Susanne zei:
Ik had eerst de colour lamp van Juwel aan de achterkant van het aquarium, maar dit vond ik echt niet mooi, mijn hele achterwand werd roze. Heb nu het advies gekregen om hem aan de voorkant te proberen, dus dat heb ik nu gedaan. Nu afwachten totdat om 10.00 uur het licht aan gaat. Als ik het dan nog steeds niet mooi vind dan ruil ik hem om voor een nature. Deze hebben ze bij de bak bij de aquariumvereniging ook en deze vind ik mooi qua verlichting. Het is sowieso beter dan alleen de daylight, die is wel heel wit en steriel.
Gisteren heb ik op de verenigingsavond easylife profito gekocht, ga eerst de halve dosis gebruiken en dan kijken wat dit doet. Kan altijd nog de hele dosis toevoegen, maar met garnalen doe ik dat liever niet als het niet nodig is.
Ik ga waarschijnlijk binnen nu en niet al te lange tijd co2 toevoegen. Kan via iemand van de vereniging een nieuwe set overnemen voor maar �50 en dan hoef ik alleen maar eens per ongeveer 1 jaar de fles bij te laten vullen en dan ben ik klaar. Ben heel benieuwd wat dit voor mijn planten gaat doen!
Je bak is mooi!
Ik ben erg benieuwd hoe groot die CO2 fles dan wel niet is?
Zelf gebruikt ik een 1,5 kg fles die zo'n 4 maanden meegaat en een 2 kg. fles waarmee we ongeveer 5 maanden vooruit kunnen.
Ook in een, weliswaar stevig beplantte, Rio 180.
Groet,
Ben