Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Heb het kastje verstevigt ga zo het aquarium leeg halen.
Maar kan ik een emmer gebruiken waar vroeger sop in heeft gezeten?
Ik heb hem goed afgespoeld met heet water.

Eindelijk klaar 😀
Ben ruim 3 uur bezig geweest. Vooral de vissen vangen was veel werk, jemig wat zijn die snel!

Ben zelf super blij met het resultaat. Hij is nog best kaal. Ik ga rond de zomervakantie of misschien al eerder plantjes bestelen bij aquaplantsonline.
_gFD_MiPk2wv2kRuOyr8MTR1VARLER_X.jpeg

Heeft iemand leuke idee�n qua planten of zo???

Ziet er leuk uit zo hoor met dat hout en de stenen.

Vind ik zelf ook. Een stuk netter dan dat zand met overal en nergens planten 😀
Die boom is van kunststof maar zit er wel over te denken er hout bij in te doen om meer de hoogte in te werken. Het is allemaal best laag zo.

De visjes vinden het ook vele leuker, zijn 100x zo actief en schrikken minder snel.
Alleen de betta is nog niet helemaal happy, zijn grotje vind hij geweldig (achter de drakensteen) maar hij mist nog de hogere planten die ik nog moet kopen..

Ik kan je een portie limnobium opsturen als je wil? Zijn mooie drijvers, vinden je bettas fijn en de wortels vullen de bovenlaag een beetje...

Bak is erg leuk geworden, en het groen moet groeien, hou daar rekening mee, met jonge planten lijkt het snel kaal, maar met plantenvoeding groeit het en voor je het weet heb je een weelderige bak 😀

Dat zou geweldig zijn 😀
De achterwand groeit zo ie zo dicht denk ik wel, heb extra voeding in het water en CO2 bemesting alles komt denk ik wel goed.
Links achter is nog ene groot gat daar kan ik later nog iets planten maar eerst zien hoe alles groeit.

De visjes hebben de nacht overleeft, vond het best spannend aangezien een groot deel van de bacteri�n natuurlijk verloren zijn gegaan. Maar iedereen leeft nog en is erg actief en eet goed.

Ik zou als ik jou was toch de waterkwaliteit in de gaten houden, je had bij het topic ziekte een probleem dat vissen dood zijn gegaan en tolde.
Dat zou kunnen omdat je best veel met de bodem bent bezig geweest, en dan kan er een nitrietpiek volgen wat dodelijk is voor vissen.
Ik zou als ik jou was wat vaker een waterwissel doen totdat alles gekalmeerd is.
Nitriet is dodelijk, dus hou het in de gaten, laat je water regelmatig meten in de 3 weken die gaan komen, of koop een testkoffertje zodat je het zelf kan.
Je kan ook losse tests kopen, in jou geval is dan de ph, no2, no3, nh4 en nh5 erg belangrijk . maar met een koffertje kan je ook checken hoeveel plantenvoeding erin zit, dan zijn de fe, po4 co2 en no3 belangrijk 😉

Dat was voordat ik verschoonde ruim 2 weken terug 😉
Ik kan een koffertje van mijn oom lenen ga die morgen halen en daarna om de dag of zo even testen.
De filter doet het ook goed, had de laatste tijd probleempjes. Maar loopt gelukkig goed door.
En alle algen zijn weg 😀 maar natuurlijk krijg ik weer opstart alg maar deze keer pak ik het goed aan.

Goed zo hoor, meten is weten, ook om algen tegen te gaan, echt belangrijk hoor!!!
Het zou zonde zijn als het mis zou gaan door te kort of teveel aan bepaalde stoffen in je water 😉

Ziet er mooi uit! Ook de titel van dit topic vind ik erg mooi, het wekt de nieuwsgierigheid van mensen op🙂

Hihi bedankt 😀
Dacht er staat een holle boom in, kan ik meteen het aquarium die naam geven.

Paar close-upjes (foto's gemaakt met mobiel)
zrQbK6F7McqldUEybM_WzfxddspcypJR.jpeg

Het middenstuk

Het grotje

De avontuurlijke klif. (De vissen kunnen tussen die twee rotsen door zwemmen) Met een paar tetra's die super graag op de foto willen xD

Volgens mij vinden mijn visjes dit aquarium veeeeel leuker.
Heb eitjes gevonden! 😀 ik denk van de kegelvlekbarbelen, ze zijn namelijk al de hele dag met elkaar bezig.
Ik laat de eitjes gewoon in het aquarium. Ik zie wel of ze uitkomen of opgegeten worden. Als ik ze namelijk apart zet krijg ik super vele jongen en dat past niet in mijn aquarium. Helaas.

Leuk die eitjes!!! 🙂

Ja het is leuk dat je nu al eitjes hebt. Misschien een foto als dat kan 😉.

Op een foto zie je ze niet zo goed, ze zitten in het witte gesteente en zijn zelf ook wit... Hoop dat er een paar uit komen. Heb nu 6 kegelvlekbarbelen en een paar er bij zou erg leuk zijn 😀

Dat plantje wat ik links in het aquarium heb staan (die grote bos tussen de tempel en rotsen) hoe groot word die eigenlijk want hij is nu al flink wat groter en als hij echt 20+ cm wordt dan moet ik hem verplaatsen...

Dankzij SaskiaP hebben mijn visjes super mooie drijfplantjes om mee te spelen. Super bedankt Saskia 😀
4NJ51in5GADohiuROkhn0vF3djjii24J.jpeg

Hoe heet die plant eigenlijk die ik achteraan heb staan? (Oke vast een erg domme vraag) en hoe snoei je die het beste? Aangezien hij nu al bij het wateroppervlak is een snoei beurt vast snel nodig.

De naam laat ik even achterwege maar je kan gewoon hem op lengte toppen en de toppen terugplaatsen.
Of je de onderstukken laat staan is dan verder aan jou, maar dat kan wel als je een groter veldje wil hebben.
In principe kun je alle stengel planten gewoon toppen op de lengte die jij graag wil.

Bij de maansteen rechts voor zie ik dacht ik een Anubia in de bodem staan. Die moet je eigenlijk opbinden op hout of steen of anders zorgen dat de wortelstok uit de bodem is.
net als bij een Javavaren zeg maar.
Ik bedoel dus de plant naast het mooie vaasje.

Bedankt😀
De Anubis is met zijn wortelstok boven de bodem (net zoals de andere4) maar er ligt ene bultje grint voor (stoute brokaatbarbelen, kunnen de bodem echt niet egaal laten) waarschijnlijk lijkt het daar door dat hij onder de grond zit....

Limnophilla sessiflora ofzoiets 🙂

Marrie98 zei:
Bedankt😀
De Anubis is met zijn wortelstok boven de bodem (net zoals de andere4) maar er ligt ene bultje grint voor (stoute brokaatbarbelen, kunnen de bodem echt niet egaal laten) waarschijnlijk lijkt het daar door dat hij onder de grond zit....

Aha, dan is het ok hoor 😉.
Geef de Barbelen maar een standje namens mij 😀 😉.

Hihi zal ik doen. 😉
Ze zijn wel minder sloperig dan in de oude inrichting. Waarschijnlijk omdat er nu stenen in staan en als je daar hard doorheen sjeest en doet je je kan bezeren. XD

leuk aquarium geworden, netjes gedaan!

Goed dat de drijfplantjes zijn bevallen, heb je de klimop ook nog ergens kunnen plaatsen?

Ja die staat voor het verwarmingselement, hij moet nog flink groeien maar heb begrepen dat als hij eenmaal aanslaat hij super snel groeit🙂
Mijn betta is er heel erg blij mee, hij slaapt nu in de wortelen van een zo'n plantje.

Ik heb het nog eens opgezocht en volgens mij is je plant die achteraan staat de limnophila sessiflora 🙂

Ja nu ik de naam lees weet ik het wel weer.

SaskiaP: kan je die klimop bovenaan gewoon afknippen en dat stukje er weer naast planten? Hij is namelijk ondertussen al bij het wateroppervlak en ik denk dat ik hem dan dit weekend ga snoeien en dan eerst breder laat worden voordat hij echt hoog wordt....

Ja hoor, geen probleem, is een hele makkelijke plant.

mooi aquarium, ik ga ook zwart zand nemen

BettaFish96 zei:
mooi aquarium, ik ga ook zwart zand nemen
Hihi bedankt 😀
Ja zwart zand/grint is veel mooier.
Het licht ziet er veel beter uit dan eerst (eerste foto dit topic, zo was mijn aquarium vorige week donderdag nog, nu is hij precies een week zo). Het licht komt nu ook overal. En de kleuren van de vissen en plantjes komen veel beter uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan