C
chris10
Guest
Gisteren dan de overstap gemaakt van een Rio 125 naar een Rio 240. 240L.
Ik vond het een toch een behoorlijk intens werkje van 7u tot 15.30. samen met mijn man. Het hele huis stond op zijn kop door het sjouwen met emmers een water. Ongelooflijk wat een rommel zoiets met zich meebrengt. Maar eind goed ..al goed.
Alle vissen en planten een voorlopige en rustige plaats gegeven.
Huidige bewoners:
- 15 Tanychthys micagemmea ( een vietnamese danio) ga ik nog uitbreiden
- 3 roodkopzalmpjes
- 4 coydoras kanei ( die hadden de dag vooraf nog vlug eitjes afgezet in hun vorig verblijf)
- 4 sewellias lineolata
- 2 Rhinogobius duospilus
- 1 parosphromenus ....
- 1 koppeltje colisa chuna
- 3 pseudepiplatys annulatus
Verder een extra filtertje voorzien die wat stroom bezorgd beneden op de stenen, maar ben op zoek naar een klein stromingspompje.
Planten: alle planten stonden eerder in het kleinere bakje. Nu hebben de planten meer plaats en de Rotala heeft na 1 dag al nieuwe scheuten.
- Microsorum " Narrow leaf "
- M. Windelov
- M. Trident
- Anubias heterophylia
- Cryptocoryne ...?
- Rotala rotundifolia
- Ludwiga repens
- een extra zuurstof plantje Cabomba bijgezet.
Lichtbruin zand, korreldikte: 0.7 -1.2
Hier is ie... dan!
Ik vond het een toch een behoorlijk intens werkje van 7u tot 15.30. samen met mijn man. Het hele huis stond op zijn kop door het sjouwen met emmers een water. Ongelooflijk wat een rommel zoiets met zich meebrengt. Maar eind goed ..al goed.
Alle vissen en planten een voorlopige en rustige plaats gegeven.
Huidige bewoners:
- 15 Tanychthys micagemmea ( een vietnamese danio) ga ik nog uitbreiden
- 3 roodkopzalmpjes
- 4 coydoras kanei ( die hadden de dag vooraf nog vlug eitjes afgezet in hun vorig verblijf)
- 4 sewellias lineolata
- 2 Rhinogobius duospilus
- 1 parosphromenus ....
- 1 koppeltje colisa chuna
- 3 pseudepiplatys annulatus
Verder een extra filtertje voorzien die wat stroom bezorgd beneden op de stenen, maar ben op zoek naar een klein stromingspompje.
Planten: alle planten stonden eerder in het kleinere bakje. Nu hebben de planten meer plaats en de Rotala heeft na 1 dag al nieuwe scheuten.
- Microsorum " Narrow leaf "
- M. Windelov
- M. Trident
- Anubias heterophylia
- Cryptocoryne ...?
- Rotala rotundifolia
- Ludwiga repens
- een extra zuurstof plantje Cabomba bijgezet.
Lichtbruin zand, korreldikte: 0.7 -1.2
Hier is ie... dan!