Wat is er nieuw

Tips: kweken corydoras Sterbai

Dan zouden ze toch wel wat gewend moeten zijn .
Is de bak wat ingericht ?

Dan zouden ze toch wel wat gewend moeten zijn .
Is de bak wat ingericht ?
Er zitten 2 stukjes hout in met begroeide beplanting…

Wellicht dan doordat ze maar met 4 zitten en geen medebewoners en een wat kale bak .
Licht misschien wat dimmen ?
En ze kunnen redelijk lui zijn met tijden . Hier bij mij zijn ze wel best actief , maar moeten echt wel moeite doen om hun hapje binnen te krijgen , anders is de rest ermee weg .

Wellicht dan doordat ze maar met 4 zitten en geen medebewoners en een wat kale bak .
Licht misschien wat dimmen ?
En ze kunnen redelijk lui zijn met tijden . Hier bij mij zijn ze wel best actief , maar moeten echt wel moeite doen om hun hapje binnen te krijgen , anders is de rest ermee weg .
Ze zitten nog met 4 andere Sterbai’s waarvan 2 mannetjes en een vrouw. In totaal 4 vrouw en 3 man. Ik heb gehoord dat je voor het kweken het beste een kale bak kunt gebruiken…

Ik denk niet dat je instant wonderen moet verwachten. Maar verzorg ze gewoon goed en de rest komt vanzelf.
Hoi Romeo, in welke zin bedoel je dat?

Ik denk dat het misschien niet zo gek is dat ze rustig zijn in een kale bak . Er is niet zoveel wat ze na het voeren triggert om wat te gaan doen .
Zo een bak is redelijk snel afgespeurd .
Ik zou gewoon goed blijven voeren en dan komen de eitjes wel een keer .
Je kunt beter 1 keer veel eieren hebben dan 3x weinig (alle zo denk ik erover)
Want steeds nieuwe kleintjes toevoegen aan je opkweekbak werkt averechts , dus best 1 lichting ineens grootbrengen .

Goedenavond, hierbij een update: ik kwam er gister achter dat er 6 eitjes boven in mijn aquarium tegen de ruit afgezet zijn😁. het begin is er dus, eindelijk! Ik heb niet meer als 6 eitjes gespot, kan dat in het begin nog zo weinig zijn? 3 eitjes zijn spierwit en de andere 3 doorzichtig met een heel klein zwart puntje erin. Ik laat deze gewoon op de ruit zitten en wacht ik het af. Ze zijn trouwens lekker actief tegen de ramen van het aquarium op aan het zwemmen (vooral de vrouwen)

Update: 3 eitjes zijn uitgekomen. Dat zijn de eitjes die doorzichtig zijn, de witte eitjes zijn niet bevrucht…

Dat is wel heel snel . Echt doorzichtig zou ik ze niet noemen vooraleer ze uitkomen , Normaal worden ze eerst nog best bruinig .
Hingen ze al langer in de bak dan gisteren ?

Dat is wel heel snel . Echt doorzichtig zou ik ze niet noemen vooraleer ze uitkomen , Normaal worden ze eerst nog best bruinig .
Hingen ze al langer in de bak dan gisteren ?
Dit is dag 4 dat ze tegen het raam van het aquarium zitten. Vandaag een flinke waterwissel gedaan en de eitjes in een kweeknetje gedaan die ik in het aquarium heb hangen. Net toen ik ze erin had gelegd kwamen ze uit🙃

Oke duidelijk 👍 succes ermee .

hou er erg in dat ze ook hun eigen eitjes opeten als ze de kant krijgen.

Ik kweek ze hier op in een kunststof bakje;

IMG_20230301_210255.jpg

Plak de eitjes op de mosbol en dan komen ze veelal uit. Luchtsteentje en catappablad erin.

Ik kweek ze hier op in een kunststof bakje;

Bekijk bijlage 357186

Plak de eitjes op de mosbol en dan komen ze veelal uit. Luchtsteentje en catappablad erin.
Hoi Romeo, ik heb een kweekbakje met een gaasje eromheen in mijn aquarium hangen. Mij lijkt een kunststofbakje ook prettiger, aangezien ik ze dan goed kan bekijken, nu kan ik ze heel lastig zien. Heb jij het kunststof kweekbakje in het aquarium hangen?

Een breeder ring werkt ook fantastisch

Hoi Romeo, ik heb een kweekbakje met een gaasje eromheen in mijn aquarium hangen. Mij lijkt een kunststofbakje ook prettiger, aangezien ik ze dan goed kan bekijken, nu kan ik ze heel lastig zien. Heb jij het kunststof kweekbakje in het aquarium hangen?

Ja klopt, heb daar n sterke magneet voor gebruikt. Van n oude wavemaker die ik toevallig nog had liggen.

zorg ervoor dat de bodem schoon blijft, aanslag/schimmel en ze gaan eraan. Een beetje zand op de bodem werkt vaak goed. Anders met een klein plukje watten de bodem schoonmaken om de dag/dagelijks.

Ik gebruik een 100ml spuit en kan zo vrij nauwkeurig kuisen. Maar zie ook wel dat ze t wel fijn vinden zo tussen de catappa

Goedenavond,
Op het moment is het lagedruk buiten, is het nu aan te raden om een waterwissel uit te voeren voor het bevorderen van het afzetten van de cory's?

Ik merk nu wel dat veel van mijn kweekgroepen drukker reageren als anders. Trilineatus aan het afzetten (elke week eigenlijk wel), Pygmeaus aan het afzetten, Gossei zeer druk, C123 zeer druk, Duplicareus aan het afzetten,.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan