Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Goed dat je deze beslissing hebt genomen. Al vind ik het wel een beetje jammer, ik vond het een heel leuk aquarium 😉

spijtig te horen meisje je planten zullen het in de vijver niet overleven kun je ze niet aanbieden aan iemand via MP of zo
maar soms is de vervelendste beslissing wel de beste beslissing suc6 met je school

Jammer Marie maar ja je moet prioriteiten stellen en ik hoop dat je af en toe nog eens hier langs komt.
Succes met de studie in ieder geval.

Vanochten heb ik de visjes weg gebracht, alleen 7 kegelvlekbarbelen wilden ze niet innemen. Omdat ze al ruim 2 jaar oud waren en de dierenwinkel was bang dat hij ze dan niet meer kan verkopen en hij wil vissen niet langer dan 2 maanden bij hem hebben omdat hij dat visonvriendelijk vindt.

Dus nu heb ik een "probleem".
Ach ja 7 visjes is een stuk minder werk qua onderhoud etc, dus ik denk dat ik de bak gewoon laat draaien en kijken hoe veel tijd dit inneemt, ik kan ze altijd nog weggeven als het toch te veel tijd kost. 🙂

Dus 'below the hollow tree' bestaat nog 🙂

Dit zei ik gisteren in je andere topic: Eigenlijk kan je beter niet stoppen. Juist met mijn studie kon ik na een drukke dag helemaal ontspannen bij mijn aquarium. Het aquarium brengt rust in je hoofd.

En zoveel werk brengt een 60cm bakje niet mee. Wellicht het bestand aanpassen en dan is 2x per maand een halfuurtje werk voldoende.

Ja misschien wel, moet dan wel zorgen dat ik niet te lang blijf kijken naar ze 😀
Want daar ben ik ook goed in: uren naar mijn visjes kijken.

Het zijn nu 7 kegelvlekbarbelen (alle 7 dames) dus als het goed is maken ze minder troep.
Heb ook andere filter vulling gekocht die zo'n beetje alles filtert wat gefilterd kan worden, dus hopen dat dit voorkomt dat er te veel algen en drijfvuil komt zodat ik niet zorgen hoef te maken om een algen plaag of zo. 🙂

Misschien nog een koppeltje Colisa chuna voor boven in. En de drijfplantjes die ze wensen nemen ook veel op uit het water.

Dat zijn erg leuke visjes ja.
Alleen las ergens dat ze niet met barbelen samen kunnen omdat barbelen hun sprieten aanzien als voer of zo. Klopt dit??

klopt, barbeeltjes kunnen nog wel eens gaan bijten naar de voelsprieten van een gourami, maar dat gaat over de sumatrabarbeel. Kegelvlekjes moet wel kunnen met een gourami.

en goed dat je het aquarium houdt! Ik ken het probleem, maar met een half uur per week kun je een prachtige bak hebben.

Dan ga ik maar eens kijken of ik een mooi koppeltje kan vinden 😀
Of misschien een mooie betta.....

Laat ik eerst maar gewoon even kijken hoe deze 7 dames het doen.

Bij sommige soorten is dit idd het geval maar niet bij de kegelvlek.

Had zaterdag nog een foto gemaakt als 'afscheidsfoto' was uiteindelijk niet echt nodig. Maar ja, nu kan ik hem hier laten zien om een beetje ene idee te geven hoe mijn bakje er nu uit ziet. 😀
bfbGiPT_h3fEXjU0uClJABUNH_gC7puG.jpeg

Van de vissen zitten er alleen nog 7 kegelvlekbarbelen, de rest is weg.

Het is een mooie groene bak geworden. Gelukkig dat je er niet helemaal mee gestopt bent, zou toch erg zonde geweest zijn! Zoals Botia al zei, een aquarium is erg rustgevend.

Ziet er top uit Marrie en wees blij dat de bak nog bestaat 😉

Ben ook erg blij dat hij er nog is 😀
Denk dat het wel een wildernis gaat worden want heb me voor genomen alles zijn gangetje te laten gaan en alleen in te grijpen als de plantjes iets te veel uit hun dak gaan. Natuurlijk ga ik wel gewoon het water verschonen etc. Maar ik ben wel nieuwschierig wat er gebeurt als ik de plantjes hun gaan laat gaan, en het neemt ook vele minder tijd in 🙂
O ja die valisneria hoort daar niet. Hij moet naar de achtergrond maar is nu nog heel klein en werd helemaal verdrongen door de snel groeiers achter, vandaar dit vreemde plekje 😉

Nou, een verrassing dat je de bak toch houd.
Hij staat er prachtig bij, en een beetje onderhoud duurt misschien nog geen uur in de week 😉

ik vind het ook een leuk aquarium. Mag je best trots op zijn wat mij betreft...

Bedankt 😀

Ik ben zelf ook heel blij met hoe het is geworden, naar jaren prutsen eindelijk iets wat mooi is en blijft leven 🙂

Even weer een updatje 😀
(Foto's komen vanmiddag)

Mijn bakje is ondertussen meer een jungle. Maar ik vind het leuk zo.
En de algen zijn bijna weg 😀 nog op een paar plekjes zit baardalg maar het wordt elke dag minder.
De Braziliaanse klimop eist het hele wateroppervlak op, maar de andere plantjes doen het ook goed, dus ik laat hem lekker zijn gang gaan 🙂
Ik heb ook een bodembeddeker gevonden die het goed doet. Ik weet de naam niet maar het heeft iets weg van gras maar dan ietsje dikker qua blad.

Mijn visbestand is nu dit:
4 kegelvlekbarbelen
8 kardinaal tetra
5 corydora panda

Wat gebruik ik nu voor mijn planten:
Profito

Geen bio CO2 meer, was het vergeten te vervangen een maand terug dus de plantjes doen nu al ruim een maand zonder en doen het goed dus wil even niks veranderen aan dit, want het gaat nu goed en wil niet dat er opeens weer iets fout gaat door het aanpassen van watergehaltes etc.

Mooi dat het allemaal goed groeit Marrie. Kijk uit naar je foto s dus.

Conclusie iPad en aquarium foto's gaan niet samen.

Maar hier is de beste die ik kon maken met dat ding 😀
BdPpfPhSjaBukeIALwNWgAAuRJKOKtvK.jpeg

Toch leuk zo'n aquarium met alleen kegelvlek barbeeltjes....

Niks mis met de planten hun gang laten gaan.

Vanmiddag ga ik de heggenschaar maar eens los laten in mijn bakje. Het is nu iets te groen xD

De hegenschaar heeft gewonnen 😀
AsgLR81s-YPR52BtWKO-p7hYzeQUQKbp.jpeg

Oke het is nog steeds een oerwoud... Maar wel een stuk minder erg
Ik weet niet echt wat ik met het Braziliaans klimop aan moet. Zo laten of snoeien....

Je hebt dus 1 takje terug gesnoeid? 😀

Leuke foto maar ik zie ook niet echt veel gesnoeide planten hoor. Was de heggeschaar stomp misschien 😉

Maak zo wel een close-up, want de plantjes die achterin staan zaten allemaal voorin, dus die hebben een flinke beurt gehad. 🙂

Ik zie de Hollow tree nog steeds niet terug, hup nog eens snoeien 😀

Das waar ja....
Schaar kom hier nu! Je moet weer werken!
#rent achter een gillende schaar aan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan