Killerfish
Well-known member
Mooie bak, ook ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien met water en vissen
Edit: yeah, nieuwe pagina geopend 😀
Edit: yeah, nieuwe pagina geopend 😀
jsiegmund zei:Nieuwe meting: PH 7.5, KH 8.5, GH 6.5, NH3/NH4 0.25, NO2 0, NO3, 0, PO4 0.5.
Ook het kraanwater meteen eens gemeten: PH 7.5, KH 8.5, GH 7, de rest 0.
jsiegmund zei:Ja dat had ik inmiddels al gedaan ook. Overigens denk ik niet dat het heel veel uitmaakt, die foam lost niet op of zo aangezien het plastic is. Het metaal misschien, weet niet wat dat is eigenlijk. Naja anyways: het is er al uit. Heb een nieuwe camera, dus ga eens kijken of ik wat betere foto's kan maken.
Sparkske zei:dat je KH daalt en dan zal je ph dit ook doen en zo zal de CO2 waarde in je aquarium stijgen.
jsiegmund zei:Heb nu ongeveer 25% ververst met 1 deel osmose en 3 delen kraanwater. Heb 2x 20ml pH- toegevoegd. Op termijn wil ik uiteraard niet teveel hoeven verversen, 10% of zo?
Net nog een keer gemeten. PH is nog altijd 7.5, KH zit ook op 7.5. Morgen nog maar s meten, als de waarden nog steeds hoog zijn toch nog maar wat pH- toevoegen, heb t nu toch staan (en dit was al m'n osmose water).
Co2 is zonder controller, heb m geschakeld met tijdklok waardoor hij alleen aanstaat tijdens de licht periode. De bellen lossen niet helemaal op, wel grotendeels.
backplay zei:Sparkske zei:dat je KH daalt en dan zal je ph dit ook doen en zo zal de CO2 waarde in je aquarium stijgen.
Dit klopt niet.
Als je meer CO2 wilt, zal je CO2 moeten toevoegen en niet je KH verlagen.
jsiegmund zei:Heb nu ongeveer 25% ververst met 1 deel osmose en 3 delen kraanwater. Heb 2x 20ml pH- toegevoegd. Op termijn wil ik uiteraard niet teveel hoeven verversen, 10% of zo?
Net nog een keer gemeten. PH is nog altijd 7.5, KH zit ook op 7.5. Morgen nog maar s meten, als de waarden nog steeds hoog zijn toch nog maar wat pH- toevoegen, heb t nu toch staan (en dit was al m'n osmose water).
Co2 is zonder controller, heb m geschakeld met tijdklok waardoor hij alleen aanstaat tijdens de licht periode. De bellen lossen niet helemaal op, wel grotendeels.
Ph- nooit gebruiken!
Als je exact weet en snapt hoe het chemisch werkt, kan je het voorzichtig gebruiken. Als je dit niet weet, blijf je er best zo ver mogelijk van af.
Als je een lagere KH wil is osmose water het makkelijkste.
De hoeveelheid die je nu gebruikt hebt gaat geen nuttig verschil maken.
Een reactor ipv de taifun gaat al een veel groter verschil maken.
backplay zei:Een reactor ipv de taifun gaat al een veel groter verschil maken.
jsiegmund zei:Ok, maar wat is het verschil dan? Want die taifun noemen ze ook n reactor. Het belangrijkste is dat de co2 goed wordt opgenomen lijkt me?
Sparkske zei:Als je een hoge KH hebt zal je PH bijna niet dalen door middel van CO2 toevoer.
Als je ververst en je KH naar beneden haalt zal het makkelijker worden om de PH te doen dalen doormiddel van CO2 toevoer
Dat is in ieder geval mijn ondervinding daarin
jsiegmund zei:Ik gok er op dat je zoiets bedoelt? http://www.aquaplantsonline.nl/p/5398/d ... ord=perler
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.