Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Mogge. Ff pauze met taart en thee. Over 2u ben ik thuis. En dan weekend. Morgen bedrijf gesloten vanwege de hitte.

Mogge. Ff pauze met taart en thee. Over 2u ben ik thuis. En dan weekend. Morgen bedrijf gesloten vanwege de hitte.
Financieel voor je baas niet leuk maar heel goed dat hij aan zijn personeel denkt bij zulk weer.

Financieel voor je baas niet leuk maar heel goed dat hij aan zijn personeel denkt bij zulk weer.
Och, er zijn er op vrijdag toch maar max 4 aanwezig, en vrijdags is het van 7.30 tot 12u werken en dan weekend. Vrijdags gebeurt er niet zoveel.
Voordeel ook van een klein bedrijf met veel parttimers, dan is schakelen makkelijker.

Het is hier nu buiten en binnen dezelfde temperatuur, 26,5 graden momenteel. Wel een briesje overigens nu,

Middag, was aan het snoeien in de tuin. Zweet me de blubber🥵
Nu eerst wat drinken en zo een broodje.

Net eens gekeken hier, 35 graden 😕 🙄

Einde van de ochtend een dutje gedaan van een uurtje om de korte nacht te compenseren. Woefkes mee uit de woonkamer waar de airco loopt en oudste woefje kreeg het bij 30 graden best zwaar. Dus gauw weer de woonkamer in met haar.
Dus ws slaap ik op de bank vannacht. Profiteer ik ook van de koele lucht en niet alleen de woefkes.

"Tied veur ies"

Avond, ik zou morgenvroeg een afspraak hebben ivm ‘APK’ van mn lichaam, belde de praktijkondersteuner me zojuist. Zoontje ziek en opvang/school gesloten ivm code rood. Ze wil het morgenvroeg telefonisch afhandelen, verontschuldigde nog netjes voor het late tijdstip. Nou ja, morgen zelf maar ff de bloeddruk opmeten en keer op de bascule gaan staan. 😉

Avond, ik zou morgenvroeg een afspraak hebben ivm ‘APK’ van mn lichaam, belde de praktijkondersteuner me zojuist. Zoontje ziek en opvang/school gesloten ivm code rood. Ze wil het morgenvroeg telefonisch afhandelen, verontschuldigde nog netjes voor het late tijdstip. Nou ja, morgen zelf maar ff de bloeddruk opmeten en keer op de bascule gaan staan. 😉
Heel netjes dat ze je vanavond nog wat liet weten!

Koelt nu wat af buiten dus alle deuren en ramen open om wat door te laten waaien. Zacht briesje waait er hier.
, IMG_0416.jpeg

Avond. Gisteravond ene aquarium gedaan, vanavond de andere. Voortuin ook even gesproeid. Was op zich niet nodig maar met de hitte die er morgen komt toch maar even gedaan. Hier de hele dag wel een briesje geweest, dat was wel fijn. In de woonkamer nu 25,5 graden.

Ook hier op de bovenverdieping alle kantelramen geopend en aan achterzijde ventilatoren in raamopeningen geplaatst om koelere buitenlucht naar binnen te blazen, geeft geen graden winst maar alle beetjes helpen.

Beneden met de airco aan de hele dag een comfortabele 25 graden, kost dan een 0.5 KW per uur vanaf de middag, dus zo’n 12ct per uur, vannacht wordt er ook flink geventileerd.

Goedennacht

Hier vond ik weinig wind staan. Om half 8 even buiten geweest met oudste Woef, voor de broodnodige plas. Maar 35 graden en ondanks het grasveld en de schaduw natuurlijk veel te warm, dus heel gauw weer naar binnen.

Ik heb besloten vannacht de airco door te laten draaien om morgenvroeg zo koel mogelijk te beginnen. Dat zet meer zoden aan de dijk dan ventileren voor mij. Wel in de ochtend even de boel open voor de frisse lucht, of het moet buiten warmer zijn dan binnen.
Maar ook voor de oudste hond die het zonder airco te zwaar had.

WhatsApp Image 2026-06-25 at 20.22.23.jpeg

De temperatuur in mijn keuken, terwijl ik er niet gekookt had. Lekker he? 😉

Mogge. Lekker vroeg weer. Nog even genieten van de koelte in de morgen voor zolang het duurt.

Goedemorgen,

Hier de airco vannacht aan laten staat. Nu is het lekker 23c⁰ binnen.
Nu nog tot 13u de hitte trotseren en een stuk bestrating dicht maken. Daarna lekker weekend.

Goedemorgen,
de ronde met de hond er uiteraard al op zitten. Om 6 uur buiten en toen was het al 25 graden.

Hier de airco ook door laten lopen maar verder dan 26,4 kwam hij niet, valt tegen met 18.000 BTU. Maar goed hij heeft zijn best gedaan. Ik heb ook niet de illusie dat hij het op die temperatuur weet te houden gezien het dak hierboven en de grote ramen. Maar alles is meegenomen. Ik zet me schrap voor 41 graden.

