Even een foto-loze Fantoomzalm update:
Met de eitjes is het niets geworden, want ik ben erachter gekomen dat die alleen uitkomen in het donker. Dat ging dus niet lukken in een netbreeder pal onder de tl-buis 😉.
Misschien dat ik, als ik ooit nog een keer een aquarium leeg heb staan, nog een keer een poging ga wagen, inclusief verduisteren, maar voorlopig laat ik de eitjes maar zitten.
Het jonge zalmpje doet het erg goed. Hij is inmiddels al bijna niet meer van zijn ouders te onderscheiden en een paar dagen geleden heeft hij zich definitief bij de rest aangesloten. Het was erg interessant om dat proces te volgen. Toen ik hem ontdekte hielt hij zich schuil onder de drijfplanten, na een paar dagen/weken was hij voornamelijk achterin het aquarium te vinden, tussen de achterwand en de planten. Ongeveer twee weken geleden kwam hij steeds meer tevoorschijn tijdens het voeren en nu zwemt hij dus volledig met de rest van de school mee.
Maar wat nog leuker is, is dat ik vandaag weer een nieuw baby visje onder de drijfplanten ontdekt heb. Deze is nu ongeveer 1 cm groot.