Ik was er al bang voor maar het stuk hout links stond toch niet stabiel genoeg. Het maakte alles bijzonder lastig om bij te houden. Dus heb ik het hout neergelegd en wat verplaats zodat alles stabiel staat en de planten makkelijker te onderhouden zijn zonder dat ik bang hoef te zijn dat het hout omvalt.
Daarnaast wilde ik wat meer open ruimte cre�ren in het midden. En ik vind de grote en kleine Anubias mooi staan tegenover elkaar. Ik zit er aan te denken om in plaats van de groene een rode cabomba te plaatsen.
Na het verplaatsen van het hout:
Na een week:
De Pogostemon helferi heb ik hier al 1 stekje verplaatst.
Weer een week later na het snoeien(Zie ook de groei van het nieuwe blad van de linker Anubias!)
Nu mag alles weer lekker groeien, vooral links en rechts achterin hoop ik op een volle bos!
Cory's maken gebruik van nieuwe open ruimte
Kiekeboe!
Rechts
Links
Oja en ik heb sinds kort bio co2, op de meest eenvoudige en goedkoopste manier met luchtslang in elkaar gezet om te kijken hoe het bevalt en of het werkt. Het bestaat uit 2 reactorflessen van 1,5 L, een glazen potje als wasfles, een terugslag ventiel en ik heb een donkere kunststof dop van een spuitbus gebruikt als diffuser (de opp daarvan was iets minder dan 1% dus leek mij prima om mee te beginnen.) Ik heb een continue test die nu mooi groen is. PH was de laatste keer dat ik het gemeten heb 6.8.
Wasfles potje (Neem weinig ruimte in, staat zeer stabiel en de grotere deksel maakt gaatjes maken lekker makkelijk
Reactor flessen staan achter de kast.