Wat is er nieuw

Malawi Cichliden.

Goed van den avond allemaal,

Één foto van mijn aquarium nadat er paar stenen zijn bijgelegd.

Bijlagen

• Nieuw malawi stenen2.jpg
    Nieuw malawi stenen2.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 24
Graspol61
Ik hoop dat je mijn kritiek niet al te persoonlijk opneemt, maar die scherpe stenen die je gebruikt zie je niet echt terug in het Malawi-meer, ga over naar Maas keien die afgerond zijn. De stenen die je nu gebruikt zijn te scherp en voegen niets toe aan de natuurlijke omgeving waar deze vissen in verkeren.
Het is natuurijk jou beslissing om deze stenen te gebruiken, maar natuurlijk is het niet.

Graspol61
Ik hoop dat je mijn kritiek niet al te persoonlijk opneemt, maar die scherpe stenen die je gebruikt zie je niet echt terug in het Malawi-meer, ga over naar Maas keien die afgerond zijn. De stenen die je nu gebruikt zijn te scherp en voegen niets toe aan de natuurlijke omgeving waar deze vissen in verkeren.
Het is natuurijk jou beslissing om deze stenen te gebruiken, maar natuurlijk is het niet.
Deze stenen komen ook voor in het Malawi meer !
Alleen daar zit flinke laag alg overheen gegroeid .
Ze zijn niet scherp .

Graspol61
Als je naar beelden kijkt van lake Malawi zie je toch heel vaak stenen en rotsen die gebroken zijn of scherpe randen en hoeken hebben. Naar mijn idee zie je juist weinig rolkeien.
Bijvoorbeeld op deze video:

Als je naar beelden kijkt van lake Malawi zie je toch heel vaak stenen en rotsen die gebroken zijn of scherpe randen en hoeken hebben. Naar mijn idee zie je juist weinig rolkeien.
Bijvoorbeeld op deze video:

Klopt Chindongo,

Maas keien is een aanvulling wat wel leuk staat vind ik .
En wat scherpte van de stenen betreft die van mij lijken scherp om dat beter te zien is.

Klopt Chindongo,

Maas keien is een aanvulling wat wel leuk staat vind ik .
En wat scherpte van de stenen betreft die van mij lijken scherp om dat beter te zien is.

Zeker, en jij moet er tegenaan kijken. De vissen zal het niet uitmaken. Ik ken ook veel Malawibakken die met lavastenen zijn ingericht. Misschien niet biotoopcorrect, maar kan ook een mooi effect geven.

Zeker, en jij moet er tegenaan kijken. De vissen zal het niet uitmaken. Ik ken ook veel Malawibakken die met lavastenen zijn ingericht. Misschien niet biotoopcorrect, maar kan ook een mooi effect geven.
Dank je Chindongo,
Klopt helemaal als het maar niet ten koste gaat van het leven van de vissen.

Goeden avond lees mensen,

De Cichliden groeien goed en zien er goed uit.
De vissen hebben net Malawi mix voer gehad vandaar er wat rondwaait.
Nu net een filmpje gemaakt zo dat jullie het mogen beoordelen.

Ja dat gaat prima zo te zien en dan kun je genieten van de bak.

Ja dat gaat prima zo te zien en dan kun je genieten van de bak.
Ben er erg blij mee 😉

Elke week ververs een flink deel water.
En bekijkt dan de reacties van de vissen.
Ze zijn erg rustig soms zwemmen ze achter elkaar aan en dan is het weer rustig.
En de vissen graven flink .

Gisteren ochtend zaterddag water ververst in mijn Aquarium en gevuld .
Vergeten de verwarming aan te zetten, want tijdens het water verversen doe ik de verwarming uit hetr water komt lager dan de boven kant van de verwarming.
stond op 19 graden .
Vissen waren wel erg rusdtig geen eetlust .
Gelijk water uitgehaald warm water erbij en verwarming aan gezet.
staat nu op 21 graden en gaat vrij snbel naar de 24 graden toe .

Pfff stom van mij :stom:

Ja ik herken dat Fred en dat heb ik ook wel gehad of vergeten om de filter aan te zetten. Ik heb nu dat soort dingen die even uitmoeten op 1 stekkerblok en dan vergeet ik het niet zo snel. Vergeet ik het wel ja dan staat ook het filter stil:juggle:
Ik zeg weleens zal het iets met de leeftijd te maken hebben?:DD;))

Ja ik herken dat Fred en dat heb ik ook wel gehad of vergeten om de filter aan te zetten. Ik heb nu dat soort dingen die even uitmoeten op 1 stekkerblok en dan vergeet ik het niet zo snel. Vergeet ik het wel ja dan staat ook het filter stil:juggle:
Ik zeg weleens zal het iets met de leeftijd te maken hebben?:DD

;))
Tja dan komen de problemen :oopss:
Gelukkig is het in orde vissies blij ik ook blij :Dk

Zo te zien zijn die L. caeruleus van Lions cove, die kom je niet zo vaak tegen. Goede keuze.

Goeden avond allemaal,

Even een filmpje en foto van mijn visjes.
Film is van Aulonocara baenchi.
Dee worden ouder dan zie je de keuren komen .
En foto van koppel borstelneus 🙂

Bijlagen

• VID_20251203_192538 - Copy.mp4
    46.3 MB
  • IMG_20251203_192401.jpg
    IMG_20251203_192401.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 10
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan