Wat is er nieuw

Betta Splendens Victor (Shortysfishies)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
xyCpp-a_S0dBvJT6CjVSBNN5mG45gMrq.jpeg

Dit is Scharminkeltje. 1 van de 2 nieuwe Aeneus die ik vanmiddag heb gehaald. Ik wilde er eigenlijk 3, maar ze hadden er nog maar 2. Hij is nog erg klein en ziet ook vrij bleek. Wat gelijk opvalt zijn zijn donkere ogen. Ik heb nog wel hoop dat hij het gaat redden omdat:
xyCpp-a_S0dBvJT6CjVSBNN5mG45gMrq.jpeg

hij nog best goed eet!

Is er iets dat ik ze kan geven waardoor hij wat meer voedingsstoffen binnenkrijgt? Ik las van de week dat je eventueel een kattenbrokje kan platstampen, want dat bevat veel eiwitten. Dit ging echter om voer voor een Betta. Geldt dit voor Corydoras ook? Want dan doe ik dat morgen.

MRCBRv1BT1Yy02_VqznNtpIGYVK7U65x.jpeg

Deze bak is nu ook 'af'. Wat dingen verschoven en een crypto Beckettii veldje gemaakt. Ik vind het leuk.

MRCBRv1BT1Yy02_VqznNtpIGYVK7U65x.jpeg

Mijn mooie Betta.

Sfeervol geheel. Ik vind het mooi geworden.

Dank je wel!

L1e0UOKe0MmyOt0N5yJ4Cc_UapfQEGbs.jpeg

Scharminkeltje doet het boven verwachting goed. Hij moet nog van ver komen, gezien de grootte van die voor hem ligt, maar hij eet en volgt de rest. Das positief in mijn ogen. Heb de hoop nog niet opgegeven.

BDj7_evwHIqcqRBW5lD4LTK3cNTIDC6N.jpeg

Weer even een totaaltje. Bak gaat goed.

Ik vond gisteren zelfs eitjes van de Corydoras op het raammagneet! Helaas hangt er nu nog maar 1, dus dit legsel beschouw ik maar als verloren. Ik heb voor de zekerheid wel een netbreeder besteld, dan hang ik ze de volgende keer, als ik ze ontdek, daar in.

BDj7_evwHIqcqRBW5lD4LTK3cNTIDC6N.jpeg

De linker Corydoras noem ik maar Big Mama. Die is echt mega. Ga ervan uit dat dit een vrouwtje is.

Scharminkeltje leeft ook nog!

Mooi aquarium en leuk ingericht!

Heb er zelf ook 1, blijven hele leuke bakken die rekords 😉

Dank je wel!

mROTBUFjLWFTMVke1Eo76pbfzwqoh8lz.jpeg

Kleine wijziging in het interieur: Ik heb het stuk nep hout, wat eigenlijk in de Rio180 lag, in de Betta bak gelegd, zodat de Corydoras wat meer schuilmogelijkheid hebben voor de Betta. Ze maken er al dankbaar gebruik van!

mROTBUFjLWFTMVke1Eo76pbfzwqoh8lz.jpeg

Merk je dat de Betta aandacht schenkt aan de Cory s??

Ja, hij vindt het enorm leuk om er achteraan te sjezen. Ik weet alleen niet in hoeverre het agressie is. Ik heb dus daarom maar dit als oplossing. Merk nu al verschil in gedrag. Zijn minder nerveus omdat ze onder dat ding gaan als ze willen.

DMISJiV6dT3e-P47UvT8rrCusgLY1Jej.jpeg

Vanmiddag de Lotus maar weer even aangepakt. Dit om de groei te stimuleren... Vind het toch maar een triest gezicht hoor...

Komt vanzelf wel weer, des te meer je snoeit des te meer bladeren komen er aan.
Ik heb wel horen zeggen en gelezen dat je de bladeren tot ongeveer een centimeter boven de bol moet knippen niet lager, maar dat doe je ook denk ik zo te zien.

Hoi,
Ik las zelfs 5 cm, zodat je het rottingsproces tegengaat.

Ik snoei ongeveer om de twee weken. Ben benieuwd!

Gy9QCdAyjjEv5uiz2c76raB8MbEvFh44.jpeg

Ook deze bak doet het super. Scharminkeltje is niet zo scharminkelig meer en doet goed met de rest mee.

Heb wel een poelslakkenplaagje. Probeerde met een spruit ze te vangen, maar de appelslakken zijn er blijer mee.

Z2wIZQxUiZs4ZeZSRRSIsxdHg5y9xEk4.jpeg

De kraamkamer is ingericht. Ik vond vanmiddag twee bladeren van de Bleheri waarop eitjes waren afgezet. Sommigen waren licht roze van kleur, en ook nog een trosje witte.
Geen idee of het wat gaat worden, maar zo hebben ze in elk geval al meer kan dan wanneer ik ze laat zitten. De Betta maakt er zo gehakt van, en anders de Appelslakken wel.

We duimen.

Ja, ik vind het ook wel wat. Benieuwd of het wat wordt.

Tot mijn grote vreugde, en ook zeer grote verbazing, zag ik net 3 kleine bolletjes zwemmen in het netje! Wat een gaaf gezicht. Ook vond ik vandaag weer een blad met eitjes, die ik ook in het netje heb gehangen.

Moet ik ze nu al voeren, of kan dat nog even wachten?

Ik heb Krillvlokken tot poeder gemalen en die in een kommetje water laten inwateren, zodat ze helemaal volgezogen zijn. Dit laat ik zo in het kweekbakje los.
Heb er gisteravond zo'n 10 gezien.

8WfMKaKs5jesSM2lqzX5I8f5XHnr6wn1.jpeg

Totaaltje.

Heb een slakkenval gemaakt. Gisteren met een paar voedertabletjes, vannacht met gekookte mossel. Afgelopen nacht had ik een redelijke vangst, kijken wat het vannacht oplevert.

Het verpoederde voer (krillvlokken) voor de baby's was zo fijn dat het door de mazen van het net ging. Nu maar een voedertabletje verplulverd. Daar bleef meer van hangen.

Helaas is het niks geworden met de kweek van de Aeneus. Volgende keer beter......

Vandaag een Crypto Wendtti gekocht en verdeeld over mijn bakken.

Hier het veldje met mini stekjes:

BY3YjvS5TnB4XZnFsspreGgLrnaRKZyG.jpeg

Jammer, maar zoals je zelf al zegt de volgende keer beter.
Persoonlijk is dat beeld wat minder fraai maar smaken verschillen en je moet de bak zo inrichten dat jij er tevreden over bent.

Haha ja, de Boeddha. Die heeft ondertussen de hele bak al gezien en ik ben bang dat hij er ook niet lang meer in zal staan.

Shortysfishies zei:
Haha ja, de Boeddha. Die heeft ondertussen de hele bak al gezien en ik ben bang dat hij er ook niet lang meer in zal staan.

:thumbs:

M5dJGVanLoYgPxRrSDPkCiRBv1jeBeOp.jpeg

Mijn moeder bracht een slakkenval voor me mee. Denk alleen niet dat het de bedoeling was dat deze er in zou gaan haha.

ejS52lVVq3KF1kUO5ltSh9vWGYTGiR40.jpeg

De Boeddha is weg! ;-).

Verder draait de bak lekker. De slakken verminderen langzaam in aantal, val werkt best goed.

Je zou denken: Die is dood.

Maar hij ligt lekker zo. Maf beest.
ejS52lVVq3KF1kUO5ltSh9vWGYTGiR40.jpeg

Shortysfishies zei:
De Boeddha is weg! ;-).

:thumbs: 😀
Heb je hem naar een andere bak verhuist of als decoratie in de huiskamer?

HAHAHA! Dan zoeken ze elkaar maar op ;-)

Ton, de Boeddha staat niet in de andere bak, ligt nu bij het overige aquariumspul.

Misschien is je Betta wat treurig vanwege het weghalen van de Boeddha? ;( 😀

Gisteren heb ik helaas een Corydoras veloren in de slakkenval. Wat zonde zeg. Had zichzelf klem gezwommen. Natuurlijk gelijk de val eruit gehaald en komt er ook niet mee in.
Nu zitten er nog 5 in. Moet ik het groepje weer aanvullen tot 6 of zal ik het eerst zo maar laten.

Aangezien ik de slakkenval niet meer durf te gebruiken, maar ik nog wel met veel poelslakken zit, heb ik Anetome Helena's besteld. Komen donderdag binnen bij de LFS. Hoeveel zal ik er in de Rekord 600 zetten? Zelf dacht ik even aan minimaal 10, zodat de plaag echt onder controle komt.

Ook koop ik er nog 1 of 2 Aeneus bij.

Anatome Helenas zijn zeer effectieve slakken opruimers. Maar ook de appelslakken staan op het menu.
Dus die moet je wel elders onderbrengen.
10 Anatome helenas hebben mijn slakkenplaag compleet verholpen in mijn vorige 150 liter bak. Ik heb ook een stuk of 20 jongen gekregen. Zolang er genoeg te eten is blijven de Helenas ook vermeerderen.
Als er geen slakken meer zijn, eten ze tabbletten.

Appelslakken gaan inderdaad even Logeren in Rio (de Rio180), zolang de Helena's hun werk doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan