Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Gaaappp goedemorgen in tropisch Nederland. Lekker de laatste week vd vakantie nog genieten van alle moois.
Vandaag eerst even onderhoud doen in de Lido en kikkerbakken.

Moge Albert, Hier 4 warme dagen zie ik vanaf morgen van 28 of hoger maar tegen het weekend alweer verkoeling en zo n 23 graden en dat is prima te doen.
Maar snel morgen weer de coolers aanzetten boven de nano.

De ega de deur uit, ff naar Sanquin Hoogeveen voor een donatie van het rode vocht. En ik zal eens beginnen met de kikkertjes. Daar brand tenminste het licht al. Even wat snoeien en ruiten poetsen. Zien er erg vies uit, vooral als er zonlicht invalt.

Goedemorgen
Moge Albert, Hier 4 warme dagen zie ik vanaf morgen van 28 of hoger maar tegen het weekend alweer verkoeling en zo n 23 graden en dat is prima te doen.
Maar snel morgen weer de coolers aanzetten boven de nano.
Warm?

1754898380392.png

Moge Nicole en het zijn maar een paar warme dagen hoor en dan weer een aangename 22 zie ik.
Dan is de zomer ook voorbij en dan staat de herfst op de stoep :DD

Moge Nicole en het zijn maar een paar warme dagen hoor en dan weer een aangename 22 zie ik.
Dan is de zomer ook voorbij en dan staat de herfst op de stoep :DD
Nou hier niet hoor, hier blijft het nog een week erna tussen de 25 en 28. Maar ik ga me gewoon koest houden :DD
Het gaat toch niet sneller voorbij als ik rondren als met een peper in mijn kont 🤪

Zo, en nu tijd voor ontspanning denk ik. Was even voor het huis in de zon bezig met wat onkruid verwijderen. Maar dat geef je snel op in de volle zon.
Dus tijd om onder het zonnescherm te gaan vertoeven aan de achterkant.
IMG_8448.jpeg

Hier ook zonnig en het wordt zo n 25 graden in Grunn. Ik zeg dan alvast middag allemaal.

Zo, en nu ff in de ruststand, was warm in de auto naar de hengelsportwinkel. Beetje maden en wat voer gehaald.
Vanavond lekker een par uur aan de waterkant na het eten.

Zo, en nu ff in de ruststand, was warm in de auto naar de hengelsportwinkel. Beetje maden en wat voer gehaald.
Vanavond lekker een par uur aan de waterkant na het eten.
Word je daar niet lek geprikt door de muggen?

Valt me op dat we hier dit jaar amper muggen hebben. Buiten geen last van en ik denk dat we hooguit 3-4 in huis hebben gehad.
Mieren zien we hier ook weinig.

Enige wat we laatst in huis hadden met de deur open was een egel die ik de dag erna pas ontdekte omdat ie bij de printer omhoog wilde klimmen en de dag daarna een kikker die ik moest vangen.

Valt me op dat we hier dit jaar amper muggen hebben. Buiten geen last van en ik denk dat we hooguit 3-4 in huis hebben gehad.
Mieren zien we hier ook weinig.

Enige wat we laatst in huis hadden met de deur open was een egel die ik de dag erna pas ontdekte omdat ie bij de printer omhoog wilde klimmen en de dag daarna een kikker die ik moest vangen.
Ja nou je het zegt, muggen inderdaad (momenteel?) minder. Een egel binnen en naar buiten brengen OK, maar een kikker... Wat vond Sky van de ongenode gasten?

Inderdaad hier ook weinig muggen en dus ook geen extra snack voor de vissen met warme weer als afdekkap op een kier open staat.

Ja nou je het zegt, muggen inderdaad (momenteel?) minder. Een egel binnen en naar buiten brengen OK, maar een kikker... Wat vond Sky van de ongenode gasten?
Haha Sky staat er alleen maar dom naar te kijken. Ach in de tuin huppelt er vaker een en die pak ik dan en breng hem naar de sloot aan de voorkant.

Haha Sky staat er alleen maar dom naar te kijken. Ach in de tuin huppelt er vaker een en die pak ik dan en breng hem naar de sloot aan de voorkant.
Dan heb je weer een goede daad verricht die dag.

Wij hebben weer eens last van wespen. In het voorjaar hebben ze een beginnend nest op mijn balkon aangepakt/bestreden. Momenteel ligt de gemeenschappelijke ruimte vol met (half)dode wespen, gek genoeg alleen in de ochtend.
Ik kan dus al een tijd niet gewoon met het hondje naar buiten lopen. Die gaat binnen op de arm en wordt buiten neergezet. 1 Keer een dikke snuit gehad en dat risico wil ik niet meer lopen.

Volgens de ongediertebestrijder moet er ergens een nest zitten (maar waar o waar) en komen de wespen 's nachts op het licht af. Vervelend probleem, derde jaar op rij. Zowel de bestrijder als wij (met buren) hebben de gevel al heel wat keren afgezocht met nul resultaat 😢.

Paar jaar terug had ik wespen binnen via het ventilatiekanaal, konden ze het nest ook niet vinden.

Tis wat met wespen hier.

Ja wespen zie ik ook amper op een enkeling na in de tuin. Maar ja als je geprikt wordt dan ben je de sjaak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan