Ja snap ik. En door al die stress voor de beestjes is het voor jou ook niet prettig.
Ja op marktplaats zie je vreemde dingen.
Ik weet nog wel, een jaar geleden. 1 van onze 2 cavia dames was overleden helaas. Maar er moest wel een nieuwe dame bijkomen. Uiteindelijk hadden we een leuk adresje gevonden. Die vrouw zorgde echt met hart en ziel voor de beestjes. We kregen de cavia gratis mee, terwijl er op mp toch een prijs bij stond. Dit deed ze, omdat de diertjes anders slangenvoer zouden worden en dat wilde ze niet.
En vervolgens een tijdje later op een avond kwamen manlief, dochterlief en ik thuis, dachten we dat er een muis in de kooi zat. Na goed kijken, bleek het een baby cavia te zijn. Helaas ging het niet goed met het beestje en manlief belde dan ook naar onze dierenarts. Op de 1 of andere manier was er een storing en heeft hij een andere dierenarts gebeld. Aan de reactie van manlief te horen, kwam de dierenarts niet echt zorgzaam over. Volgens mij vond hij het onzin dat we belde voor een cavia... Vervolgens werd nummer 2 geboren, machtig mooi was dat en daar ging gelukkig wel alles goed mee. We besloten te gaan slapen en de dag erna nog eens naar onze eigen dierenarts te bellen. De volgende ochtend leefde alles nogsteeds en heeft manlief de dierenarts gebeld. Hij kon gelijk langskomen en moeder en de 2 baby's werden gecontroleerd. Alles was prima, alleen de ene baby had waarschijnlijk wat vruchtwater in de longen gekregen. Die moesten we bij gaan voeren, omdat hij/zij wat zwakker was.
De dierenarts vond het erg vervelend dat er een storing was en als we een factuur zouden krijgen voor het telefoongesprek naar de andere dierenarts mochten we die bij hun indienen. Ook hoefde manlief niet het consult te betalen. Dit vonden we erg netjes, al hebben we wel gewoon het consult betaald.
Helaas is die avond het babytje overleden en hebben we het begraven. Nu bijna een jaar later huppelen de cavia's hier nog vrolijk rond, want de overgebleven baby is ook een vrouwtje.
Nu is dit verhaal langer geworden dan eigenlijk de bedoeling was, maar korter kon ik het ook niet maken hahaha.