel weer mooi schoon (voorlopig dan...). Ik ben benieuwd hoe de BM C9 gaat bevallen.
Nou lekker die vogels Frans🙁
Oh lekker dan...
die stond niet meteen in de planning nee. Maar misschien toch een s opzoekingen over doen.Niet eens tijd voor een UPS voor je afschuimer en opvoerpomp?
Ik weet niet beter dan dat het kapje aan de achterkant los erop zitDe bubble magus, is ondertussen ingedraaid heb ik de indruk, ik zou nog graag een manier vinden om het waterpeil in de sump 5 cm te verhogen om het ideale waterniveau voor de eiwit afschuimen te hebben. Maar hij doet wat er van hem verlangt wordt.
Vandaag is de nieuwe opvoerpomp gearriveerd, de Jacod DCP6500 EN en een nieuwe Eheim compacton 600, deze laatste is om de waterverversing en te vergemakkelijken.
Ik weet weer wat doen,... maar helaas de Jacod zat beschadigd in de doos bij het bekijken voor de montage viel de achterste kap van de pomp, dus de verkoper maar gecontacteerd, hopelijk krijg ik een goede reactie want ik ben momenteel wel erg tevreden over deze webwinkel. Ik dacht eerst aan een productie fout maar kom er later achter dat de doos beschadigd is, dus mogelijk een transportprobleem.
Bekijk bijlage 307412Bekijk bijlage 307411Bekijk bijlage 307410
Dat was ook het antwoord van de handelaar😀, het leek me nochtans vreemd dat die kap er zo los op zat. Ik heb de pomp dan inderdaad maar geïnstalleerd. Nu heb ik niet de indruk dat ze evenveel debiet geeft als de vorige pomp die eigenlijk 500l minder debiet heeft, maar het doet de truc. Op het zicht zou je dat ook kunnen misschatten, alleen door te meten zou je daar zeker van kunnen zijn.Ik weet niet beter dan dat het kapje aan de achterkant los erop zit
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.