Ik denk dat je beter even op diverse fora kunt kijken wat het beste is..
Wellicht samen met je moeder 😉 maar ik denk dat jouw moeder het ook niet precies weet.
Ik weet ook dat op diverse fora wordt gezegd dat kardinaaltetra's in een 60 cm bakje kunnen, maar het wordt hier altijd afgeraden. Dit omdat het behoorlijk flinke zwemmers zijn en ze in een 60 cm bakje daar niet de kans voor hebben.
Reden dat ik een beetje boos werd op je, is omdat je gegeven adviezen compleet negeert.
Zo had je bijvoorbeeld echt veel beter voor zand kunnen kiezen dan het scherpe grind wat je nu hebt. Echt, dit grind is niet goed voor de Corydoras. Dit zwarte grind is dacht ik, feitelijk gebroken glasdeeltjes. Je had goed afgerond grind of zand moeten nemen voor de Corydoras.
Daarnaast raadde ik je aan om je kastje te laten verstevigen, waar je nooit een reactie op gaf. Ik vind dat je met dieren geen risico moet nemen en dat je zo'n kastje moet laten verstevigen. Je blijkt dat dan toch gedaan te hebben, nou prima...
En ik snap niet dat er alleen positieve reacties op dit bakje kwamen. Het visbestand en de inrichting is verre van ideaal, ook na de veranderingen die je hebt toegepast. Omdat je niets doet met de adviezen die gegeven worden.
1 betta man
13 kegelvlekbarbelen (9 eigen kweek)
5 koperzalmen
6 kardinaaltjes
3 luipaard danio's (die vinden echt geen nieuw baasje hoor, wie wil er nou vissen die een oog missen? Ik kreeg ze ook gratis mee van de oude eigenaar omdat ze ander door de wc gingen)
3 c. Panda
2 algeneter otocinclus
Ik zou in elk geval de kardinalen weg doen... De Luipaarddanio's passen er qua temperatuur ook helemaal niet bij, dus die moet je toch ergens aan zien te bieden of een andere bak voor nemen.
Koperzalmen zijn ook scholenvissen en dus is 5 stuks te weinig. Bovendien zijn het vissen die ook veel zwemmen en heel druk zijn. Niet echt een combi met de betta denk ik..
Ook de Otocinclus zijn met te weinig...
Gezien de scherpte van het grind zou ik ook de Corydoras weg doen.
Als ik jou was, zou ik dit overhouden:
13 Kegelvlekbarbelen
1 Betta man
8 Otocinclus
Dat was het, meer past er niet in dit bakje. Ja, misschien een appelslak of wat garnaaltjes erbij. De garnaaltjes kunnen echter wel opgegeten worden door de Betta. Je kunt dan wel Japonica garnalen nemen, die zijn wat groter....