Laatst bewerkt:
Moj'n leu,

Gisteren voor het eerst de airco op de benedenverdieping aangehad.
Aquarium temperatuur (in de ochtend) is in een week opgelopen van 24°C naar bijna 26°C
Zodadelijk de wekelijkse 50% waterwissel en de temperatuur weer naar 24°C brengen
De twee speciekuipen achterthuis zijn dan ook weer gevuld en genoeg voor twee dagen (als het niet gaat regenen) voor de tuinplanten.

1000029871.jpg

Morge. Hoop dat iedereen de dag goed doorkomt. Hier nog even alles open, toch nog een halve graad afgekoeld :DD

Goedemorgen, geniet van het mooie weer. Vroeger werd dit omschreven als ideaal strandweer, nu is het allemaal code rood, scholen dicht (in plaats van eerder beginnen en eerder naar huis), etc. Betutteling ten top. Met wat logisch nadenken weet een ieder toch wel wat wel en niet kan bij deze temperaturen? Ik ga zo even wat onkruid wieden, een uurtje of zo, en dan met de honden even naar een waterplas om wat af te koelen.

Is er al iemand die de houten banden oppompt van alle fietsen? John zou dat anders wel komen doen.;))
Ik mis trouwens heel erg een hond, de aanspraak vroeg op de dag, de wandelingen brokjes en water geven. Alles zo'n beetje wel.....

Mogge, stukje gewandeld in de ochtendwarmte, 28graden momenteel. Nu ff koffie en dan aquaria verversen met fris eater. De lido staat op 27graden zag ik. De klep is wel al open uiteraard. De andere is een open bak en die gaat wel lekker.

Middag, niks meer doen is het advies. Was ik ook niet van plan vanmiddag. Wat tv kijken, F1 en TT Assen dit weekend.
7jr geleden was ik ook op het circuit met mn broer, met kaartjes via een leverancier van werkkleding bij een bedrijf waar ik toen part-time werkte.
IMG_0417.jpeg

Goedenavond

33 graden in mijn keuken, echt nog nooit meegemaakt.
Het voelt daar als een oven. Het is me nog te warm om het knopje van de magnetron in te drukken.

Wat hapjes salade gegeten en dat was het. En nu moet ik toch echt de keuken in, wat op gaan ruimen. Het kan natuurlijk zo niet blijven liggen.

Moj'n leu,

Ondanks flink ventileren is het binnen nauwelijks afgekoeld door de hoge buitentemperatuur van 24,7°C

IMG_0871.jpeg

Laatst bewerkt:
Mogge, t was echt een plaknacht hier. Toen ik wakker werd rond 6u was het nog/alweer rond de 24 graden.
Zo de 2e bak even verversen, gister alleen de Lido gedaan. Voor de rest vd dag zal het tempo weer laag zijn met activiteiten.
Rechtuit kijken is al vermoeiend. 😉
IMG_0418.png

Goedemiddag,

Hier is het nu nog steeds 38c⁰ maar binnen met de airco is het goed te hebben. De afgelopen week was het als straatmaker zijnde erg afzien maar we hebben het weer overleefd. Vanavond gaat het wellicht regenen en wat afkoelen.

Goedemiddag
Hier nog een 36 graden, morgen 33 en dan gaat het eindelijk naar beneden. En misschien nog wel belangrijker... gaan de nachttemperaturen dalen.

Bij welke weersomstandigheden ligt voor jullie het werk stil @aquatlantis splendid 100 ?

Goedemiddag
Hier nog een 36 graden, morgen 33 en dan gaat het eindelijk naar beneden. En misschien nog wel belangrijker... gaan de nachttemperaturen dalen.

Bij welke weersomstandigheden ligt voor jullie het werk stil @aquatlantis splendid 100 ?
Ik ben eigenlijk baas dus ik zou elk moment het werk neer kunnen leggen maarja er moet natuurlijk ook brood op de plank komen.
Wij hebben de afgelopen dagen van 7u tot 13u gewerkt. Maar vanaf 10u is het eigenlijk niet meer te doen.

Middag, hier in huis ondertussen 27,5. Hoop dat er wat verkoelende buien komen.

Ik ben eigenlijk baas dus ik zou elk moment het werk neer kunnen leggen maarja er moet natuurlijk ook brood op de plank komen.
Wij hebben de afgelopen dagen van 7u tot 13u gewerkt. Maar vanaf 10u is het eigenlijk niet meer te doen.
Om 6 uur in de ochtend was het al smerig benauwd op een heel rustig rondje met de honden. Laat staan dat je dan flinke lichamelijke inspanning moet leveren tot later op de dag. Respect.

Middag, hier in huis ondertussen 27,5. Hoop dat er wat verkoelende buien komen.
Het wordt tijd hè, die dagen boven de 35 graden hebben nu lang genoeg geduurd.

Middag, ook wel een beetje klaar met de hitte....op het werk was het ook afzien een paar dagen 36 graden in de werkplaats met uitschieters in de middag naar de 38/39 graden.
En dan niet in een korte broek maar in een dikke lasoveral......
Gelukkig volgende week weer een beetje normaal. 😉
De vissen en garnalen hebben er zo te zien geen last van al krijg ik de bakken niet lager dan 28/29 graden.

Dag Lex, ja bij ons inde hal was het ook geen doen, wel in de korte broek gelukkig.

En de egaa gaat de deur uit, iemand aflossen op het werk die ziek is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan