Wat is er nieuw

Below the hollow tree van Marrie98

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
Heb net even gekeken ze zien er van onderen ook nog netjes uit.
Denk dat ik de bovenkant er af haal en er naast zet zodat het een vollere bos wordt. 🙂

Het wordt vast wel weer mooi, het ziet er nu ook mooi uit, maar idd, een beetje wild, en toch heeft het ook wel wat 😉

Ja ik vind het wel iets natuurlijks hebben.
De natuur is ook niet echt heel netjes.
Maar ik denk dat ik toch voor het iets nettere ga. Ze mogen van mij best groeien en verplaatsen maar wel in hun gebiedjes en niet door het hele aquarium.

Je kan toch een deel over het water laten groeien ?? Wel bijhouden dan natuurlijk..vinden de vissen wel fijn iig..

Ik heb niet veel planten maar veel hout..en kijk altijd aan wat het beste uitkomt..
Alleen Valesneria moet je echt van onder uit doen. .wat jij mooi vind meid, jouw bak...

Ja dat is wel een leuk idee 😀
Haha ja, ben zelf nog ene beetje aan het experimenteren met plantjes, etc 🙂

Nou prima toch...kom je er vanzelf achter wat je echt mooi vind

Zekers 😀
Mijn oom komt ook binnenkort weer eens langs. Kijken wat hij mee brengt (hij heeft ook een aquarium waarbij de planten groeien als kool dus krijg regelmatig stekjes) 🙂

hahaha altiijd makkelijk..plantje is al gauw 2,95 dus reken maar uit..

Haha ja.
Moet eigenlijk ene keer een foto van mijn ooms aquarium laten zien (80 cm bakje) echt ene wildernis. Als je het ziet denk je echt van: waar moet ik �berhaupt beginnen met snoeien... Maar de visjes vinden het wel leuk. 😛
Vind het wel belachelijk dat de enigste twee dierenwinkels in Zutphen waar ze aquariumplanten hebben 5 euro rekenen per plant!!!! Een vallisneria voor 5 euro, ja doeg! Koop er echt nooit iets, rij wel even ietsje verder voor een redelijke prijs. 😛

Lang leve internet..

Haha ja 😛

Heb net het bakje van mijn goudvisjes veranderd. 😀
Heb de plantjes verdeeld over meerdere plekken, dat vreemde mandding vervangen voor een rots en ze hebben nu bubbels. Die kan je helaas niet zien op de foto, maar zitten in het midden. Bij de pomp moet het dichtgroeien en bij de rots ook (daar staat de moederplant, de rest zijn allemaal stekjes van haar)
De foto is zo ie zo prut. Sorry 🙁
5rZfw30jGxbfWnoXoax5aO6bl8o8ym1S.jpeg

Kan die schildpad er niet makkelijk uitkomen??

Ik wist niet dat dit de weerspiegeling van jou was Marrie (zie je opmerking in het GMT) 😛

Haha ja duw hem elke dag weer terug, maar hij blijft maar door het glas heen zwemmen 😛
Zijn vriendje blijft wel braaf op zijn plek. 😀

jessicapilon zei:
Ik wist niet dat dit de weerspiegeling van jou was Marrie (zie je opmerking in het GMT) 😛
haha😛

Haha, ja ik begreep dat je bedoelde dat je hier een foto van jezelf had staan. En ik kom niet verder dan de schildpad 😀.

Wat zijn of worden de bewoners van dit bakje??

Er wonen nu nog 3 goudvissen (1 sluierstaart en 2 gewone) maar die gaan denk ik naar een vriendin en dan ga ik er guppen of zo in doen

Ik zou er zelf geen Guppen indoen want het bakje is niet zo groot lijkt me. Er zijn ook mooie garnalen hoor die er prima in zouden kunnen.
Het bakje lijkt me niet al te groot namelijk.

Het is inderdaad een klein ding (30x30x30) garnaaltjes lijken me ook erg leuk, hoorde alleen dat ze erg kieskeurig zijn qua water.... Kunnen alleen die kleine er in of ook die grotere? Zag laatst een hele mooie blauwe maar die was wel 5 cm groot...

Oeps dat durf ik niet eens te zeggen hoor. Als je wat makkelijke garnalen wil kun je denken aan de familie Davidi. Die zijn in vele kleuren te koop.
Welke blauwe heb je gezien dan?? Misschien een waaierhand?? Nu ik het daarover heb dan wil dat niet in zo n klein bakje meen ik.

Zal even op de Davidi googlen.
Ja een waaierbrander ja 😀

Was jij laats toevallig een keer in de intratuin lochem?
En was je toen niet op zoek naar planten?
Ik herken je namelijk van het smoelenboek.

Nou je bent nu al herkent dus 😀

Maar ja een garnaal zoals de rode Sakura is erg mooi en de Rilli ook hoor. En die zijn vrij makkelijk om te houden en te kweken.

remcovoortman zei:
Was jij laats toevallig een keer in de intratuin lochem?
En was je toen niet op zoek naar planten?
Ik herken je namelijk van het smoelenboek.
Kan kom daar geregeld 😛

jessicapilon zei:
Nou je bent nu al herkent dus 😀

Maar ja een garnaal zoals de rode Sakura is erg mooi en de Rilli ook hoor. En die zijn vrij makkelijk om te houden en te kweken.
Ik ga me maar eens verdiepen in garnaaltjes 😉

Kan de vuurgarnaal op koudwater??

Bedankt 😀

Wat je daar ziet kun je ook hier vast wel krijgen maar Rendo heeft goede kwaliteit en verstuurd perfect. Alleen de porto is pittig maar ja de garnalen zijn goedkoper dan hier in ons land bij de lfs.

Maar zo zie je in ieder geval de verschillende mogelijkheden die je hebt.

Haha ja 🙂
Ik ben een beetje aan het kijken of ik koud of warm water neem. Koud komt wel handiger uit maar die warmwater zijn ook wel erg leuk 🙂

Er zijn wel soorten die op kamertemp kunnen hoor, maar je moet wel in de winter dan op de temp letten. Die moet tijdens de nacht niet te ver wegzakken.
Zelf heb ik wel in de garnalenbak een verwarming zitten.

Kan ik ze dan eventueel in mijn tropische doen in de winter?

Marrie98 zei:
Ik dacht laat ik ook maar eens een foto plaatsen van mijn andere bakje:
Q-dxsAijhA45VGBFmXVx_E9G9_n7q3mv.jpeg

Na heel lang prutsen is het gelukt er een biologisch evenwicht in te krijgen. Ik ververs het water om de 2-3 maanden en de waterpast groeit super goed. Er stonden er 2 in heb er zelfs eentje uit moeten halen omdat ze te snel groeide (dit plantje staat nu in een vaas in de woonkamer) de langste stengels is namelijk bijna een meter! En groeit kronkelend over het wateroppervlak.
Ik kweek mosbollen in deze bak. Het gaat al best goed alleen zijn het niet echt snel groeiende plantjes.
Ik voer elke dag gewoon sluierstaartkorrel van de discus (1x per dag).
'S ochtends valt er zonlicht op de bak. Heb geen last van extreem veel algen en de vissen vinden het heerlijk gaan allemaal in het zonnetje zitten.
De waterwaardes zijn in orde. Dus ik denk dat ik op deze manier doorga met het onderhoud.
Het is niet de mooiste bak maar dat komt vooral omdat hij van mijn zusje was en die deze inrichting gekocht heeft en ik geen zin had om extra geld uit te geven aan een nieuwe inrichting terwijl de vissen er prima in kunnen leven.
1 sluierstaart en goudvis (de 2 grootste) gaan verhuizen naar een vijver. Dus ik houd er nog 3 over. Die moeten ook binnenkort verhuizen maar ben nog even voor een oplossing aan het kijken want ik wil ze graag zelf houden.
Ik denk dat ik daarna endler guppen neem.

Dit is een grapje toch? Vijf goudvissen in een potje?

Lees even de dingen die ik daarna heb geschreven aub 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan