Camilio
Member
- Lid geworden
- 22 oktober 2021
- Leeftijd
- 20
Ik heb ze nu 2 dagen…Hoe lang heb je ze al ?
Ik heb ze nu 2 dagen…Hoe lang heb je ze al ?
Er zitten 2 stukjes hout in met begroeide beplanting…Dan zouden ze toch wel wat gewend moeten zijn .
Is de bak wat ingericht ?
Hoi Erwin, ja heel goed zelfs!Eten ze wel goed ?
Ze zitten nog met 4 andere Sterbai’s waarvan 2 mannetjes en een vrouw. In totaal 4 vrouw en 3 man. Ik heb gehoord dat je voor het kweken het beste een kale bak kunt gebruiken…Wellicht dan doordat ze maar met 4 zitten en geen medebewoners en een wat kale bak .
Licht misschien wat dimmen ?
En ze kunnen redelijk lui zijn met tijden . Hier bij mij zijn ze wel best actief , maar moeten echt wel moeite doen om hun hapje binnen te krijgen , anders is de rest ermee weg .
Hoi Romeo, in welke zin bedoel je dat?Ik denk niet dat je instant wonderen moet verwachten. Maar verzorg ze gewoon goed en de rest komt vanzelf.
Dit is dag 4 dat ze tegen het raam van het aquarium zitten. Vandaag een flinke waterwissel gedaan en de eitjes in een kweeknetje gedaan die ik in het aquarium heb hangen. Net toen ik ze erin had gelegd kwamen ze uit🙃Dat is wel heel snel . Echt doorzichtig zou ik ze niet noemen vooraleer ze uitkomen , Normaal worden ze eerst nog best bruinig .
Hingen ze al langer in de bak dan gisteren ?
Hoi Romeo, ik heb een kweekbakje met een gaasje eromheen in mijn aquarium hangen. Mij lijkt een kunststofbakje ook prettiger, aangezien ik ze dan goed kan bekijken, nu kan ik ze heel lastig zien. Heb jij het kunststof kweekbakje in het aquarium hangen?Ik kweek ze hier op in een kunststof bakje;
Bekijk bijlage 357186
Plak de eitjes op de mosbol en dan komen ze veelal uit. Luchtsteentje en catappablad erin.
Hoi Romeo, ik heb een kweekbakje met een gaasje eromheen in mijn aquarium hangen. Mij lijkt een kunststofbakje ook prettiger, aangezien ik ze dan goed kan bekijken, nu kan ik ze heel lastig zien. Heb jij het kunststof kweekbakje in het aquarium hangen?
Ververs je het water dan vaak want zover ik zie is er geen toegang tot vers water.Ik kweek ze hier op in een kunststof bakje;
Bekijk bijlage 357186
Plak de eitjes op de mosbol en dan komen ze veelal uit. Luchtsteentje en catappablad erin.
Ja klopt, ik ververs dagelijks 200 a 250ml. Komt neer op plm 50%..Ververs je het water dan vaak want zover ik zie is er geen toegang tot vers water.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.