Ik dacht laat ik ook maar eens een foto plaatsen van mijn andere bakje:
Na heel lang prutsen is het gelukt er een biologisch evenwicht in te krijgen. Ik ververs het water om de 2-3 maanden en de waterpast groeit super goed. Er stonden er 2 in heb er zelfs eentje uit moeten halen omdat ze te snel groeide (dit plantje staat nu in een vaas in de woonkamer) de langste stengels is namelijk bijna een meter! En groeit kronkelend over het wateroppervlak.
Ik kweek mosbollen in deze bak. Het gaat al best goed alleen zijn het niet echt snel groeiende plantjes.
Ik voer elke dag gewoon sluierstaartkorrel van de discus (1x per dag).
'S ochtends valt er zonlicht op de bak. Heb geen last van extreem veel algen en de vissen vinden het heerlijk gaan allemaal in het zonnetje zitten.
De waterwaardes zijn in orde. Dus ik denk dat ik op deze manier doorga met het onderhoud.
Het is niet de mooiste bak maar dat komt vooral omdat hij van mijn zusje was en die deze inrichting gekocht heeft en ik geen zin had om extra geld uit te geven aan een nieuwe inrichting terwijl de vissen er prima in kunnen leven.
1 sluierstaart en goudvis (de 2 grootste) gaan verhuizen naar een vijver. Dus ik houd er nog 3 over. Die moeten ook binnenkort verhuizen maar ben nog even voor een oplossing aan het kijken want ik wil ze graag zelf houden.
Ik denk dat ik daarna endler guppen neem.